Archief - WANTED: 1 login form voor meerdere pagina's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Robain

Legacy Member
Hallo,


Okay, zo zit het dus.: stel dat je bvb een control panel op 5 verschillende servers hebt en dan nog een ander soort control panel hebt ofzo.

Je zou dus 6 verschillende login boxen nodig hebben...

Maar dat trekt er niet op, wat ik dus zoek, is een manier om 1 login form te maken (user & pasw) met daaronder een dropdownmenu waar de gebruiker kan kiezen om in te loggen op controlpanel 1 of 2 of een ander ...


Is dit mogelijk? En zoja, hoe?



greetz

Robain

Legacy Member
orez zei:
sessions & cookies..

mijn kennis is beperkt tot een cursus xhtml en css en dat is het zo ongeveer :D

zou je dit misschien iets meer kunnen toelichten aub?


in ieder gevql toch ql merci voor het antwoord :)

tikketim

Legacy Member
mja dan zulde effe moeten googlen , cookies worden opgeslagen , van af de moment dat een persoon op 1 van de website's komt , kan je met die coockie of session controleren of hij is ingelogged

dJeez

Legacy Member
orez zei:
sessions & cookies..
Om in te loggen op control panels op verschillende servers? Don't think so.

Als de forms op die verschillende servers toelaten dat je er data naar post van een andere locatie (nu ja, eigenlijk gaat dat zo goed als steeds) dan kan je via 1 form werken, anders niet.

Het spreekt echter voor zich dat je slechts op 1 control panel tegelijkertijd ingelogd kan zijn, dus zie ik er eerlijk gezegd het nut niet echt van in. Dan kan je net zogoed een webpagina maken met links erop naar het login scherm van elk control panel, en krijg je eigenlijk hetzelfde resultaat. Dat is op 1-2-3 in orde, en je moet er niet elk afzonderlijk control panel login scherm voor napluizen.

orez

Legacy Member
als die controlpanels zelfde zijn, gebruiken die zelfde sessions, en zelfde cookiesettings, dan zou da moeten mogelijk zijn hé via sessions en cookies.

Maar kdacht dus da TS zijn cpanels zelf gecode waren :p

Robain

Legacy Member
ik denk idd dak tikketim en orez het verkeerd voor hebben.

dJeez zit juist :)


Wel het zit dus zo, 5 dedicated servers, elk met vhcs erop. Vhcs ondersteunt jammer genoeg niet meerdere servers, dus staat er op elke server een versie geinstalleerd. De gebruikers krijgen een login, pasw EN server nr. Op de hoofdpagina zou dan 1 loginbox staan, gebruiker geeft pas en login en kiest zijn server uit een dropdownlijst. In deze dropdownlijst zou ik dan meteen ook het facturatiesysteem alsook een extra controlepanel voor cs servers zetten.

Het is gewoon omdat ik graag zou hebben dat gebruikers kunnen inloggen vanop de homepage, en 7 loginforms op een homepage trekken gewoonweg op niet veel é...


Tenzij er iemand een beter voorstel heeft lijkt dit (met die dropdownbox waaruit de gebruiker dna kiest) me de netste oplossing?



greetz

e4media

Legacy Member
Lijkt me vrij eenvoudig.

Je gebruikt de gegevens die ingevult worden toch gewoon om op 1 bepaalde server in te loggen?

Dus je past het loginscript van de controlepanelen zo aan dat hij een andere loginnaam en paswoord gebruikt.

orez

Legacy Member
je kan eenvoudig de $_POST array opvragen en die waarden opvragen op de volgende pagina's of iets dergelijk.

Werk je met PHP ?

Robain

Legacy Member
kheb php ondersteuning dus da's geen probleem.

wat wel een probleem is is dta ik ongeveer niets ken van php :-D


@e4media: denk dat ook jij het niet helemaal snapt, ik zou de database zo aanpassen dat de gebruiker met zelfde gebruiker en pasw kan inloggen op zijn dedicated server (1 van de 5 dus), in het facturatiesysteem en in het cs server config panel.


greetz

dJeez

Legacy Member
Als het steeds hetzelfde login form is, en er is geen beveiliging voorzien die het posten van externe locaties tegengaat, dan is het simpel te doen door de data te laten posten naar het correcte script (dat je bepaalt door een selectie via een combobox). Bewaar dus zo'n login form, bekijk de parameters (hidden & visible) en ga na of het zou kunnen werken door die lokaal bewaarde form eens in te vullen en te posten naar de server. Als dat werkt, test je daarna of je zo ook op een andere server terechtkan door de URL waarnaar gepost wordt te wijzigen (en eventueel 1 of meerdere server specifieke parameters). Als ook dat werkt zou het makkelijk moeten zijn om op basis van een combobox de login gegevens door te sturen naar het control panel op de geselecteerde server.

Ex0dus

Legacy Member
Ik zou het net als de laatste post van orez doen:

1 login pagina op een bepaalde server, username en pass ingeven, selecteren uit dropdown op welke server je wil inloggen en dan gewoon je variables doorsturen naar een welbepaalde pagina op de server die jij hebt gekozen. Die pagina ontvangt dan je variables met $_POST (hoewel ik niet weet of dit werkt bij het gebruik van 2 verschillende servers)

Cheers

orez

Legacy Member
valt altijd te testen hé :)
simpel formke maken op 1 server
simpel formake op andere die enkel je $_POST array print, en zien als er al dan niet iets in die array zit (dus als je een weergave krijgt van die array).

Werkt dit, dan mag je gerust aan het "zwaardere" werk beginnen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan