Archief - SKETCHBOOK: Xoliul

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Xoliul

Legacy Member
Nu mijn eerste jaar DAE is afgelopen en ik enkel nog moet wachten op mijn punten, dacht ik eraan om eens mijn tekenwerk van dit jaar online te zetten. Sommige dingen van vorig semester heb ik al laten zien in de schetsthread, maar die is een beetje weggezakt.

Here goes:

Semester 1, ruwweg chronologisch:

herfstvakantieopdrachten, oa wapens en helmen designen, voertuig in omgeving tekenen met massa's voorstudies, en zelfontworpen model van voertuig tekenen:


Eindopdracht voor examen, kwam neer op "design een voertuig met een duidelijke nationailteit en functie". Ik heb 3 ontwerpen gesleten, omdat het zo leuk was en eigenlijk telkens een beter bedacht.

Eerst was een Nazi-bommenwerper, zelf afgekeurd omdat hij uiteindelijk teveel op bestaande Arado's leek. Die derde in kleur was mijn eerste digitale painting.


Daarna wou ik één of ander duitse ijsbreker/slagschip maken, een idee dat ik eigenlijk al lang had. Afgekeurd omdat het uiteindelijk gewoon maar een boot was en mijn fantasie niet genoeg liet zien. Derde is tweede digipaint ooit, dit keer in Painter, is nooit afgeraakt.

Aangezien er max 15 img's per post mogen doe ik verder in replies. Liefst niet ertussen gaan replien dus ;)

Xoliul

Legacy Member
En dan werd het uiteindelijk een soort van vliegende formule 1, gebaseerd op BAR Honda team, japans dus. Persoonlijk vind ik deze kwa concept nog altijd het beste dat ik heb gemaakt tot nu toe. Deze heb ik uiteindelijk ook op het examen getoond, waren ze heel tevreden van.


Deze is ook in 3D verwezenlijkt een paar maand later; Render 1, Render 2

Nog wat random stuff:


Semester 2 in volgende reply, even geduld aangezien dat wel even duurt om allemaal te uploaden en copypasten enzo.

Xoliul

Legacy Member
Semester 2, Anatomie

S2 was iets minder mijn ding, maar dat lukte wel allemaal nog goed. Hier heb ik wel wat minder beeldmateriaal van staan. Also, ik heb echt bergen modeltekenigen gemaakt, redelijk aantal goeie tussen, maar ik zie dat zelf eigenlijk niet zo graag, en vind er niet veel aan, dus post ik die niet (heb er ook geen scans van :p)

Opnieuw ongeveer chronologisch;



Robot ontwerpen om voor ons examen 3D te modellen:


Render van 3D model

"Amazone 2068", nooit afgeraakt. Ja, het gezicht is Charlize Theron als Aeon Flux ;)


En dan het examen, dat was twee personages voor een Final Fantasy game ontwerpen, mannelijk en vrouwelijk, de man grijswaarden, vrouw digitaal inkleuren en detail portret van maken. They liked it.



Als laatste nog een vehicle design dat ik heb gedaan voor een boekbespreking voor ons "Edutainment" vak. Voor zij die het kennen, het is het ruimtejact "Haniwa" uit William Gibson's Neuromancer:

ravenslayer

Legacy Member
zeer mooi werk en ge ziet duidelijk evolutie doorheen het jaar :)
keep up the good work

TiB0

Legacy Member
dat ingekleurde vrouwelijke personage voor FF is m'n favoriet, samen met die F1. je inkleuringen zijn echt erg goed :)

Xoliul

Legacy Member
Lang geleden, ga deze toch nog es gebruiken :p

Cartoony character voor school, een 50's "rocker" biker.


Logo dat ik voor de band van mijn vrienden heb gemaakt, nog een beetje WIP eigenlijk. Ik doe zo'n dingen normaal niet, maar aangezien ze allemaal muziek maken en ik dat niet kan, lever ik zo toch nog een bijdrage :)
Eerst met markers op papier, dan digitaal herdaan met Wacom:

logodigiol7.jpg

D3C0Y

Legacy Member
laurens 3D werk mag ook in de sketchbook :D (allez dresse heeft mij da toch gezegd)

Xoliul

Legacy Member
Ah lol ja ma dan kan ik zelfs een tweede sketchbook beginnen :p
Kzal es kijken, meeste dingen staan wel online.

Also, ze zeggen mij nu dat er bij het logo nog "iets" ontbreekt, "waauw" effect. Enige suggesties hier ?

TiB0

Legacy Member
misschien iets versmallen en donkerder maken, is een klein beetje agressiever/heavier, ben niet zeker of ze dat bedoelen:

logodigiol7.jpg

Garmir

Legacy Member
en laurens maak je en account aan op photobucket ofzo, dat laad sneller dan imageshack en daar kan je ze effectief nog verwijderen als je ze niet meer online wilt hebben :) plus je hebt een zicht wat je effectief upgeload hebt :p

Xoliul

Legacy Member


Net afgewerkt. Zware Beksinski invloeden uiteraard.
En maybe wissel ik wel naar photobucket.

dresse

Legacy Member
mss tutorialleke schrijven van hoe ge tot het geheel gekomen zijt? :)

vincentvc

Legacy Member
tomhuveners zei:
waarom zie ik als ik op die images klik zo kleine afbeeldingen?

.th wegdoen
http://img137.imageshack.us/my.php?image=finalsmlfk6.jpg]http://img137.imageshack.us/img137/9927/finalsmlfk6.jpg
[QUOTE=Xoliul][URL=http://img137.imageshack.us/my.php?image=finalsmlfk6.jpg][IMG]http://img137.imageshack.us/img137/9927/finalsmlfk6.th.jpg[/URL]

Net afgewerkt. Zware Beksinski invloeden uiteraard.
En maybe wissel ik wel naar photobucket.[/QUOTE]

Ziet er vet uit.

Xoliul

Legacy Member
dresse zei:
mss tutorialleke schrijven van hoe ge tot het geheel gekomen zijt? :)

Np, bedankt dat je erom vraagt, vind het wel een eer zo :)

Ik ben bijlange niet goed genoeg om helemaal uit het niks zoiets te verzinnen, dus een inspirationele basis is (nog) altijd nodig voor mij, in dit geval Zdzislaw Beksinski omdat zijn dingen echt zo uniek en uit zijn verste fantasie lijken te komen.
Dan thumbjes getekend, de beste rap wat verder uitgewerkt:


Die rechtse dan op een paar minuten in 3DSmax uitgeblokt, paar minuutjes verhoudingen en perspectief gezocht en dan grayscale basic rendertje gemaakt (niet dat ik geen perspectief zou kunnen tekenen, maar hiermee is het op 10-15 min perfect naar mijn kwa compositie en verhouding, met de hand duurt heel wat langer).

rap even file gesplit en wat stappen getoond:



Eerst kleurenpallet gaan kiezen, en over de blokken van de toren gaan, dan donkerder en lichter kleuren met brush met lage flow en opacity voor schaduw & highlight.
Vervolgens die omhoogkruipende smurrie gepaint, zelfde manier, alleen nu een texture in de brush gezet bij het highlighten en shadowen om er wat meer detail in te steken. Beetje rond de randen brushen om het in elkaar te laten vloeien, slagschaduw hier en daar. Soms Dodge en Burn gebruikt voor meer detail.
Dan veel details tekenen, gewoon willekeurig eigenlijk. Ook texture layertje geoverlayed over de steen van de toren.

Achtergrond is begonnen met een gradient in de juiste kleuren, waarmee ik dan met een background brush die ik van Furiae heb (aangepast dat hij meer naar mijn zin reageert op Wacom), over ben gaan kladderen, veel wisselen van kleur enzo. Voorgrond echt heel snel gedaan, gewoon weer met lage opacity en flow geshade en gehighlight.
De mist is vervolgens weer met de Furiae brush gedaan, gewoon zacht opbouwen.
Als laatste heb ik de achtergrond wat smaller gescaled en de toren wat meer perspectief in de hoogte gegeven dmv transform perspective (op aanraden van anderen).

Xoliul

Legacy Member
Speedie, thumbnail uitgewerkt die ik met methode die TheJudge me wat heeft uitgelegd, ben bekomen. Het is een eerste conceptje voor ons Imagine cup game, een maintenance craft in een scifi ijstijd wereld.



Het is een beetje erg plat naar mijn zin, maar ik ben zo'n snelle paintings niet echt gewoon. Concept gaat dan wel weer de juiste kant uit.

D3C0Y

Legacy Member
beetje meer schaduw hier en daar had idd mischien wat van de platheid kunnen verhelpen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan