Archief - Wacom Intuos3 A5 Wide Tablet

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Typhon`

Legacy Member
Heeft er iemand ervaring met deze tekentablet?
- Is deze zijn geld waard voor zijn prijs, of is A5 toch nog klein en is A4 toch wel een must have? (wel 200 euro meer, dan zou ik de aankoop gewoon nog een jaar uitstellen ofzo)
- Is een wacom op zich handig? dan denk ik aan het feit dat een blad nog altijd een voordeel heeft dat je het kunt draaien (voor rechte horizontale lijnen toch wel handig), nadeel van papier is dat je tekening foutloos moet zijn en het hele proces van tekenen>scannen>contrast optrekken met kwaliteitsverlies van de lijnen als gevolg is ook maar traag.

Deze tekentablet zal dus voor mij zijn nut moeten bewijzen in het vlugger bewerken van foto's (ik fotografeer toch vrij vaak) en productschetsen te maken (denkend aan voorbeelden gaande van dit tot dit)

Ik geef toe dat ik nog ver van dat niveau zit, en dan zullen er wel een paar denken: oefen nog wat op papier, maar waarom zou ik de aankoop uitstellen? Ik studeer productontwikkeling (2de jaar nu), dus zal ik ooit wel zulke schetsen moeten kùnnen maken (hiermee bedoel ik dat het geen "bevliegeng" is) en de aankoop uitstellen lijkt me dan dom? (tenzij zoiets snel verslijt).

De shop waar ik het misschien zou kopen, als iemand goedkoper weet zeg het me maar (liefst belgische shops):
http://www.fotokonijnenberg.be/product/14063/wacom_intuos3_a5_wide_tablet_nl.html

Typhon`

Legacy Member
mja, ik zit met een wide scherm, lijkt me minder bruikbaar dan?

NAGD

Legacy Member
Yep, ik heb die en vind het een geweldige tablet. A5 is zeker groot genoeg. Ik stond in de winkel voor een A4 maar toen de verkoper ermee af kwam besefte ik dat die gewoon niet op mijn bureau zou passen :) Dus A5 gekocht.
Aangezien ik een wide Cinemadisplay heb is de wide tablet perfect.
Ik gebruik geen muis meer en doe alles met de tablet. Een aanrader.

Piru

Legacy Member
http://tablets.piru.be

https://www.beyondgaming.be/forums

Wacom is wennen: hoe sneller je ermee begint hoe beter en volhouden is key. Ik heb door de jaren heen Graphire, Intuos-tabletten (school, thuis, verschillende werkgevers...) en een TabletPc gebruikt en heb nog maar één keer zever gehad met een tablet (pen-probleem; opgestuurd en nieuwe gekregen). Persoonlijk vind ik groter beter. Staat je toe natuurlijker te tekenen.

Wacom is zeker zijn geld waard, B merken als Trust vind ik persoonlijk jereinsterommel

Peunage

Legacy Member
Ik gebruik een (normale) Intuos3 A5 op een widescreen. Een wide versie kopen vind ik overbodig, want je wordt vanzelf gewoon hoe je lijnen op het scherm komen. Ik bedoel dus dat als je op je tablet een perfecte cirkel zou tekenen wordt het een ovaal op het scherm, maar je kijkt toch naar het scherm en niet naar je tablet, dus teken je vanzelf een normale cirkel :).

Qua grootte is hij perfect imo, past mooi op je bureau. Alleen mensen die erg groot tekenen zouden misschien beter een a4 of hoger nemen.

Flipkikker

Legacy Member
Ik denk dat A4 een pak beter is dan A5 om rechtstreeks te tekenen:
op A5 een rechte lijn tekenen en uitvergroten naar A4 = meer afwijking dan rechtstreeks op A4...

op A4 een rechte lijn tekenen en verkleinen naar A5 = minder afwijking dan rechtstreeks op A5...

Zelf heb ik een Grapphire4, mijn volgende wordt minimum een Intuos van productklasse, en formaat A4...
Investeer beter meteen je geld in een Intuos, dan later je grapphire te moeten verkopen en terug een Intuos aan te schaffen ;)

Oja, en probeer het eens uit hé :p

Piru

Legacy Member
ik moet toegeven dat een A3 nét dat ietsje te groot is voor een doorsnee bureau, maar ik vind het wel zalig werken. Spijtig genoeg enkel op PC (intuos 1 - serial). Nu heb ik aan men mac een intuos 3 A5ke hangen, indertijd gekocht omdat het mee in de laptoptas moest. Daarnaast heb ik een jaar een Penabled TabletPC in bruikleen gehad, viel eigenlijk tegen, 1024*768 is te klein voor deftig te tekenen en de kleurcalibratie was ook heel lastig. Maar de technologie is wel zalig. Een Cintiq, daar zou ik heel graag mee werken, alleen is de prijs wel heel hoog.

TheJudge

Legacy Member
Een Cintiq heeft een klein beetje last van lag, er zit een fractie van een seconde verschil op wanneer je een lijn trekt en wanneer die op het scherm verschijnt. Je raakt het snel gewend maar geef mij nog altijd maar een gewoone wacom boven een cintiq tot ze die cintiq zijn reactietijd hetzelfde hebben als een intuos ofzo.

Om op uw vraag te antwoorden, groter is beter maar een a5 is groot genoeg, zeker om te beginnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan