1. Her_Zhull, eerste inzending
Prachtige inzending waar bovendien nog het meest verhaal achter zit. Alles krijgt zijn plaats binnen de tekening en je kan er naar je eigen gevoel een verhaal rond bouwen. Moderne oorlog, opstand én gezag komen bij mij als voornaamste standpunten naar boven. Petje af en overduidelijk mijn favoriet.
2. Bolteh
Deze sprak me vooral aan om het concept, de uitwerking mocht er ook wel zijn, maar is toch onderdaans aan de uitwerking+concept van HerrZhull.
3. Mistabeen
Origineel, zoals we Davy kennen. Bovendien heel mooi uitgewerkt, jammer van het omvervallen van de figuur (don't shoot me now !). Een feministische opvatting van de holocaust, mooi concept.
4. dresse
Typisch dresse, en vooral origineel. Een aparte opvatting van het thema, met als centraal thema: "je moet niet sterk zijn om gevaarlijk/stoer over te komen". Jammer dat dit concept dan weer ietwat afwijkt van het vooropgelegde concept, maar desalniettemin een verdiende 4de plaats
5. Her_Zhull, tweede inzending
Een vijfde plaats, vooral om de grafische prachtigheid van het werkje. Prachtig uitgewerkt, deed me een beetje terugdenken aan Shredder *waar is de tijd...*. Jammer genoeg niet zo sterk als de eerste inzending, en houdt het voor mij hier ook op. Geen echt verhaal achter te vinden of te zoeken.
Noot: Gmotha's inzendingen waren zeker ook knap en afgewerkt, maar persoonlijk ben ik niet zo'n favoriet van dergelijke werkjes.. Alhoewel de tweede me enorm aansprak, maar niet pastte binnen het thema.