Archief - TrueSpace 7.6 is gratis

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cram

Legacy Member
Virtual Earth, de online kaartenbak van Microsoft, heeft opvulling nodig. Daarom geeft de softwaremaker de prijzige 3D-ontwerpsoftware TrueSpace gratis weg.

De gulle gift is het directe gevolg van de aankoop van Caligari, een 3D-ontwikkelaar die Microsoft begin dit jaar inlijfde. Het bedrijf is al sinds de jaren tachtig bezig met TrueSpace, dat bekendstaat om zijn toegankelijkheid en online ontwerpkamer waar gebruikers samen aan modellen kunnen werken. Volgens Virtual Earth-programmeur Chris Pendleton verwijdert zijn werkgever het prijskaartje van de 7.6-versie.

“Ik voelde me altijd sketchy bij andere 3D-freeware, dus vanaf vandaag is TrueSpace 7.6 beschikbaar als download…..en dat gratis”, schrijft de Microsoft-medewerker donderdag op zijn blog. Pendleton zegt dat een registratie en Windows Live ID noodzakelijk zijn als tekenaars hun creaties zowel naar Live Search Maps als Virtual Earth kunnen importeren.

Geavanceerder
TrueSpace is heel wat geavanceerder dan Google Sketchup, een driedimensionale tekenkamer die de zoekmachine uit Mountain View al enkele jaren gratis aanbiedt. De ontwerpsoftware van Caligari onderteunt het Sketchup-formaat (SKU) niet, maar kan wel overweg met modellen die zijn ontworpen in Autocad, Wavefront en andere dure ontwerppakketten.

Caligari zelf is nog niet helemaal op de hoogte van Microsofts beslissing. De website biedt nog altijd de laatste 7.5-versie aan, die in zijn online winkel zo’n 375 euro kost. Wij vertellen u later in onze downloadsectie hoe dit Microsoft-cadeau zich gedraagt.


Update 16.36 uur

De link naar TrueSpace 7.6 is inmiddels opgespoord door een oplettende lezer. U moet zich eerst registreren, waarna u weblinks krijgt toegestuurd naar het programmabestand, een handleiding en instructievideo's. Bedankt Hans.
bron ZD.NET

http://www.caligari.com/Products/trueSpace/tS75/brochure/intro.asp op de webside staat 7.5 maar de download is 7.6
Hier registreer je en zo kan je de volledige versie downloaden
http://cart1.caligari.com/web/Truespacemainreg.aspx

Hourences

Legacy Member
Nice, iemand ervaring met het programma?

Iemand enig idee wat de situatie is voor commercieel gebruik? Ook in dat geval gratis?

cram

Legacy Member
Eerlijk gezegd ken ik niets van programmeren.
Maar ik dacht het is gratis en hier moeten ze dat ook weten.

dJeez

Legacy Member
TrueSpace is al geregeld gratis weggegeven hoor (doorgaans de oudere versie als promotie voor de release van hun nieuwe versies - u eerst wat met de oude laten prutsen in de hoop dat je dan de nieuwe kocht :p).

1 van de voorwaarden bij die eerdere gratis weggevers was wel dat het om puur persoonlijk - lees : niet commercieel - gebruik moest gaan.

*edit* Op hun homepage staat nu wel 7.6 als free download precies : http://www.caligari.com/, maar er is nergens iets van een EULA te lezen voor je op de download pagina komt... ff downloaden...

*edit2* Geen EULA te zien, ook niet tijdens de installatie, dus dan zou ik er van uit gaan dat commercieel gebruik toegelaten is (ofwel hebben ze dat gewoon over het hoofd gezien, dat kan ook :p). Komt met PDF manual en videos die daarbij horen, best wel interessant, en blijkbaar is er Python scripting mogelijk voor de liefhebbers (ttz ik zag toch een folder met Python scripts staan).

killgore

Legacy Member
op visual studio express stonden ook geen limieten voor commerciëel gebruik (de 2K5 althans, 2K8 niet gelezen), dus zou me niets verbazen eigenlijk dat het algemeen vrij gebruik is :-).

Mooi alleszins.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan