Ikkie
Legacy Member
Hallo,
Ik werk fulltime als bediende (ma tem vrij) van 8u30 tot 16u30. Daarvoor verdien ik bruto 2278 euro (ik heb wel een aantal extralegale voordelen (maaltijdcheques van 7 euro, groepsverzekering (51 euro eigen bijdrage), ecocheques, cadeaucheques op einde vh jaar). Mijn netto maandloon komt ongeveer neer op 1487 euro netto (eigen bijdrage groepsverzekering en maaltijdcheques al afgetrokken)
Ik ben echter aan het overwegen om naast mij job nog een 2e job te doen puur als bijverdienste. Hiervoor heb ik iets op het oog als orderpicker in een fabriek, als arbeider dus.
Dit zou de zondag zijn van 6u tot 22uur (2 shifts van 8 uur na elkaar). Dit gaat via een interimkantoor, theoretisch zouden ze mij als zaterdag en zondag inschrijven, in de praktijk vallen die twee shifts dus vlak na elkaar.
Hiervoor zou ik 12,5 euro bruto per uur verdienen.
Ik ben vrijgezel en heb geen kinderen. De bedoeling is om extra te sparen en eventueel te kijken om een eigendom te kunnen kopen.
Kan er iemand mij vertellen hoe ik de netto berekening maak voor de 2e job samengevoegd bij de 1e? Zijn die twee verschillende statuten te combineren en hoe gaat dit in zijn werk? Ik besef dat 50% van de inkomsten van mijn 2e job naar de staat zullen gaan, maar als ik thuiszit verdien ik ook niets...
Het moet nog een beetje de moeite zijn ook eh
Alvast bedankt!
Ik werk fulltime als bediende (ma tem vrij) van 8u30 tot 16u30. Daarvoor verdien ik bruto 2278 euro (ik heb wel een aantal extralegale voordelen (maaltijdcheques van 7 euro, groepsverzekering (51 euro eigen bijdrage), ecocheques, cadeaucheques op einde vh jaar). Mijn netto maandloon komt ongeveer neer op 1487 euro netto (eigen bijdrage groepsverzekering en maaltijdcheques al afgetrokken)
Ik ben echter aan het overwegen om naast mij job nog een 2e job te doen puur als bijverdienste. Hiervoor heb ik iets op het oog als orderpicker in een fabriek, als arbeider dus.
Dit zou de zondag zijn van 6u tot 22uur (2 shifts van 8 uur na elkaar). Dit gaat via een interimkantoor, theoretisch zouden ze mij als zaterdag en zondag inschrijven, in de praktijk vallen die twee shifts dus vlak na elkaar.
Hiervoor zou ik 12,5 euro bruto per uur verdienen.
Ik ben vrijgezel en heb geen kinderen. De bedoeling is om extra te sparen en eventueel te kijken om een eigendom te kunnen kopen.
Kan er iemand mij vertellen hoe ik de netto berekening maak voor de 2e job samengevoegd bij de 1e? Zijn die twee verschillende statuten te combineren en hoe gaat dit in zijn werk? Ik besef dat 50% van de inkomsten van mijn 2e job naar de staat zullen gaan, maar als ik thuiszit verdien ik ook niets...
Het moet nog een beetje de moeite zijn ook eh

Alvast bedankt!
.