blaZe
Legacy Member
tip: je scherm reflecteert te fel en beïnvloed jou visie over de schoonheid in andermans levenIn wat voor een lelijke wereld leef jij zeg.

Ik zeg niet dat de ene oplossing perfect is, maar dat is de andere ook niet.
waarom dan die hele bewijs opzet waarom flash best niet gebruikt word voor een webshop.
waarom als iemand vraagt, hoe maak ik een webshop in html, komen er geen reply's van "waarom doe je het niet in flash?" maar wel elke keer wel ene die deels misnoegd moet kunnen zeggen of in vraag stelt waarom je iets in flash wilt bouwen
Check. Maar ik wil een pagina opslaan, content delen/aggregeren, links doorsturen naar andere mensen, werkbare pagina's terugvinden in de zoekresultaten/cache, participeren ..
een wiki zal je inderdaad niet direkt (nooit?) nagebouwd zien in flash. praten we nog over webshop of over flash algemeen?
Het begint er echt op te lijken dat je er niets van moet hebben want je blijft nadelige punten opnoemen en de pluspunten zijn dan nog een status van "ja maar eigenlijk is dat of dat nog beter"
Het zal nog een tijdje duren eer Flash zo ver zal zijn vrees ik.
Klopt, html pur sang is hoe oud?
Flash slechts? 10j. en zijn flashplugin penetreerd harder dan ron jeremy op coke...
Niettemin kan ik de nieuwe ontwikkelingen daaromtrent alleen maar toejuigen. Een bruikbare website is een bruikbare website.
Ik deel daar absoluut je mening in.
Da's wederom zo'n nuttige aanvulling. Ik vertel jou juist dat een gebruikerservaring niet alleen uit tweens bestaat.
en jij bestempelt dan gebruikerservaring alleen uit tweens...
Het is hoe een applicatie eruit ziet, aanvoelt en hoe die tweens (hoe subtiel soms ook) bijdragen dan een leukere omgeving om blijvend in de applicatie naar producten te kijken.
Als ik een paar tabs open heb staan, en daar zitten een paar flash applicaties in, beweert m'n processor nochtans het tegendeel.
Ik blijf erbij, laat me weten wat die applicaties zijn.
Laat bv een Java doen wat flash met het alternative 3D API kan doen, dat kan dat gewoon niet op een deftige manier aan.
Moet ik anders gaan zoeken naar de vele crappy html of javascript in mekaar gebokste sites die de boel laten crashen of in IE dan wel FF niet/wel correct verschijnen?
Dus jij veronderstelt dat iedere persoon met plezier elke supergrave (en soms zelfs té metaforische) GUI bestudeert? O wee als die persoon geen tijd of zin heeft om elke ellenlange animatie te doorworstelen. Er bestaan nog genoeg andere websites op het internet om naartoe te surfen.
Klopt, ik heb toch ook gezegd dat er mensen zijn die enkel een zwart/wit lijstje willen en daar perfect tevreden mee zijn.
maar 'ellenlange animatie doorworstelen' is weer een bewijs van die vooringesteldheid.
ALS ik bij bepaalde zaken tweens gebruik is dat max 0.6/.8 seconden lang. MAX.
Demografie is ook niet je sterkste kant.
Kan, ik moet dat woord zelfs opzoeken om te weten wat het betekent maar lig er niet bepaald wakker van. geen sarcasme maar een toegeving.
En wie weet wat voor nieuwe trends dit in de grafische interfaces teweeg zal brengen.
volop 3D
...
...
in flash natuurlijk. (er is momenteel geen beter platform ervoor, nog nooit eerder zoveel mooie en soms zelfs verdomd functionele 3D gezien op het web met flash en papervision. away3D, sandy, alternativa, five3D, ... )
Iemand die spreekt over met stof bedekte java'isten weet zowiezo niet over welke community en bijhorende ontwikkelingen hij het heeft.
Iemand die ongeveer 8j. terug oubollig, crappy javascript in mekaar gebokste software animaties moest zien te vervangen en een oplossing bieden.
Mijn antwoord een flashtemplate zodat de content mensen met een basiskennis flash software animaties konden maken. Hebben dat gebruikt ook lang na dat er de 1e capture tools zoals robodemo kwamen. (pas bij captivate notabene van macromedia hebben ze die tool aangekocht, en we waren geen bureautje van 3 man maar beursgenoteerd +100 dus licentie kost was geen reden. een duidelijke interne keuze om kwaliteit en degelijkhei te laten primeren)
Als je nu spreekt over software animaties is het automatisch Flash.
8j geleden lachte die java kerels me vierkant uit. Wie lachtte laatst?
No offence maar het is de realiteit en waar gebeurd.
Flash lite op de handheld is op dit moment een gimmick die langzamerhand volwassen aan het worden is, wat van Java zéker niet gezegd kan worden.
Hoe oud is flash tov java? Wat voor een kut vergelijking is het dan ook.
Java zou eigenlijk standaad MEER moeten kunnen bewijzen gezien het al zolang bestaat.
Flash lite is nooit een gimmick geweest, weer zo een denigrerend tov flash klinkend antwoord.
Doe eens research, wil je?
Werk je uberhaupt in de echte wereld?
Dus niet moeke die je boterhammetjes smeert en jij nu 2 maanden van vakantie kan genieten...
Werk je met concrete RIA projecten in de bedrijfswereld die niet vragen achter een online BMI calculator en een budget van 1000€
Sorry voor die denigrerende stelling, beste stuurlui kunnen soms wel aan wal staan maar ervaring speelt toch net ietsje meer in waarheid van het verhaal.
Waarin verschilt de winkelervaring dan precies? Kom met concrete voorbeelden aub, waarin duidelijk blijkt dat Flash een betere gebruikerservaring nalaat.
ben geen geek die enkel en alleen op zoek gaat naar flash applicaties om een reeks links te voorschotelen.
verschillende redenen waarom ik lange tijd weg ben geweest hier en te druk is daar een reden voor geweest.
met mijn job als RIA developer alsook mijn zelfstandige zaak in (flash)website ontwikkeling.
koppigaards mag je tonen wat je wilt, die blijven toch voort lullen. niet? (en f*k hypocrisie als je me dat wil aansmeren
)En kom liefst niet af met het multimediale aspect, wie iets koopt doet dat het liefst zo doelgericht mogelijk.
Daarom zou jij dus nooit feeling kunnen hebben met het commerciele aspect want je brein denk en handelt puur als man.
Maak bovenstaande eens duidelijk aan een vrouw, of je vriendin mocht je er eentje hebben.
Je kijkt ook nooit vunzige plaatjes zeker? en toch 'sex sells' of is zoveel porno beschikbaar op het internet. Maar ho, niemand die ernaar kijkt.
wie is GAAT kopen is vaak GEVANGEN door het multimediale aspect.
Weerom, anders zag je enkel wit/zwart bedrukte folders op gerecycled papier.
Een lijst met producten en hun prijs.
Resultaat -> nul komma nul omdat geen kat de moeite doet het de bekijken.
Ik stap ook een winkel binnen, kijk in de rek, kleur goed, koop en ga buiten.
Maar was iedereen zo - again - had je overal niet anders als Wibra praktijken.
Een bak met alles ingesmeten en hupsakee.
Een 3D-view & (uitpak)filmpjes zijn het enige wat in me opkomt, dat een meerwaarde biedt bij het informeren over een product. Maar daarvoor een hele website in Flash ontwikkelen, lijkt me pure overkill.
en toch doen ze het, meer en meer .... en meer. en ze betalen er nog meer voor!! voor een ondermaatse, niet aan html tippende, niet aan java tippende tool / platform / techniek.
GEK zijn ze!! of toch niet...
Als het over rekenintensieve toepassingen gaat, dan spreek ik over encryptie en dergelijke. CPU berekeningen.
wat is 3D dan met hun texturing, lighting.
Flash ondersteunt inderdaad rendering op videokaarten, maar de codebase is dusdanig slecht geschreven dat je voor gelijkaardige bewerkingen op de cpu in flash zéér zwaar moet inboeten aan performantie.
potatoe - patatoe noem ik dat.
welke vergelijken en wat waren criteria.
welke tool kan momenteel vlot video streamen en leveren en daar het performanst in? Youtube zag en overwon.
Waarom denk je dat ze Flash lite draaien op de nieuwere mobieltjes, en java al een hele tijd meedraait op die toestellen?
als je nog niet wilt zien dat de leeftijd van een platform enorm meespeelt...
2j. misschien en de helft denkt dat java enkel een koffiemerk is.
waarom denk je dat ze perse flash op mobieltjes willen laten draaien? Die java zijn ze beu als kouwe pap.

Ik zeg je, dat een RIA een desktopapplicatie WIL benaderen. Draai m'n woorden niet om wil je? Kijk naar Windows Live Mail! DAT is een RIA. Een webshop hoort een WEBINTERFACE te hebben, is dat nu ZO moeilijk om te begrijpen?
oei, denk in doosjes mens is boos.
HET HOORT een webinterface te hebben.
Maakt geen ******* uit als een RIA een desktopapplicatie wil benaderen, het is en blijft een R INTERNET A.
Jij wil van een simpele webshop een halve ERP maken. Voor de gemiddelde ERP wordt een OPLEIDING voorzien,
ok, effectieve situatie bij een klant waar ik nu een project bezig ben.
bedrijf A had een html based (met asp) 'webshop' LATEN bouwen voor pakken geld.
3 klanten die ietwat ermee werken maar het project is een flop. (traag, niet aangenaam/mooi, onoverzichtelijk)
nu bouwen wij geen ERP aan een webshop, maar een webshop OP een bestaande ERP. supersnel, duidelijk en leuk je data raadplegen.
en ja, met deeplinking want dat was een van de (niet belangrijkste) vereisten.
dat moet jij ook weten. Herhaal het samen met mij: Keep It Short and Simple.
leer eerst ervaring opdoen, KISS is wat ze soms roepen maar eens aan het ontwikkelen willen ze steeds meer en meer.
klant: doe die functionaliteit er nog bij... oh en zo een handeling mogelijk maken zou supertof zijn want dan is de marketing afdeling ook in de wolken.
ik maak al die jaren niets anders mee.
Wanneer elke webapplicatie een RIA wordt, dan koop ik wel m'n aandelen in bedrijven die mensen hiervoor zullen opleiden/supporten.
ik ken niets van demografie, maar aandelen koop je VOOR iets groeit wil je mooie winsten maken.
Ik zeg het je, er gaat niets boven natuurlijke consolidatie. En dat zal wederom blijken.
ok stop hiermee, geen zin om elk woord te googlen.
AIR applicaties hebben geen direct verband met RIA's, een applicatie die draait op AIR kan een RIA zijn, maar evengoed een simpele webinterface hebben ... Dát zijn tenminste schoolvoorbeelden van hoe AIR z'n nut bewijst en zal bewijzen).
AIR = flash, AIR is een gevolg van Flex en hun crossplatform sterkte en ga je mij vertellen wat ik al weet of hoe het zijn nu zal bewijzen?
De grens tussen applicaties die op de desktop draaien en gehost worden op het internet vervaagt ondertussen steeds meer en meer, dus de verschillen in interface design zullen op lange termijn uiteindelijk wel vervagen. Maar dat zal zowiezo het geval zijn.
Denk aan silver surfers, de toenemende populariteit van een touchscreen, de toenemende groei aan informatie waar we uit zullen moeten filteren, een groeiend aantal embedded pc's en de toenemende mobiliteit. Het zijn spannende tijden als je het mij vraagt.

dus eerst HOORT een webshop een webinterface te hebben en zeg je zelf dat de grens tussen die applicaties en hun interface zal vervagen?
Ik ben zeker eens met die laatste stelling, echt ook al gaat het niet erom of flash (flex whatever) hier een rol in speelt.

)