Archief - SKETCHBOOK: Surion

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Surion_

Legacy Member
Hey iedereen,

Ik ben net begonnen met concept art, heb al wat op papier gemaakt en ingescand. wat critics and comments zouden zeer welkom zijn om te zien wat ik kan verbeteren e.d.
spacemarine:

spacemarinejc4.jpg


Wou eens iets in cartoon-style maken, dit is het resultaat :) :

trollsha6.jpg


Dit is een onafgewerkte draak. ben ermee gestopt omdat er iets niiet aan klopt.. maar weet niet echt wat...:

dragonbc9.jpg


en als laatste, een totaal mislukte dwarf :) :

dwarfnt5.jpg

DieselPower

Legacy Member
Zéér plat allemaal, proporties kloppen niet, perspectief etc.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Goeie ideekes allemaal maar de uitwerking nog ni heelmaal onder de knie :)
Probeer online wa richtlijne te gebruiken als hulp?

DeBuGGeR

Legacy Member
nog een lange weg voor de boeg, ik hoop dat je niet te rap zal opgeven.

V!$u4L

Legacy Member
Ik vind het dapper van je om al zo vroeg en prematuur werk te tonen.
Ik ben benieuwd hoe ver je over een jaar zal staan. :)

Tips: Goed naar mooie tekeningen kijken en bestuderen, desnoods aanvankelijk natekenen. Oefen ook waarnemingstekenen, d.w.z. tekenen wat je ziet, niet wat je denkt te zien. En begin alvast de noodzakelijke basis te verwerven qua proporties, perspectief, etc. Steek er tijd in en je gaat "snel" vooruitgang zien.

Cederzo

Legacy Member
Anatomie bestuderen, en ik zou ook eens kijken op blogspot, staat zoveel waardevolle informatie op blogs van kunstenaars die je niet terugvindt in een boekje. Op http://www.cookedart.blogspot.com staan heel wat links naar de beste artists die er zijn. Zie je iets wat je bevalt, teken het over. Is volgens mij nog steeds de beste manier om het te leren.

Keep it up :)

Surion_

Legacy Member
Bedankt voor de comments iedereen. ik ga proberen ze zowat allemaal te benutten :)

dieselpower: ja idd, meestal zie ik wel dat er iets fout is, maar is atm moeilijk om echt uit te zoeken wat. perpsectief kan ik, in de zin van blokjes in 1punts, 2 punts, en 3puntsperspectief te tekenen. maar daar stopt het dan ook. zal nogveel oefenen worden :)

SweetEmmaRose: bedankt, ben ook wat tutorials e.d. aan het volgen op concept art.org, en denk dat ik nog wat boeken ga halen ook :)
en aub, noem me geen "n00b", haat dat woord :) , zeg maar eerder newb.

DeBuGGer: idd nog een hééééél lange weg te gaan als ik zowat rondkijk op forums e.d. . ik hoop ook dat ik niet te snel zal opgeven :)

V!$u4L: bedankt :) . zal proberen zo goed mogelijk je raad op te volgen

DarkGamec: thx voor de link en tips!

update:
hier zijn 2 tekeningen die ik overgetekend heb, de eerste is een spacemarine en de tweede komt uit het artbook van guild wars nightfall:
http://img442.imageshack.us/img442/3723/dscf0693zw0.jpg
http://img229.imageshack.us/img229/787/dscf0694eu4.jpg

nog zoveel om te leren :p

LeSec

Legacy Member
Het komt allemaal wat te kinds over nog, probeer wat meer aandacht te besteden aan gezichtskenmerken ook. Een mond is niet zomaar een lijntje :) enfin tochniet in de soort tekeningen die jij tekent, zorg dat de verschillende elementen in je tekening bij elkaar passen :)

Maar je geraakt er wel alsje blijft oefenen, ga ook eens langs in ne boekenvoordeel of de slechte ofzo om wat tekenboekjes te halen met uitleg over verschillende tekentechnieken, die kosten belachelijk weinig en zijn meestal informatief genoeg voor de basisdingen..

Succes!
Moest je meer willen weten over regels van de perspectief wil ik anders enkele delen uit mijn cursus ontwerpschetsen online zwieren voor u, tis wel toegepast op architectuur ma bon het kan misschien wel dienen voor iets :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Wa is het verschil tussen noob en newb? Twas maar een grap ze, ikzelf ben oppernoob :)

DieselPower

Legacy Member
Excuses Alexander!

@ topic

Ge moet eens leren halve cirkels tekenen, gij tekent zo'n vorm ( ipv C
Snapte wat'k wil zeggen? Dit draagt wel bij aan de platheid, aangezien het er uiteindelijk zo uitziet () ipv O

Zie bv hoedjes op tekening #2

dresse

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Wa is het verschil tussen noob en newb? Twas maar een grap ze, ikzelf ben oppernoob :)

een newb is een nieuweling die beter wil worden. Een noob is is gewoon slecht... :) althans in het game-wereldje...

KenSpectre

Legacy Member
kijk, newb is zoals dresse al zei idd iemand die nieuw is en het wilt lere

Een noob is iemand die het al jare doet maar het nog steeds niet goed kan terwijl hij denkt van wel en nooit luistert naar andere

perfect example:
newb/noob

ravenslayer

Legacy Member
leuk begin :),

zoals al gezegd leer eerst de basis zoals perspectief en anatomie,
in het begin kan het idd als saai overkomen omda ge niet direct heel mooie tekeningen hebt maar het helpt je wel sneller vooruit.

Voor anatomie bekijk deze links eens http://fineart.sk/index.php?cat=1
staan verschillende pdf's met waardevolle informatie op die je eens moet doornemen.

zeker voort blijven doen en zoveel mogelijk tekenen :)

Soulless

Legacy Member
Als je kan en wil zou je eens naar een tekenschool moeten gaan, daar kan je ook heel veel leren, tekenen in zelfstudie is best moeilijk !! Goed begin alvast, blijven voort doen.

FurtiveDuck

Legacy Member
Als totale newbie kan ik je gewoon zeggen dat je een foutje maakt die ik ook eigenlijk veel maak. Waarschijnlijk begin je bij het hoofd te tekenen en werk je zo naar onderen toe, probeer eens iets anders. Probeer alles volledige te "schetsen" en dan pas verder te werken. Laag per laag in z'n volledigheid. Het hoofd en benen zien er oké uit, maar de borst, het volledig midden van je poppetje, lijkt plotseling zo mager te worden!

Maar anyway, ik ben hier de noob en als je het advies van mijn voorgangers hier zal volgen, kom je er zeker!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan