Archief - SKETCHBOOK: Recycleload

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The recycleload

Legacy Member
Dag, ik ben Tom volop aan het leren tekenen;
Ik ben zeer blij dat de sketchbook prefix er nu is,:applause:
ik hoop dat iedereen nu begint te tekenen met potlood en papier in de plaats van het gebruiken van die
afschuwelijke photoshopfilters. :)

Hier zijn mijn schetsen van de afgelopen week,
dophoofdlw4.jpg

humokalendernu3.jpg

kalescheefoogva0.jpg

kindjekaalemanhs4.jpg

pensketchvi5.jpg

w00tw00t

Legacy Member
is de goeie kant op aan het gaan maar bij tekeningen zoals u 2de tekening is het handiger als je een verticale hulplijn trekt zodat u neus en mond allemaal op 1 lijn liggen.

ravenslayer

Legacy Member
nummer 4 en de laatste vindk de beste
straalt karakter uit en de verhoudingen zitte min of meer goed. Kzou zegge doe zo voort want ge zit presies zeker in de goeie richting

Floyd

Legacy Member
Photoshop heeft inderdaad z'n vieze kantjes, maar bij tekeningen als die van jou zou het misschien toch een goed idee zijn er even een "Auto Contrast" op los te laten. :)
Die laatste vind ik knap.

dresse

Legacy Member
doet mij beetje denken aan christopher hartt zijn stijl... (die laatste dan...)

The recycleload

Legacy Member
Merci voor de comment,
dit weekend geen posts omdat ik zelf op weekend ben.
die laaste is eigenlijk het rapste getekend, moet er zo meer doen leer ik meer
of de vormen in het gezicht.

The recycleload

Legacy Member
Back!
na enorm lang niets meer te posten, post ik terug maar iets:p
anatomyia7.jpg

langhoofdpf7.jpg

madmanzx5.jpg

man1hw7.jpg

mondox5.jpg

vrouw1go5.jpg

handeo2.jpg

man2da8.jpg

TiB0

Legacy Member
super :) je hebt gigantisch veel vooruitgang geboekt, keep it up.

w00tw00t

Legacy Member
al veel beter dan in het begin :p
maar wees niet bang om hulplijnen te gebruiken
jongmanos8%20copys.JPG

The recycleload

Legacy Member
Voor de verandering een lichaam.
Deze komt van de humo kalender.
torsomanvf8.jpg

ravenslayer

Legacy Member
waar is die kous die er normaal hangt :p
kalender hangt bij me opt werk ook tword tijd da de volgende maand begint :D

over de tekening zelf

er zit vrij veel fout en de proporties zijn ook niet wat ze moeten zijn
denk da ge iets langer moet kijken voordat ge uw lijnen overbrengt
btw werk ook met constructielijnen dat brengt je al een pak vooruit

The recycleload

Legacy Member
Merci, voor de comment
Ik zal dat figuredrawing boek van loomis is afdrukken voor de proporties, te leren.

Hier is een digitale, vrij snel.( het zijn ook examens niet veel tijd :()
er zitten nog wel wat fouten in, maar ik laat het hierbij.
20mindj0.jpg

DieselPower

Legacy Member
Zelfde fout van die ogen/mond als bij uw vorige schets, voorhoofd/haar ook iets te groot/hoog denk ik

w00tw00t

Legacy Member
kaak steekt tevel naar voren
neus zit verkeerd
voorhoofd is ook fout + te groot
oor moet zich bevinden waar neus van onder begint en moet stoppen bij de wenkbrauwlijn

beste is paar boeken bijpakken waar ze de structuur van het gezicht goed uitleggen en dan blijven tekene in simpele vorm in elke soort posities

http://www.anticz.com/heads.htm
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan