Archief - xHTML/JS: value div oproepen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

10.BAGGIO.10

Legacy Member
Hallo,

Ik hoop dat ik de juiste topic naam heb gebruikt.

Ik ben bezig met javascript en ik wil de value van een div oproepen. Maar dat gaat niet.
In die div zit een tabel. Het id van die div = "prog2".

In mijn functie in Javascript staat:
progdi = document.getElementById("prog2").value;


En gewoon om te testen doe ik "alert(progdi);", maar dit werkt niet. Weten jullie wat ik verkeerd doe??

edit: ik gebruik ook een onclick om die functie te laten werken.

10.BAGGIO.10

Legacy Member
Is er iets fout met deze code?

Code:
if(document.getElementById("prog1").visibility == "visible" )
	{
		document.getElementById("prog1").visibility == "hidden";
		document.getElementById("prog2").visibility == "visible";
	}

10.BAGGIO.10

Legacy Member
Mss even uitleggen wat ik probeer te doen.

Ik heb dus 7 div's aangemaakt met elk daarin een tabel. Bij 1 van die div's heb ik de visibility op visible gezet, de andere staan op hidden.

Wat wil ik nu doen: Als ik op een knop druk dan moet hij die ene div op hidden zetten en een andere div op visible.

Ik heb daarvoor deze code gebruikt:

Code:
function veranderProgramma()
{
	if(document.getElementById("prog1").style.visibility == "visible" )
	{
		document.getElementById("prog1").style.visibility == "hidden";
		document.getElementById("prog2").style.visibility == "visible";
	}
	else
	{
		if(document.getElementById("prog2").style.visibility == "visible")
		{
			document.getElementById("prog2").style.visibility == "hidden";
			document.getElementById("prog3").style.visibility == "visible";
		}
		else
		{
			if(document.getElementById("prog3").style.visibility == "visible")
			{
				document.getElementById("prog3").style.visibility == "hidden";
				document.getElementById("prog4").style.visibility == "visible";
			}
			else
			{
				if(document.getElementById("prog4").style.visibility == "visible")
				{
					document.getElementById("prog4").style.visibility == "hidden";
					document.getElementById("prog5").style.visibility == "visible";
				}
				else
				{
					if(document.getElementById("prog5").style.visibility == "visible")
					{
						document.getElementById("prog5").style.visibility == "hidden";
						document.getElementById("prog6").style.visibility == "visible";
					}
					else
					{
						if(document.getElementById("prog6").style.visibility == "visible")
						{
							document.getElementById("prog6").style.visibility == "hidden";
							document.getElementById("prog7").style.visibility == "visible";
						}
						else
						{	
							if(document.getElementById("prog7").style.visibility == "visible")
							{
								document.getElementById("prog7").style.visibility == "hidden";
								document.getElementById("prog1").style.visibility == "visible";
							}
						}
					}
				}
			}
		}
	}
}

servi

Legacy Member
10.BAGGIO.10 zei:
Is er iets fout met deze code?

Code:
if(document.getElementById("prog1").visibility == "visible" )
    {
        document.getElementById("prog1").visibility == "hidden";
        document.getElementById("prog2").visibility == "visible";
    }
daar is redelijk wat mis mee, dit zal het beter doen :

Code:
if (document.getElementById("prog1").[B]style[/B].visibility == "visible" )
    {
        document.getElementById("prog1").[B]style[/B].visibility [B]=[/B] "hidden";
        document.getElementById("prog2").[B]style[/B].visibility [B]=[/B] "visible";
    }
maar ik zou u aanraden om display te gebruiken, daar is immers de code voor FF en IE hetzelfde :

Code:
if (document.getElementById("prog1").style.display== "block" )
     {
         document.getElementById("prog1").style.display = "none";
         document.getElementById("prog2").style.display = "block";
     }

10.BAGGIO.10

Legacy Member
Ok. Bedankt. Die style had ik ondertussen al gevonden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan