Archief - SQL: weet iemand een goed splitter programma?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bigone

Legacy Member
Hey, recentelijk is de complete database van een vriends forum geback-upped om over te zetten naar m'n space, nu is die back-up 31Mb groot, en m'n hosting ondersteunt enkel files van max 2Mb, 'k heb al gemaild om te vragen of ze'm willen verhogen, negatief resultaat (security reasons ...) Nu is m'n vraag, 'k heb wat zitten zoeken, en gevonden dat je via phpmyadmin (waarmee 'k vertrouwd ben) in stukken de database weer kunt uploaden, maar aangezien 'k niet echt veel goesting heb om heel die database te odnerzoeken, zoek'k een programma om die sql file in allemaal kleinere (max 2Mb) bestanden te gieten.

Thx op voorhand.

killgore

Legacy Member
kopieer handmatig de tekst table per table naar uw phpmyadmin?

kan zo extreem veel werk toch niet zijn :)?

Radiance

Legacy Member
killgore zei:
kopieer handmatig de tekst table per table naar uw phpmyadmin?

kan zo extreem veel werk toch niet zijn :)?
Een vBulletin bv. bestaat uit 95 tabellen, veel plezier zou k zo zeggen :)

Moest je toevallig SSH access hebben dan kan je eerst de hele SQL file uploaden & dan via command line mysql em importeren, daar zit die restrictie niet op normaal.

UnD3RD0G

Legacy Member
kunt ge dat niet puur textbased omzetten naar een txt bestand ofzo? zou normaal al heel wat kleiner moeten zijn... :/

Radiance

Legacy Member
UnD3RD0G zei:
kunt ge dat niet puur textbased omzetten naar een txt bestand ofzo? zou normaal al heel wat kleiner moeten zijn... :/
Een backup van een sql database IS puur tekst (vnl CREATE & INSERT query's dus).

Fr3aK

Legacy Member
Ik zat ook met dat probleem, phpBB forum van 34MB zonder SSH access.
Je kan dat allemaal handmatig kopiëren maar bij het wordsearch gedeelte geraakte ik redelijk geïrriteerd :sop:
Dus zat er niets anders op dan opnieuw te beginnen...

Bigone

Legacy Member
Fr3aK zei:
Ik zat ook met dat probleem, phpBB forum van 34MB zonder SSH access.
Je kan dat allemaal handmatig kopiëren maar bij het wordsearch gedeelte geraakte ik redelijk geïrriteerd :sop:
Dus zat er niets anders op dan opnieuw te beginnen...

Identiek 't zelfde probleem, iedere keer bij wordsearch geraakt ie in de knoei..., en geen SSH functie (bijbetalen ...), 'k ga dus nog wa verder knoeien met da programmake, thx :)

killgore

Legacy Member
Radiance zei:
Een vBulletin bv. bestaat uit 95 tabellen, veel plezier zou k zo zeggen :)
ik durf wedden dat op de tijd die hij nu heeft gestoken in het vinden van een DEFTIG sql-filesplit programma (als em et al vond) al minstens even lang was.

Daarnaast moogde nog eens leuk rekening houden dat als je al die 2mb filetjes hebt je ze ook nog eens stuk voor stuk mag gaan uploaden, wat ook al een aardig tijdje zal kosten en niet zo veel minder lang zal duren als mijn knip&plak voorstel ;).

Maar toch lijkt voor de meeste mensen knippen&plakken het meest omslachtige :ironic:.

Bigone

Legacy Member
killgore zei:
ik durf wedden dat op de tijd die hij nu heeft gestoken in het vinden van een DEFTIG sql-filesplit programma (als em et al vond) al minstens even lang was.

Daarnaast moogde nog eens leuk rekening houden dat als je al die 2mb filetjes hebt je ze ook nog eens stuk voor stuk mag gaan uploaden, wat ook al een aardig tijdje zal kosten en niet zo veel minder lang zal duren als mijn knip&plak voorstel ;).

Maar toch lijkt voor de meeste mensen knippen&plakken het meest omslachtige :ironic:.

Nu al ongeveer 20 min derin gestopt en deftig programma gevonden; rfsplitter: http://www.rasadam.com/download.php?file=rfsplitter.zip :p

dJeez

Legacy Member
Waarom upload je de dump niet in 1 keer om het vervolgens op de server zelf te importeren? 9 kansen op de 10 kan je nl. wèl importeren via de mysql command line tools, en die kan je ook perfect via een PHP script laten uitvoeren.

BloodSeaker

Legacy Member
Als je een goede host hebt, dan stellen ze je voor dat je dat bestand ergens online zet en hun de link bezorgt en zij het voor jou even doen. of je mailt het hun door of eender wat. Zo gaat het bij mij in elk geval als het niet lukte.

FluX.iccd

Legacy Member
Met vbulletin kan je Rebuild search index gebruiken, en ik denk dat er ook mods bestaan voor phpbb om die search-tabellen gewoon opnieuw aan te maken.

Dus volgens mij zijn dat een paar tabellen die je niet moet uploaden ;)

zero2one

Legacy Member
ge kunt uwen dump natuurlijk laten (g/b)zippen bij export via mysqladmin

txt gezipt kan heel veel bestandsgrote verschil opleveren.

in mysqladmin kan je deze gezipte files terug uploaden.

mischien is dit een oplossing voor jouw probleem.

sneax

Legacy Member
BloodSeaker zei:
Als je een goede host hebt, dan stellen ze je voor dat je dat bestand ergens online zet en hun de link bezorgt en zij het voor jou even doen. of je mailt het hun door of eender wat. Zo gaat het bij mij in elk geval als het niet lukte.

Zo ging het bij mij ook - gewoon uploaden via FTP naar uw webspace dan moeten de mensen van de hosting gewoon een commandje uitvoeren op de server en tis gebeurd. Er is maar één ding en das dat ge zoiets ni om de haverklap moet vragen ;) Zie dat het vandeneerste keer goed is hé.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan