Archief - xHTML/CSS: Navigatie schuift op naar boven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cervantes

Legacy Member
Hallo,

Ik volg Multimedia-technieken in de Technische Scholen te Mechelen. Wij leren nu de divs enzoverder aan, basic-technieken, zoals pure HTML, wat bodytags, en nu klein beetje CSS.

In de klas moesten wij een opdracht maken, ivm Navigatie, hierop heb ik het volgende:

http://users.telenet.be/2schaeferson/pasjes/navHome.html

Nu, in Firefox werkt deze prima, maar ik wil deze ook in Iexplorer doen werken, maar zelfs onze leerkracht weet niet hoe ze dit moet doen. (wat best maar triestig is voor een leerkracht die dat vak dan "normaal" gezien door en door moet kennen.)

Is er een mogelijkheid om deze ook te laten werken in Iexplorer, en hoe?
(je merkt ook dat in firefox alles links gelijnd is, en bij Iexplorer alles gecentreerd...)

Mvg, Cervantes

orez

Legacy Member
mss de <center> die rond uw elementen staat?
Mss het gebruik van tables...
mss het gebruik van slechte html code???
en wat een overbodig css gebruik :s

Als uw leerkracht het al nie weet, ga aub SNEL ! naar een andere school..

En trouwens... jij zit hier toch ook al ettelijke jaren... heb jij nu echt nog niets bijgeleerd? :s
Je maakt weeral dezelfde fouten als waarvoor je altijd werd afgebroken...

Lashknife

Legacy Member
http://lashknife.cyberjunkies.org/cervantes/index.html

take it to the teacher en zeg hem dat als ge verplicht wordt een xhtml doctype te gebruiken, dattem dan maar beter ineens ook stopt met deprecated stuff te gebruiken!
Alsook:
- semantisch coderen;
- minder bloathed ook, want omg uw css hoeveelheid :D

n/o aan u eh, orez weet meer over u dan ik, maar vaak ligt het probleem niet bij de leerling maar bij de leraar...

ps: als je ze vergelijkt, scheelt mijn layout een paar pixels in width met die van jouw, maar ik denk niet dat dat de zaak is, eerder de opbouw... Indien wel: do the math eh ;)

ps²: euh, kopieer niet klakkeloos mijn code om aan de leerkracht te laten zien eh, want dat betekent daarom niet dat je snapt hoe het exact werkt of waarom ik zo weinig css en tags heb tov jou. En zo fail je je examen anyway, want vanbuiten leren + coderen = epic fail :p
Als je uitleg wenst, post een reply met je vragen, tot je 100% doorhebt hoe wat waar en waarom!

orez

Legacy Member
Lashknife zei:
http://lashknife.cyberjunkies.org/cervantes/index.html

take it to the teacher en zeg hem dat als ge verplicht wordt een xhtml doctype te gebruiken, dattem dan maar beter ineens ook stopt met deprecated stuff te gebruiken!
Alsook:
- semantisch coderen;
- minder bloathed ook, want omg uw css hoeveelheid :D

n/o aan u eh, orez weet meer over u dan ik, maar vaak ligt het probleem niet bij de leerling maar bij de leraar...

ps: als je ze vergelijkt, scheelt mijn layout een paar pixels in width met die van jouw, maar ik denk niet dat dat de zaak is, eerder de opbouw... Indien wel: do the math eh ;)

ps²: euh, kopieer niet klakkeloos mijn code om aan de leerkracht te laten zien eh, want dat betekent daarom niet dat je snapt hoe het exact werkt of waarom ik zo weinig css en tags heb tov jou. En zo fail je je examen anyway, want vanbuiten leren + coderen = epic fail :p
Als je uitleg wenst, post een reply met je vragen, tot je 100% doorhebt hoe wat waar en waarom!

lol lash, verveelt ge u ? :p

Lashknife

Legacy Member
err, da heeft nog geen 10 minuten van mijn tijd ingenomen... eigenlijk meeste met in paint te meten hoe breed het was omdat ik geen zin had het in die kluwen css op te zoeken :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan