Archief - xHTML: Raar probleem (alleen maar) in Dreamweaver

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DevFred

Legacy Member
http://devfred.dommel.be/

Deze website is perfect XHTML 1.0 Strict valid en CSS 3.0 valid. In de meest recente versies van Firefox, Internet Explorer, Opera en Safari displayed hij perfect mooi hetzelfde.

Maar in Dreamweaver zelf ervaar ik momenteel twee problemen (klik voor screenshots).

1. De website in design view staat niet perfect in het midden.
2. Bij veel tekst gaat hij heel raar de tables expanden. (normaal | beetje expanded | erg expanded)

Nogmaals, in de browsers zelf is de weergave probleemloos. Gebruik ook een legale versie van Dreamweaver CS3 (die up-to-date is) indien iemand het zich afvraagt.

Voor het tweede probleem dacht ik dat de tables misschien variable in size waren, maar met Google heb ik niet echt een oplossing gevonden (en zo ervaren in HTML ben ik ook niet).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

dendaak

Legacy Member
Gebruik gewoon het design view van dreamweaver niet :)
Dat durft wel meermaals te missen.

Mvg

DevFred

Legacy Member
Ahzo, ik wilde gewoon weten of het aan mijn code lag of niet, ik wist niet dat Dreamweaver de code niet goed omzet van code naar design.

Altans is Dreamweaver toch de beste in valideren enzovoort, dit verbaast mij toch wel.

Xcessive-

Legacy Member
Wat maakt het nu uit wat je in dreamweaver ziet als alle browsers het goed weergeven :) Ik heb zelfs nooit dreamweaver gebruikt omdat ik het een onhandig programma vind.

dendaak

Legacy Member
Ik gebruik enkel dreamweaver voor PHP wegens de code hinting (minder kans op fouten).
Of anders Aptana.

Xiao

Legacy Member
phpDesigner 2008 :)
Maar zoals hierboven vermeld. Wat je in de design view van Dreamweaver ziet maakt echt niet uit, ik snap zelfs niet waarom iemand het zou gebruiken als je xhtml kent.

Bram

Legacy Member
llsanderll zei:
phpDesigner 2008 :)
Maar zoals hierboven vermeld. Wat je in de design view van Dreamweaver ziet maakt echt niet uit, ik snap zelfs niet waarom iemand het zou gebruiken als je xhtml kent.

idem... de code rendering van Dreamweaver is abominabel, zeker nen keer ge begint te werken met floating div's enzo. Gewoon mijden dus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan