Archief - Webshop en Flash?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blaZe

Legacy Member
In wat voor een lelijke wereld leef jij zeg.
tip: je scherm reflecteert te fel en beïnvloed jou visie over de schoonheid in andermans leven ;)

Ik zeg niet dat de ene oplossing perfect is, maar dat is de andere ook niet.
waarom dan die hele bewijs opzet waarom flash best niet gebruikt word voor een webshop.
waarom als iemand vraagt, hoe maak ik een webshop in html, komen er geen reply's van "waarom doe je het niet in flash?" maar wel elke keer wel ene die deels misnoegd moet kunnen zeggen of in vraag stelt waarom je iets in flash wilt bouwen


Check. Maar ik wil een pagina opslaan, content delen/aggregeren, links doorsturen naar andere mensen, werkbare pagina's terugvinden in de zoekresultaten/cache, participeren ..


een wiki zal je inderdaad niet direkt (nooit?) nagebouwd zien in flash. praten we nog over webshop of over flash algemeen?
Het begint er echt op te lijken dat je er niets van moet hebben want je blijft nadelige punten opnoemen en de pluspunten zijn dan nog een status van "ja maar eigenlijk is dat of dat nog beter"

Het zal nog een tijdje duren eer Flash zo ver zal zijn vrees ik.

Klopt, html pur sang is hoe oud?
Flash slechts? 10j. en zijn flashplugin penetreerd harder dan ron jeremy op coke...

Niettemin kan ik de nieuwe ontwikkelingen daaromtrent alleen maar toejuigen. Een bruikbare website is een bruikbare website.
Ik deel daar absoluut je mening in.

Da's wederom zo'n nuttige aanvulling. Ik vertel jou juist dat een gebruikerservaring niet alleen uit tweens bestaat.
en jij bestempelt dan gebruikerservaring alleen uit tweens...
Het is hoe een applicatie eruit ziet, aanvoelt en hoe die tweens (hoe subtiel soms ook) bijdragen dan een leukere omgeving om blijvend in de applicatie naar producten te kijken.

Als ik een paar tabs open heb staan, en daar zitten een paar flash applicaties in, beweert m'n processor nochtans het tegendeel.
Ik blijf erbij, laat me weten wat die applicaties zijn.
Laat bv een Java doen wat flash met het alternative 3D API kan doen, dat kan dat gewoon niet op een deftige manier aan.
Moet ik anders gaan zoeken naar de vele crappy html of javascript in mekaar gebokste sites die de boel laten crashen of in IE dan wel FF niet/wel correct verschijnen?

Dus jij veronderstelt dat iedere persoon met plezier elke supergrave (en soms zelfs té metaforische) GUI bestudeert? O wee als die persoon geen tijd of zin heeft om elke ellenlange animatie te doorworstelen. Er bestaan nog genoeg andere websites op het internet om naartoe te surfen.
Klopt, ik heb toch ook gezegd dat er mensen zijn die enkel een zwart/wit lijstje willen en daar perfect tevreden mee zijn.
maar 'ellenlange animatie doorworstelen' is weer een bewijs van die vooringesteldheid.
ALS ik bij bepaalde zaken tweens gebruik is dat max 0.6/.8 seconden lang. MAX.

Demografie is ook niet je sterkste kant.
Kan, ik moet dat woord zelfs opzoeken om te weten wat het betekent maar lig er niet bepaald wakker van. geen sarcasme maar een toegeving.


En wie weet wat voor nieuwe trends dit in de grafische interfaces teweeg zal brengen.

volop 3D
...


...
in flash natuurlijk. (er is momenteel geen beter platform ervoor, nog nooit eerder zoveel mooie en soms zelfs verdomd functionele 3D gezien op het web met flash en papervision. away3D, sandy, alternativa, five3D, ... )


Iemand die spreekt over met stof bedekte java'isten weet zowiezo niet over welke community en bijhorende ontwikkelingen hij het heeft.

Iemand die ongeveer 8j. terug oubollig, crappy javascript in mekaar gebokste software animaties moest zien te vervangen en een oplossing bieden.

Mijn antwoord een flashtemplate zodat de content mensen met een basiskennis flash software animaties konden maken. Hebben dat gebruikt ook lang na dat er de 1e capture tools zoals robodemo kwamen. (pas bij captivate notabene van macromedia hebben ze die tool aangekocht, en we waren geen bureautje van 3 man maar beursgenoteerd +100 dus licentie kost was geen reden. een duidelijke interne keuze om kwaliteit en degelijkhei te laten primeren)

Als je nu spreekt over software animaties is het automatisch Flash.
8j geleden lachte die java kerels me vierkant uit. Wie lachtte laatst?
No offence maar het is de realiteit en waar gebeurd.


Flash lite op de handheld is op dit moment een gimmick die langzamerhand volwassen aan het worden is, wat van Java zéker niet gezegd kan worden.

Hoe oud is flash tov java? Wat voor een kut vergelijking is het dan ook.
Java zou eigenlijk standaad MEER moeten kunnen bewijzen gezien het al zolang bestaat.
Flash lite is nooit een gimmick geweest, weer zo een denigrerend tov flash klinkend antwoord.

Doe eens research, wil je?
Werk je uberhaupt in de echte wereld?
Dus niet moeke die je boterhammetjes smeert en jij nu 2 maanden van vakantie kan genieten...
Werk je met concrete RIA projecten in de bedrijfswereld die niet vragen achter een online BMI calculator en een budget van 1000€

Sorry voor die denigrerende stelling, beste stuurlui kunnen soms wel aan wal staan maar ervaring speelt toch net ietsje meer in waarheid van het verhaal.

Waarin verschilt de winkelervaring dan precies? Kom met concrete voorbeelden aub, waarin duidelijk blijkt dat Flash een betere gebruikerservaring nalaat.
ben geen geek die enkel en alleen op zoek gaat naar flash applicaties om een reeks links te voorschotelen.

verschillende redenen waarom ik lange tijd weg ben geweest hier en te druk is daar een reden voor geweest.
met mijn job als RIA developer alsook mijn zelfstandige zaak in (flash)website ontwikkeling.

koppigaards mag je tonen wat je wilt, die blijven toch voort lullen. niet? (en f*k hypocrisie als je me dat wil aansmeren :) )

En kom liefst niet af met het multimediale aspect, wie iets koopt doet dat het liefst zo doelgericht mogelijk.
Daarom zou jij dus nooit feeling kunnen hebben met het commerciele aspect want je brein denk en handelt puur als man.
Maak bovenstaande eens duidelijk aan een vrouw, of je vriendin mocht je er eentje hebben.

Je kijkt ook nooit vunzige plaatjes zeker? en toch 'sex sells' of is zoveel porno beschikbaar op het internet. Maar ho, niemand die ernaar kijkt.
wie is GAAT kopen is vaak GEVANGEN door het multimediale aspect.

Weerom, anders zag je enkel wit/zwart bedrukte folders op gerecycled papier.
Een lijst met producten en hun prijs.

Resultaat -> nul komma nul omdat geen kat de moeite doet het de bekijken.

Ik stap ook een winkel binnen, kijk in de rek, kleur goed, koop en ga buiten.
Maar was iedereen zo - again - had je overal niet anders als Wibra praktijken.
Een bak met alles ingesmeten en hupsakee.


Een 3D-view & (uitpak)filmpjes zijn het enige wat in me opkomt, dat een meerwaarde biedt bij het informeren over een product. Maar daarvoor een hele website in Flash ontwikkelen, lijkt me pure overkill.

en toch doen ze het, meer en meer .... en meer. en ze betalen er nog meer voor!! voor een ondermaatse, niet aan html tippende, niet aan java tippende tool / platform / techniek.

GEK zijn ze!! of toch niet...


Als het over rekenintensieve toepassingen gaat, dan spreek ik over encryptie en dergelijke. CPU berekeningen.

wat is 3D dan met hun texturing, lighting.

Flash ondersteunt inderdaad rendering op videokaarten, maar de codebase is dusdanig slecht geschreven dat je voor gelijkaardige bewerkingen op de cpu in flash zéér zwaar moet inboeten aan performantie.
potatoe - patatoe noem ik dat.
welke vergelijken en wat waren criteria.
welke tool kan momenteel vlot video streamen en leveren en daar het performanst in? Youtube zag en overwon.


Waarom denk je dat ze Flash lite draaien op de nieuwere mobieltjes, en java al een hele tijd meedraait op die toestellen?

als je nog niet wilt zien dat de leeftijd van een platform enorm meespeelt...
2j. misschien en de helft denkt dat java enkel een koffiemerk is.
waarom denk je dat ze perse flash op mobieltjes willen laten draaien? Die java zijn ze beu als kouwe pap. :unsure:


Ik zeg je, dat een RIA een desktopapplicatie WIL benaderen. Draai m'n woorden niet om wil je? Kijk naar Windows Live Mail! DAT is een RIA. Een webshop hoort een WEBINTERFACE te hebben, is dat nu ZO moeilijk om te begrijpen?

oei, denk in doosjes mens is boos.
HET HOORT een webinterface te hebben.
Maakt geen ******* uit als een RIA een desktopapplicatie wil benaderen, het is en blijft een R INTERNET A.

Jij wil van een simpele webshop een halve ERP maken. Voor de gemiddelde ERP wordt een OPLEIDING voorzien,
ok, effectieve situatie bij een klant waar ik nu een project bezig ben.

bedrijf A had een html based (met asp) 'webshop' LATEN bouwen voor pakken geld.
3 klanten die ietwat ermee werken maar het project is een flop. (traag, niet aangenaam/mooi, onoverzichtelijk)
nu bouwen wij geen ERP aan een webshop, maar een webshop OP een bestaande ERP. supersnel, duidelijk en leuk je data raadplegen.
en ja, met deeplinking want dat was een van de (niet belangrijkste) vereisten.


dat moet jij ook weten. Herhaal het samen met mij: Keep It Short and Simple.
leer eerst ervaring opdoen, KISS is wat ze soms roepen maar eens aan het ontwikkelen willen ze steeds meer en meer.
klant: doe die functionaliteit er nog bij... oh en zo een handeling mogelijk maken zou supertof zijn want dan is de marketing afdeling ook in de wolken.

ik maak al die jaren niets anders mee.


Wanneer elke webapplicatie een RIA wordt, dan koop ik wel m'n aandelen in bedrijven die mensen hiervoor zullen opleiden/supporten.

ik ken niets van demografie, maar aandelen koop je VOOR iets groeit wil je mooie winsten maken.

Ik zeg het je, er gaat niets boven natuurlijke consolidatie. En dat zal wederom blijken.
ok stop hiermee, geen zin om elk woord te googlen.


AIR applicaties hebben geen direct verband met RIA's, een applicatie die draait op AIR kan een RIA zijn, maar evengoed een simpele webinterface hebben ... Dát zijn tenminste schoolvoorbeelden van hoe AIR z'n nut bewijst en zal bewijzen).


AIR = flash, AIR is een gevolg van Flex en hun crossplatform sterkte en ga je mij vertellen wat ik al weet of hoe het zijn nu zal bewijzen?


De grens tussen applicaties die op de desktop draaien en gehost worden op het internet vervaagt ondertussen steeds meer en meer, dus de verschillen in interface design zullen op lange termijn uiteindelijk wel vervagen. Maar dat zal zowiezo het geval zijn.

Denk aan silver surfers, de toenemende populariteit van een touchscreen, de toenemende groei aan informatie waar we uit zullen moeten filteren, een groeiend aantal embedded pc's en de toenemende mobiliteit. Het zijn spannende tijden als je het mij vraagt. :)


dus eerst HOORT een webshop een webinterface te hebben en zeg je zelf dat de grens tussen die applicaties en hun interface zal vervagen?
Ik ben zeker eens met die laatste stelling, echt ook al gaat het niet erom of flash (flex whatever) hier een rol in speelt.

n00bslayer

Legacy Member
blaZe zei:
tip: je scherm reflecteert te fel en beïnvloed jou visie over de schoonheid in andermans leven ;)
Dus dan is het leven toch schoon? :p

blaZe zei:
waarom dan die hele bewijs opzet waarom flash best niet gebruikt word voor een webshop.
waarom als iemand vraagt, hoe maak ik een webshop in html, komen er geen reply's van "waarom doe je het niet in flash?" maar wel elke keer wel ene die deels misnoegd moet kunnen zeggen of in vraag stelt waarom je iets in flash wilt bouwen

een wiki zal je inderdaad niet direkt (nooit?) nagebouwd zien in flash. praten we nog over webshop of over flash algemeen?
Het begint er echt op te lijken dat je er niets van moet hebben want je blijft nadelige punten opnoemen en de pluspunten zijn dan nog een status van "ja maar eigenlijk is dat of dat nog beter"
Ik heb het over waarom een webshop in flash moeilijker te realiseren valt, zonder zelfs de principes van grote aantallen in achting te nemen (een klein percentage van een groot aantal bezoekers die iets mist of ergens een probleem bij heeft, blijft een groot aantal bezoekers).
Zei ik daarjuist niet dat de meer traditionelere websites hier ook mee kampen? Er wordt hier wel degelijk in de eigen boezem gekeken hoor.

blaZe zei:
Klopt, html pur sang is hoe oud?
Flash slechts? 10j. en zijn flashplugin penetreerd harder dan ron jeremy op coke...
Dat neemt niet weg dat, ondanks de hoge beschikbaarheidsgraad van flash, beiden 2 totaal verschillende doelen hebben.

blaZe zei:
en jij bestempelt dan gebruikerservaring alleen uit tweens...
Het is hoe een applicatie eruit ziet, aanvoelt en hoe die tweens (hoe subtiel soms ook) bijdragen dan een leukere omgeving om blijvend in de applicatie naar producten te kijken.
Verdraai m'n woorden anders nogmaals. Ik neem aan dat jij dat inderdaad bedoelde, en zo voelt het nog altijd aan. Niet iedereen heeft nood aan een leukere omgeving. Een omgeving die werkt voldoet meestal ruimschoots.

blaZe zei:
Ik blijf erbij, laat me weten wat die applicaties zijn.
Laat bv een Java doen wat flash met het alternative 3D API kan doen, dat kan dat gewoon niet op een deftige manier aan.
Moet ik anders gaan zoeken naar de vele crappy html of javascript in mekaar gebokste sites die de boel laten crashen of in IE dan wel FF niet/wel correct verschijnen?
Begrijp me niet verkeerd, maar jij vergelijkt hier appels met peren.

Hoe denk jij bvb een vingerafdruk uit te lezen, iemand te authenticeren aan de hand van een eID, ECC encryptie op een acceptabele snelheid te realiseren.
En wat Java met een 3D-engine doet? Deze kan zelfs een 3D-engine op de al wat oudere mobieltjes draaien, heb je überhaupt al eens de systeemeisen van Flash bekeken?

Daar bewijst Java dus allemaal wel degelijk zijn nut in, de focus van het Flash platform ligt ergens helemaal anders. Daarom is Flash niet slechter, maar kijk nu nog eens naar m'n 3 opgesomde punten.

En een goed in slecht in elkaar gestoken website kan ook in Flash gemaakt worden. Wij zitten hier niet meer in de jaren '90 hoor, webstandaarden zijn al zeer goed ingeburgerd. Slechte websites worden quasi niet meer gemaakt in Html.

blaZe zei:
maar 'ellenlange animatie doorworstelen' is weer een bewijs van die vooringesteldheid.
ALS ik bij bepaalde zaken tweens gebruik is dat max 0.6/.8 seconden lang. MAX.
Met ellenlange animaties doel ik ook op intro's, tussenfilmpjes etc. Dergelijke dingen zijn allemaal goed en wel de éérste keer dat je een website bezoekt. Maar de tweede keer zou ik ook wel graag direct aan m'n info willen geraken, snap je wat ik bedoel?

blaZe zei:
(Full-blown) 3D-interfaces hebben gefaald in het verleden.

blaZe zei:
in flash natuurlijk. (er is momenteel geen beter platform ervoor, nog nooit eerder zoveel mooie en soms zelfs verdomd functionele 3D gezien op het web met flash en papervision. away3D, sandy, alternativa, five3D, ... )
Ik heb zelf al 3D objecten gemaakt met papervision, maar waar jij op doelt zijn 3D-elementen, niet 3D-interfaces. De interfaces zijn nog altijd hoofdzakelijk 2D. Een leuk voorbeeld om dit aan te tonen is een HUD. De status en punten van een personage in een videospel wordt nog altijd in 2D weergegeven, niet?

blaZe zei:
Iemand die ongeveer 8j. terug oubollig, crappy javascript in mekaar gebokste software animaties moest zien te vervangen en een oplossing bieden.
Verdiep je nogmaals in Javascript als je wil, deze taal staat veel verder dan 8 jaar geleden hoor. Ik praat toch ook niet over Flash van 8 jaar geleden?
Wederom appels met peren vergelijken.

blaZe zei:
Als je nu spreekt over software animaties is het automatisch Flash.
8j geleden lachte die java kerels me vierkant uit. Wie lachtte laatst?
No offence maar het is de realiteit en waar gebeurd.
Dat is dan de fout van die java kerels, niet van een hele community. Niemand zegt hier toch dat je een webshop in Html moet maken, ik probeer alleen duidelijk te maken waarom Flash hier minder geschikt voor is.

Het zou maar erg zijn als er in de toekomst geen vooruitgang geboekt worden qua mogelijkheden bij hardware/software.
blaZe zei:
Hoe oud is flash tov java? Wat voor een kut vergelijking is het dan ook.
Java zou eigenlijk standaad MEER moeten kunnen bewijzen gezien het al zolang bestaat.
Flash lite is nooit een gimmick geweest, weer zo een denigrerend tov flash klinkend antwoord.

Exactly my point, Java staat op veel vlakken ook verder dan Flash. Maar beide platformen hebben wel degelijk verschillende einddoelen.

En élke nieuwe technologie is in het begin een gimmick, dus ik zie niet in waar ik discrimineer.

Als technologie zichzelf bewezen heeft, groeit deze wel degelijk uit tot een algemeen geaccepteerde standaard. Dat zou je toch ook moeten inzien met dat je in de begindagen van Flash gewerkt hebt?

blaZe zei:
Werk je uberhaupt in de echte wereld?
Dus niet moeke die je boterhammetjes smeert en jij nu 2 maanden van vakantie kan genieten...
Werk je met concrete RIA projecten in de bedrijfswereld die niet vragen achter een online BMI calculator en een budget van 1000€

Sorry voor die denigrerende stelling, beste stuurlui kunnen soms wel aan wal staan maar ervaring speelt toch net ietsje meer in waarheid van het verhaal.
Ik zal maar niet ingaan op het eerste deel van die stelling zeker? Wa voor vooroordeel heb jij eigenlijk wel niet..

Ik werk zowel met Flash, als met ASP.NET/PHP/Html, Javascript, ../Java/ERP software (inclusief het uitbreiden en documenteren)/...

Zowel in m'n opleiding, als daarbuiten. Dus dan heb ik toch wel een héél klein beetje het recht verworven om er mijn eigen mening op na te houden niet? Net zoals jij er jouw mening op nahoudt.

Gelieve daar dan ook respect voor te hebben, dank u.

blaZe zei:
ben geen geek die enkel en alleen op zoek gaat naar flash applicaties om een reeks links te voorschotelen.

verschillende redenen waarom ik lange tijd weg ben geweest hier en te druk is daar een reden voor geweest.
met mijn job als RIA developer alsook mijn zelfstandige zaak in (flash)website ontwikkeling.
Ik mag toch wel veronderstellen dat jij de mogelijkheden van Flash kent? Permanente ontwikkelingen daaromtrent moeten ook meegevolgd worden hoor, hoe druk je het ook mag hebben.

Maar ik begrijp wel dat dit soms een lagere prioriteit heeft, er speelt zich namelijk ook een leven buiten de computer af. :)

blaZe zei:
Daarom zou jij dus nooit feeling kunnen hebben met het commerciele aspect want je brein denk en handelt puur als man.
Maak bovenstaande eens duidelijk aan een vrouw, of je vriendin mocht je er eentje hebben.
Het commerciële aspect handelt veel verder dan alleen maar als een vrouw te denken hoor, mocht je iets anders daarover denken.

Ik zie niet in wat m'n vriendin daarmee te maken heeft, of het feit dat ze slimmer dan jou kan zijn.

blaZe zei:
Weerom, anders zag je enkel wit/zwart bedrukte folders op gerecycled papier.
Een lijst met producten en hun prijs.

Resultaat -> nul komma nul omdat geen kat de moeite doet het de bekijken.

Ik stap ook een winkel binnen, kijk in de rek, kleur goed, koop en ga buiten.
Maar was iedereen zo - again - had je overal niet anders als Wibra praktijken.
Een bak met alles ingesmeten en hupsakee.

Misschien kijkt iedereen wel verder dan een mooi grafisch vormgegeven campagne? Stel u voor dat die winkel ook daadwerkelijk leuke spullen zou aanbieden, dat zou pas de revelatie van de eeuw zijn.

Er zijn meerdere manieren om een product aan de man te brengen, ik hoop dat je dat ook inziet.

blaZe zei:
en toch doen ze het, meer en meer .... en meer. en ze betalen er nog meer voor!! voor een ondermaatse, niet aan html tippende, niet aan java tippende tool / platform / techniek.

GEK zijn ze!! of toch niet...
Zei ik daarjuist niet dat je daarin specialiseren is jouw volste recht is, maar dat die sector niet de enige is die aan het boomen is? Deze stijgende vraag naar online aanwezigheid valt onder de noemer vooruitgang. En dit is technologie-/platformonafhankelijk.

En waarom zou een andere techniek nu in godsnaam niet kunnen tippen aan Flash? Da's een denigrerende opmerking, en dan nog wel van jouw kant.

blaZe zei:
wat is 3D dan met hun texturing, lighting.
Ahja, want textures en dynamic lightening horen door de CPU uitgerekend te worden, en zeker niet door de hardware die ervoor dient. Dat was vroeger het geval bij Flash, maar niet bij de recentere versies.

blaZe zei:
potatoe - patatoe noem ik dat.
welke vergelijken en wat waren criteria.
welke tool kan momenteel vlot video streamen en leveren en daar het performanst in? Youtube zag en overwon.
Ik zeg perfomantie, en was bezig over prestaties op de CPU. Go figure.
Jij hebt het over bandbreedte, wie is er dan over twee verschillende zaken bezig denk je? Standalone players streamen minstens even goed, als je het zo graag wil horen.

blaZe zei:
als je nog niet wilt zien dat de leeftijd van een platform enorm meespeelt...
2j. misschien en de helft denkt dat java enkel een koffiemerk is.
waarom denk je dat ze perse flash op mobieltjes willen laten draaien? Die java zijn ze beu als kouwe pap. :unsure:
Wat weet jij eigenlijk over Java?

blaZe zei:
oei, denk in doosjes mens is boos.
HET HOORT een webinterface te hebben.
Maakt geen ******* uit als een RIA een desktopapplicatie wil benaderen, het is en blijft een R INTERNET A.
Hoor wie het zegt, dhr. ik wil bij alles ten alle kosten een RIA ontwikkelen. Verwijten naar iemand z'n hoofd slingeren is makkelijk hoor, het gebruik ervan vermijden is een ander paar mouwen. Zelfs m'n vriendin weet dit.

En bestudeer het concept RIA desgewenst eens.

blaZe zei:
ok, effectieve situatie bij een klant waar ik nu een project bezig ben.

bedrijf A had een html based (met asp) 'webshop' LATEN bouwen voor pakken geld.
3 klanten die ietwat ermee werken maar het project is een flop. (traag, niet aangenaam/mooi, onoverzichtelijk)
nu bouwen wij geen ERP aan een webshop, maar een webshop OP een bestaande ERP. supersnel, duidelijk en leuk je data raadplegen.
en ja, met deeplinking want dat was een van de (niet belangrijkste) vereisten.

Data uit een database extraheren (en het ERP pakket uitbreiden) is geen kunst hoor, het zou maar jammer zijn moest men hierin falen. En nogmaals, dat iemand faalt in het implementeren van iets wil NIET zeggen dat de technologie gefaald heeft. Capiche?


blaZe zei:
leer eerst ervaring opdoen, KISS is wat ze soms roepen maar eens aan het ontwikkelen willen ze steeds meer en meer.
klant: doe die functionaliteit er nog bij... oh en zo een handeling mogelijk maken zou supertof zijn want dan is de marketing afdeling ook in de wolken.

ik maak al die jaren niets anders mee.
Exactly my point, dan is het aan jou om die uitbreidingen zo overzichtelijk mogelijk te implementeren. De applicatie zo SIMPEL mogelijk houden.

Dweep niet zo met ervaring, en doe die oogkleppen af. Ik werk evenzeer met klanten, dus daar zal het verschil hem niet in zitten. Leer met klanten omgaan als je denkt dat de klant teveel van je eist?

blaZe zei:
ik ken niets van demografie, maar aandelen koop je VOOR iets groeit wil je mooie winsten maken.
Juist, als alle interfaces ingewikkeld worden dan ZAL de support erop meer groeien dan de business zelf. Of waar denk je dat opensource businessmodellen op steunen?

blaZe zei:
dus eerst HOORT een webshop een webinterface te hebben en zeg je zelf dat de grens tussen die applicaties en hun interface zal vervagen?
Ik ben zeker eens met die laatste stelling, echt ook al gaat het niet erom of flash (flex whatever) hier een rol in speelt.
Niet dat de grens tussen applicaties en hun interface zal vervagen, maar de grens tussen desktopapplicaties en webapplicaties. En dat de interface hierdoor ook automatisch dichter bij elkaar zal aanleunen. Ze zal metaforischer worden, zonder de betekenis van de verschillende interface elementen te verliezen.

blaZe

Legacy Member
Niet iedereen heeft nood aan een leukere omgeving. Een omgeving die werkt voldoet meestal ruimschoots.
Het toch draait de wereld rond het feit om alles 'leuker' te maken.
Goed werken in een product is niet compleet als het ook niet lekker aanvult.
Daar speelt de markt nu net constant op in, het gevoel dat iets je 'zou' kunnen geven.


En wat Java met een 3D-engine doet? Deze kan zelfs een 3D-engine op de al wat oudere mobieltjes draaien, heb je überhaupt al eens de systeemeisen van Flash bekeken?

Weet je wat, trekt anders je discussie ivm met een webshop of het uberhaupt een RIA zou zijn of niet ander verder tot het punt waar flash al dan niet in staat zou zijn om alternatieve energie te verzorgen en dat niet kan opboksen tegen een windmolen.

Daar bewijst Java dus allemaal wel degelijk zijn nut in, de focus van het Flash platform ligt ergens helemaal anders. Daarom is Flash niet slechter, maar kijk nu nog eens naar m'n 3 opgesomde punten.
En toch gaat het het de markt op mobieltjes verder en verder inpalmen.
Niet de systeemeisen speelde een grote rol, maar het feit dat de flashplayer niet eerder verdeelt werd?
Zet jij die oogkleppen nu even af? Flash lite komt nog maar net kijken en zijn ervaringen toetsen op die markt.

Slechte websites worden quasi niet meer gemaakt in Html.
uhm, ok... nu druipt je naïeviteit eraf.

Met ellenlange animaties doel ik ook op intro's, tussenfilmpjes etc. Dergelijke dingen zijn allemaal goed en wel de éérste keer dat je een website bezoekt. Maar de tweede keer zou ik ook wel graag direct aan m'n info willen geraken, snap je wat ik bedoel?
En in een slim gebouwde applicatie moet je dat ook geen 2 keer bekijken.
Snap je wat ik bedoel? Blame the creator not the tool.

(Full-blown) 3D-interfaces hebben gefaald in het verleden.
En daarom maar niet meer doen dus.
Welke triestige saaie piet ben jij man, ben je echt zo een regelneuker?
http://www.whitevoid.com/application

... Een leuk voorbeeld om dit aan te tonen is een HUD. De status en punten van een personage in een videospel wordt nog altijd in 2D weergegeven, niet?
Mijn god, mijn wereld stort nu mij kan vertellen dat een hud nog steeds 2D is in een 3D game.
Waar komde gij nu mee af?

deze taal staat veel verder dan 8 jaar geleden hoor. Ik praat toch ook niet over Flash van 8 jaar geleden?
Wederom appels met peren vergelijken.

Als die taal zoveel verder staat, waarom is er dan geen weder opkomst van software animaties gebaseerd op Java??

HAHA, jongske toch. Kzal wat pokemon kaarten sturen, der zitten er blinkende tussen.

ik probeer alleen duidelijk te maken waarom Flash hier minder geschikt voor is.
vanuit jouw ervaring en perspectie. klopt.

Het zou maar erg zijn als er in de toekomst geen vooruitgang geboekt worden qua mogelijkheden bij hardware/software.
en op vlak van web zijn het mensen die droogstoppels negeren die zeggen waarom iets niet kan (of niet geschikt is) toch doorzetten en bewijzen dat het kan.

Een flashblog bijvoorbeeld? HELL NO zullen hopen kerels als u zeggen.
http://www.thinkswedish.com en die kerels kunnen met flash toveren.
(laat staan poen scheppen met wederom een minderwaardig platform - flash)

Als technologie zichzelf bewezen heeft, groeit deze wel degelijk uit tot een algemeen geaccepteerde standaard. Dat zou je toch ook moeten inzien met dat je in de begindagen van Flash gewerkt hebt?
En jouw reactie was een die van een geaccepteerde standaard?
Waarom een flash webshop, je hele discour van contra's?

Zowel in m'n opleiding, als daarbuiten. Dus dan heb ik toch wel een héél klein beetje het recht verworven om er mijn eigen mening op na te houden niet? Net zoals jij er jouw mening op nahoudt.
Je hebt altijd dat recht...

Het commerciële aspect handelt veel verder dan alleen maar als een vrouw te denken hoor, mocht je iets anders daarover denken.

maar je dacht op dat punt niet breeddenkend genoeg enkel vanuit jouw standpunt - en zo vernauw je ook de compleetheid van je applicaties

Ik zie niet in wat m'n vriendin daarmee te maken heeft, of het feit dat ze slimmer dan jou kan zijn.
Je vriendin is hopelijk een vrouw? Het feit of ze slimmer is heeft er nu net niets mee te maken.
En ik vind jou vriendin ook hel slim hoor. (en lekker)

Misschien kijkt iedereen wel verder dan een mooi grafisch vormgegeven campagne?
Inderdaad... NIET!
In presentatie, marketing / reklame kruipt onzettend veel geld en de mensen zouden daar puur voorbij kijken?

Stel u voor dat die winkel ook daadwerkelijk leuke spullen zou aanbieden, dat zou pas de revelatie van de eeuw zijn.
chocolades aan 1€ geraakte ze aan de straatstenen niet kwijt.
diezelfde chocolades aan 10€ in een leuke verpakking en ze verkochte aan de lopende band.

waargebeurde test en bewijst dat de gemiddelde mens inderdaad verder kijkt.

Er zijn meerdere manieren om een product aan de man te brengen, ik hoop dat je dat ook inziet.
muur | <- bal en lees dat stukje hierboven nog eens.

En waarom zou een andere techniek nu in godsnaam niet kunnen tippen aan Flash? Da's een denigrerende opmerking, en dan nog wel van jouw kant.
Hoe? heb ik anders altijd getracht publiekslieveling te zijn op dit forum?
zucht, mijn reputatie om zeep.

Wat weet jij eigenlijk over Java?
Wat weet jij over het paargedrag van de noord-afrikaanse kraanvogels?

Verwijten naar iemand z'n hoofd slingeren is makkelijk hoor, het gebruik ervan vermijden is een ander paar mouwen. Zelfs m'n vriendin weet dit.
no shit sherlock. dus al die jaren heb ik enkel wat leuke tweens in flash gemaakt? en ik denken dat daar af en toe wel eens iet als RIA zou kunnen tussenzitten?

Mijn huidige werknemer me dus in dienst heeft genomen zonder te weten wat hij deed?

En bestudeer het concept RIA desgewenst eens.
en weet jij nu of een webshop daar onder valt of niet, want concreet of duidelijk antwoord jij nog steeds niet hierop.

Data uit een database extraheren (en het ERP pakket uitbreiden) is geen kunst hoor, het zou maar jammer zijn moest men hierin falen.
Om maar te zwijen van inkooporders boeken, magazijn beheer, pakbonnen creëren, orderaanmaak, projectwijziging
Het is meer dan knopje 'request' data, er moet ook iets mee gebeuren.

En nogmaals, dat iemand faalt in het implementeren van iets wil NIET zeggen dat de technologie gefaald heeft. Capiche?
absoluut, maar flash kan idem dus faalt het ook niet. Capiche?

Exactly my point, dan is het aan jou om die uitbreidingen zo overzichtelijk mogelijk te implementeren. De applicatie zo SIMPEL mogelijk houden.
echt, werk eens met deftige grote klant.
give and take en soms kan nu eenmaal die specifieke wens van de klant erin proppen. dat is de ervaring die jij mist.

Dweep niet zo met ervaring, en doe die oogkleppen af. Ik werk evenzeer met klanten, dus daar zal het verschil hem niet in zitten. Leer met klanten omgaan als je denkt dat de klant teveel van je eist?
ik heb een lichtbruin vermoeden dat mijn klanten van een heel wat groter kaliber zijn dan waar jij mee in aanraking komt.

Het probleem is dat een klant nooit van MIJ teveel eist, ik kan hem geven wat hij wenst. (jij met je html ook? :D)
maar dat hij eisen heeft en je die soms, ook na je advies, die toch kan bouwen.
jezelf indekken en het prijzenplaatje wijzigen (optrekken) is dan de boodschap.

Niet dat de grens tussen applicaties en hun interface zal vervagen, maar de grens tussen desktopapplicaties en webapplicaties. En dat de interface hierdoor ook automatisch dichter bij elkaar zal aanleunen. Ze zal metaforischer worden, zonder de betekenis van de verschillende interface elementen te verliezen.
en de repeat knop staat weer vast.
mag ik meedoen?

IS EEN WEBSHOP EEN RIA WEL OF NIET?

dJeez

Legacy Member
blaZe zei:
deze taal staat veel verder dan 8 jaar geleden hoor. Ik praat toch ook niet over Flash van 8 jaar geleden?
Wederom appels met peren vergelijken.

Als die taal zoveel verder staat, waarom is er dan geen weder opkomst van software animaties gebaseerd op Java??
Omdat dat helemaal niet het doel is van Java misschien? Java is geen animatietaaltje zoals Actionscript, dat overigens onderhand ook is overgestapt op Javascript (dat nog steeds een subset is van Java) hé. Ik zou maar een klein beetje oppassen met het afbreken van een technologie waar jij klaarblijkelijk totaal geen kaas van hebt gegeten (of toch een totaal verkeerd beeld van hebt). Nu, designer zijnde is dat op zich ook niet zo heel erg uiteraard, dat is nl. het terrein van de developer.

BTW Om u misschien het licht te laten zien : http://www.adobe.com/devnet/flex/flex_java.html

En om op je laatste vraag te antwoorden : een webshop hoeft niet noodzakelijk een RIA te zijn neen, in de meeste huidige gevallen is het er overigens geen.

Accordis

Legacy Member
Ik zou nu zelf niet zo'n webshop in elkaar kunnen boksen d.m.v. flash of andere alternatieven, ik zou opteren voor een CMS. Héél simpel in gebruik, en het installeren is een fluitje van een cent (ik wil je er altijd mee helpen ;))
www.opensourcecms.com -> eCommerce

blaZe

Legacy Member
dJeez zei:
Omdat dat helemaal niet het doel is van Java misschien? Java is geen animatietaaltje zoals Actionscript, dat overigens onderhand ook is overgestapt op Javascript (dat nog steeds een subset is van Java) hé. Ik zou maar een klein beetje oppassen met het afbreken van een technologie waar jij klaarblijkelijk totaal geen kaas van hebt gegeten (of toch een totaal verkeerd beeld van hebt). Nu, designer zijnde is dat op zich ook niet zo heel erg uiteraard, dat is nl. het terrein van de developer.

BTW Om u misschien het licht te laten zien : http://www.adobe.com/devnet/flex/flex_java.html

En om op je laatste vraag te antwoorden : een webshop hoeft niet noodzakelijk een RIA te zijn neen, in de meeste huidige gevallen is het er overigens geen.

"animatietaaltje"

moet ik nog verder debatteren met al die vooringenomen non-flash praat? sorry maar zo klinkt het continue.
Actionscript is niet overgestapt maar rust op dezelfde basis als Javascript, zoveel ken jij er dan ook niet van?

Mag het leuke nu zijn dat ik net de 2 ben, design en development en dat dat net nu de kracht is van flash/flex die de 2 vlot kan combineren. Waarom flash ook zo populair is geworden.

Combinaties zijn er altijd en overal, zelfs met VB.net en flash - moet het daarom persé 'het licht' genoemen worden?
Al is maar het rijke aanbod van Java programmeurs de stap te laten maken naar Flex, waar ze atm tekorten hebben aan de grote vraag developers.

Maar uiteindelijk, jullie hebben allemaal gelijk. Heb al tijd genoeg gespendeerd en moet nu dringend Java volgen wil ik nog toekomst perspectieven hebben.

Want dat animatietooltje (waar ik de ongeloofelijke reeks mogelijkheden en toepassingsgebieden al van genoemd heb) gaat het niet lang meer uitzingen vrees ik.

succes, als zelfs crew last heeft onpartijdig te blijven... (zo komt die ter hulp snelling toch over)

n00bslayer

Legacy Member
blaZe zei:
Het toch draait de wereld rond het feit om alles 'leuker' te maken.
Goed werken in een product is niet compleet als het ook niet lekker aanvult.
Daar speelt de markt nu net constant op in, het gevoel dat iets je 'zou' kunnen geven.

Jij hebt het over reclame (die overigens noden creëert op een laag-bij-de-grondse wijze) en productontwerp. Laten we het juist vooral hebben over het ervoor zorgen dat mensen iets kopen zonder af te haken.
blaZe zei:
Weet je wat, trekt anders je discussie ivm met een webshop of het uberhaupt een RIA zou zijn of niet ander verder tot het punt waar flash al dan niet in staat zou zijn om alternatieve energie te verzorgen en dat niet kan opboksen tegen een windmolen.
Weet jij wat? Praat anders de hele tijd over de superieure mogelijkheden van Flash die door geen énkele andere technologie geëvenaard wordt, zonder dat ik het tegendeel bewijs.

blaZe zei:
En toch gaat het het de markt op mobieltjes verder en verder inpalmen.
Niet de systeemeisen speelde een grote rol, maar het feit dat de flashplayer niet eerder verdeelt werd?
Zet jij die oogkleppen nu even af? Flash lite komt nog maar net kijken en zijn ervaringen toetsen op die markt.
Ah maar wacht eens, een wijdverbreid multimedia platform op handhelds bestaat toch al lang? Hoezo, dit is nog niet het geval.

Echt, ik raad je met drang aan om eens te LEZEN wat ik zeg.

De systeemeisen spelen wel degelijk een grote rol, pas nu zijn mobieltjes krachtig genoeg om Flash (lite) te draaien.

blaZe zei:
En in een slim gebouwde applicatie moet je dat ook geen 2 keer bekijken.
Snap je wat ik bedoel? Blame the creator not the tool.
Dus jij gaat in elke webapplicatie authenticatie inbouwen, alleen maar om animaties te weren? Dit is namelijk de enige manier om dat met zekerheid te kunnen doen.

blaZe zei:
En daarom maar niet meer doen dus.
Welke triestige saaie piet ben jij man, ben je echt zo een regelneuker?
http://www.whitevoid.com/application
Hé, is dat daar een 2D navigatie BOVENOP een 3D navigatie? Nu vraag ik me toch écht af waarom ze dat zouden gedaan hebben.

Lees jij altijd zo over de tekstregels heen?

blaZe zei:
Mijn god, mijn wereld stort nu mij kan vertellen dat een hud nog steeds 2D is in een 3D game.
Waar komde gij nu mee af?
Ik geef jou een voorbeeld dat je niet kan weerleggen.

blaZe zei:
Als die taal zoveel verder staat, waarom is er dan geen weder opkomst van software animaties gebaseerd op Java??

HAHA, jongske toch. Kzal wat pokemon kaarten sturen, der zitten er blinkende tussen.
Zie de reactie van dJeez. Wanneer ga jij nu eens inzien dat je de juiste technologie voor de juiste toepassing dient te gebruiken?

blaZe zei:
en op vlak van web zijn het mensen die droogstoppels negeren die zeggen waarom iets niet kan (of niet geschikt is) toch doorzetten en bewijzen dat het kan.

Een flashblog bijvoorbeeld? HELL NO zullen hopen kerels als u zeggen.
http://www.thinkswedish.com en die kerels kunnen met flash toveren.
(laat staan poen scheppen met wederom een minderwaardig platform - flash)
Herhaal anders m'n punt over innoveren.
Maar het warme water opnieuw uitvinden hoort daar volgens mij niet bij. Het is leuk dat ze een html-blog hebben benaderd, maar kijk nu nog eens naar de punten die ik heb aangehaald over een webshop in Flash - en pas die eens toe wil je?

Ik zou het vernieuwender vinden moest men op een blog kunnen reageren met een webcam boodschap.

blaZe zei:
En jouw reactie was een die van een geaccepteerde standaard?
Waarom een flash webshop, je hele discour van contra's?

Omdat jij niet kan inzien dat een (geaccepteerde) standaard een bepaald doel heeft, waarvoor deze juist ontwikkeld werd.

blaZe zei:
maar je dacht op dat punt niet breeddenkend genoeg enkel vanuit jouw standpunt - en zo vernauw je ook de compleetheid van je applicaties

Breeddenkend zijn heeft niets te maken met innovatie, datgene waar jij op doelt. Kijk nog eens naar de definitie van een applicatie als je toch zo ruimdenkend bent. Een applicatie hoort in de eerste plaats FUNCTIONEEL te zijn. Innoveer daar dan in.

blaZe zei:
Je vriendin is hopelijk een vrouw? Het feit of ze slimmer is heeft er nu net niets mee te maken.
En ik vind jou vriendin ook hel slim hoor. (en lekker)
Wat een nuttige toevoeging zeg. Een vriendin IS een vrouw.
Dankzij al die beledigingen, ongegronde argumenten, dat kinderachtige gedrag en de hoge mate van schrijffaudten van uw kant weet ik quasi zeker dat ze slimmer is dan u.

blaZe zei:
Inderdaad... NIET!
In presentatie, marketing / reklame kruipt onzettend veel geld en de mensen zouden daar puur voorbij kijken?
Ik doel dan ook op de laatste stap van het AIDA-model, of wat denk je dat het doel van een webshop is?

blaZe zei:
chocolades aan 1€ geraakte ze aan de straatstenen niet kwijt.
diezelfde chocolades aan 10€ in een leuke verpakking en ze verkochte aan de lopende band.

waargebeurde test en bewijst dat de gemiddelde mens inderdaad verder kijkt.
Nu je toch met een leuk productontwerp metafoor aan de slag bent, waarom zou een webshop in Html dan minder leuk verpakt zijn dan een Flash webshop?

En jij gaat élke keer dat dezelfde klant een product van jou koopt op de markt, datzelfde verkoopspraatje geven en het product keer op keer showen? Als klant zou ik toch eerder geneigd zijn om na een dergelijke situatie uit te kijken naar alternatieven hoor.

blaZe zei:
Hoe? heb ik anders altijd getracht publiekslieveling te zijn op dit forum?
zucht, mijn reputatie om zeep.
Een forum is in de eerste plaats een discussiebijeenkomst over een onderwerp. Gedraag je hier dan ook naar.

blaZe zei:
Wat weet jij over het paargedrag van de noord-afrikaanse kraanvogels?
Ik probeer je eigenlijk duidelijk te maken dat je hoort te zwijgen over een onderwerp waar je bijna niets over weet en toch de belachelijkste niet-onderbouwde stellingen over hebt klaarstaan.

blaZe zei:
no shit sherlock. dus al die jaren heb ik enkel wat leuke tweens in flash gemaakt? en ik denken dat daar af en toe wel eens iet als RIA zou kunnen tussenzitten?

Mijn huidige werknemer me dus in dienst heeft genomen zonder te weten wat hij deed?
Ik verwijs je graag door naar m'n eerder vermelde 3 punten.

blaZe zei:
en weet jij nu of een webshop daar onder valt of niet, want concreet of duidelijk antwoord jij nog steeds niet hierop.
Denk je dat ik die minpunten uit m'n duim zuig misschien?

blaZe zei:
Om maar te zwijen van inkooporders boeken, magazijn beheer, pakbonnen creëren, orderaanmaak, projectwijziging
Het is meer dan knopje 'request' data, er moet ook iets mee gebeuren.
Geweldig, je weet dus ook wat een ERP pakket behelst. Maar wacht, wordt al die data niet eerst opgeslagen in een database?

Dus is dat dan ook een databaseapplicatie? De ene revelatie volgt de andere precies op hier.

Datamining gebeurt inderdaad bovenop data, of wat dacht je.

blaZe zei:
absoluut, maar flash kan idem dus faalt het ook niet. Capiche?

Jij herhaalt blijkbaar bijzonder graag m'n woorden, dit is inderdaad exact wat ik bedoel. Waar zie jij ergens staan dat ik in m'n stelling een onderscheid heb gemaakt voor Flash?

blaZe zei:
echt, werk eens met deftige grote klant.
give and take en soms kan nu eenmaal die specifieke wens van de klant erin proppen. dat is de ervaring die jij mist.

Anticiperen op de wensen van de klant is blijkbaar iets nieuws voor je? Wie mist hier dan ervaring. Ik zeg je, dweep niet zo met je ervaring. Het komt precies over als de laatste strohalm waar jij je aan vasthoud.

blaZe zei:
ik heb een lichtbruin vermoeden dat mijn klanten van een heel wat groter kaliber zijn dan waar jij mee in aanraking komt.
Dat zoiets voor de hand liggends het geval is, doet helemaal niets af aan deze discussie. Blijf bij de les, wil je?

blaZe zei:
en de repeat knop staat weer vast.
mag ik meedoen?
Ik zal net zolang herhalen als nodig is, zolang het tot jou niet doordringt dat je niet alles met (alleen maar) Flash moet doen. Leer lezen.

blaZe zei:
IS EEN WEBSHOP EEN RIA WEL OF NIET?
Neen! Een webshop kan een RIA zijn maar dit hoeft het geval niet te zijn.
Ik zou nu graag van jou willen horen wat je van een webshop verwacht, en waar Flash hierbij om de hoek komt kijken.

dJeez

Legacy Member
blaZe zei:
"animatietaaltje"

moet ik nog verder debatteren met al die vooringenomen non-flash praat? sorry maar zo klinkt het continue.
Tot voor Flash 5 was het toch ook niet echt meer dan dat? Het is dus geëvolueerd van een in aanvang puur functioneel voor animatie (pre Flash 5), naar een uitgebreidere, en dus ook voor andere doeleinden bruikbare scripting taal (Flash 5 +). Het doel van Java was initieel net iets anders, en meer dan dat wou ik er ook niet mee zeggen.

netlash

Legacy Member
Het is heel leuk om twee getalenteerde mensen een discussie te zien voeren over een zeer fundamentele vraag.

Ik kan beide redeneringen volgen.

(Het is niet zo leuk als ze niet meer over het onderwerp vechten. Speel de bal, niet de man.)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan