Archief - Structure of man Drawing the human figure from your mind

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sunaj

Legacy Member
Hallo jongens ik vroeg me dus af of een van jullie misschien De DVD box set van Riven phoenix heeft besteld, het betreft een 5 delige pakket om de hele anatomie van de mens te tekenen. ik ben van plan om het misshcien te bestellen alleen me vader vertrouwt het niet echt. hier een link naar de site:the-structure-of-man.blogspot.com

b0rt

Legacy Member
als ge de mogelijkheid hebt om ergens les te volgen zou ik dat persoonlijk doen ipv een dvd te bekijken, is wel een pak duurder maar daar leert ge meer uit (want het is een echt model dan en ge hebt een leerkracht die u kan sturen)

(nu, 45$ is natuurlijk niet zoooooveel :))

TheJudge

Legacy Member
Niet kopen. Je kan een hoop van zijn filmpjes op youtube bekijken maar om eerlijk te zijn is het maar vrij amateuristisch.

Je bent beter af met boeken als je geen les kunt volgen.
Tijdje geleden heb ik een hoop anatomie boeken geplaatst in dit topic.
https://www.beyondgaming.be/forums

Als je toch echt video's wilt hebben dan is Vilppu het beste dat verkrijgbaar is.
http://www.vilppustore.com/Figrdvd.htm

Beste is als je dit alles kunt combineren met een levend model uiteraard.

Peunage

Legacy Member
Ik vind die dvd's juist geweldig, je leert enorm snel de exacte anatomie en proporties etc..voor maar 45 euro ofzo. Het heeft mij in ieder geval enorm veel geholpen. En die vids op youtube zijn ingekort en zijn niet veel waard.
Vilppu's zijn ook erg goed (paar vids van gezien) en hij geeft meer dan alleen anatomie, maar ik vind ze erg duur en soms moeilijk te volgen met dat achtergrondlawaai.

Ik raad ze allebei aan eigenlijk.

TheJudge

Legacy Member
Zijn structure of man dvds stonden eerst compleet op youtube, daarna heeft ie ze van youtube gehaald deels en verkocht. Heb redelijk wat complete video's gezien maar ik raad ze eigenlijk totaal niet aan, gratis zijn ze wel ok maar betaal geen geld want dat zijn ze echt niet waard. Voor 45euro kan je de complete boeken serie van Bridgman of Vilppu kopen waar een pak meer waardige info in staat.

Zelfde vraag op conceptart.org tijdje terug trouwens.
http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=101249&highlight=structure+of+man

sunaj

Legacy Member
Peunage zei:
Ik vind die dvd's juist geweldig, je leert enorm snel de exacte anatomie en proporties etc..voor maar 45 euro ofzo. Het heeft mij in ieder geval enorm veel geholpen. En die vids op youtube zijn ingekort en zijn niet veel waard.
Vilppu's zijn ook erg goed (paar vids van gezien) en hij geeft meer dan alleen anatomie, maar ik vind ze erg duur en soms moeilijk te volgen met dat achtergrondlawaai.

Ik raad ze allebei aan eigenlijk.

heb jij ze ook dan:D..ik heb de pakket al besteld trouwens, hoe lang moest jij wachten. de reden dat ik voor deze gekozen heb is omdat de uitleg zo goed is en makkelijk te begrijpen. en de tempo waar op die praat is heel rustgevend:P mijn mening dan. please respond.

Peunage

Legacy Member
.
sunaj zei:
heb jij ze ook dan:D..ik heb de pakket al besteld trouwens, hoe lang moest jij wachten. de reden dat ik voor deze gekozen heb is omdat de uitleg zo goed is en makkelijk te begrijpen. en de tempo waar op die praat is heel rustgevend:P mijn mening dan. please respond.

Ja, ik heb ze :). Je gaat wel even moeten wachten op je dvd's denk ik.
Bij mij duurde het een maand en volgens de FAQ is dat normaal voor internationale orders.
Het hangt af van persoon tot persoon, maar leren tekenen uit boeken ligt mij niet zo, geef mij maar vids en veel oefenen.
Ik zou nooit zo snel geleerd kunnen hebben uit een boek als uit die dvd's.
Sneller is niet altijd beter, maar toch geloof ik dat zijn methode goed is.
Hierna met deze basiskennis verder gaan met bv Vilppu... and you're off! :).

btw: het is al een paar keer gezegd, vergeet de tekenlessen niet!

sunaj

Legacy Member
Peunage zei:
.

Ja, ik heb ze :). Je gaat wel even moeten wachten op je dvd's denk ik.
Bij mij duurde het een maand en volgens de FAQ is dat normaal voor internationale orders.
Het hangt af van persoon tot persoon, maar leren tekenen uit boeken ligt mij niet zo, geef mij maar vids en veel oefenen.
Ik zou nooit zo snel geleerd kunnen hebben uit een boek als uit die dvd's.
Sneller is niet altijd beter, maar toch geloof ik dat zijn methode goed is.
Hierna met deze basiskennis verder gaan met bv Vilppu... and you're off! :).

btw: het is al een paar keer gezegd, vergeet de tekenlessen niet!

Dankjwel voor je antwoord:niceone:


Weet jij misschien welke potlood Riven phoenix gebruikt..:P

is echt mooi man:D maar kun je misschien een paar tek. laten zien de je hebt gemaakt door hulp van de lessen van Riven.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan