Joown
Legacy Member
Hoi,
Even een situatieschets:
Als bijverdienste hou ik me veelal bezig met het ontwerpen van gelegenheidsdrukwerk (flyers, uitnodigingen, huisstijlen,...)
Gisteren heb ik een afspraakje gehad met een persoon die een ontwerp van een website zou willen hebben. Aangezien ik hier nog niet echt veel ervaring heb met webontwerp wil ik jullie wat raad vragen.
Ik weet niet juist hoe het in professionelere webgebeuren kringen er aan toegaat? Mijn voorstel naar de klant toe was om 3 pre-designs te maken en dat hij uit deze voorstellen dan eventueel een keuze zou kunnen maken of een combinatie van de ontwerpen.
Nu is de vraag: Is dit de juiste werkwijze?
Moet ik voor deze "voorontwerpen" geld aanrekenen en hoeveel juist!? (De prijs voor het maken van een affiche bij mij is € 100, logo 30€
Ik weet nog niet of hij met meerdere personen in overleg is over zijn website (maar dit even buiten beschouwing laten).
Wat ook parten speelt bij mij... wanneer ik deze klant binnen zou hebben, kan hij zeer veel deuren openen, naar ander grafisch werk.
Dus kzit een beetje met een tweestrijd, Zo professioneel mogelijk over komen en degelijk grafisch ontwerp afleveren + geld vragen voor deze voorontwerpen?
Of anderzijds; voorontwerpen voor hem maken, zonder geld te vragen (al dan niet minder geld).
thx in advance
Even een situatieschets:
Als bijverdienste hou ik me veelal bezig met het ontwerpen van gelegenheidsdrukwerk (flyers, uitnodigingen, huisstijlen,...)
Gisteren heb ik een afspraakje gehad met een persoon die een ontwerp van een website zou willen hebben. Aangezien ik hier nog niet echt veel ervaring heb met webontwerp wil ik jullie wat raad vragen.
Ik weet niet juist hoe het in professionelere webgebeuren kringen er aan toegaat? Mijn voorstel naar de klant toe was om 3 pre-designs te maken en dat hij uit deze voorstellen dan eventueel een keuze zou kunnen maken of een combinatie van de ontwerpen.
Nu is de vraag: Is dit de juiste werkwijze?
Moet ik voor deze "voorontwerpen" geld aanrekenen en hoeveel juist!? (De prijs voor het maken van een affiche bij mij is € 100, logo 30€
Ik weet nog niet of hij met meerdere personen in overleg is over zijn website (maar dit even buiten beschouwing laten).
Wat ook parten speelt bij mij... wanneer ik deze klant binnen zou hebben, kan hij zeer veel deuren openen, naar ander grafisch werk.
Dus kzit een beetje met een tweestrijd, Zo professioneel mogelijk over komen en degelijk grafisch ontwerp afleveren + geld vragen voor deze voorontwerpen?
Of anderzijds; voorontwerpen voor hem maken, zonder geld te vragen (al dan niet minder geld).
thx in advance
