Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
JPV zei:hij zou ook dienstverlening aanbieden, daar is de marge natuurlijk groter.

Denk dat er nergens sprake is van btw, dus die 140k is excl btw (maakt het ook makkelijker om rekenen).[B]Rocketeer;14816331 zei:tekst
Ewiler zei:Er is wettelijk weinig vastgelegd over de inhoud van het financieel plan. De wet stelt dat de oprichters aansprakelijk zijn indien de vennootschap binnen de drie jaar na oprichting failliet gaat indien bij het faillisement blijkt dat het kapitaal "kennelijk ontoereikend" was gedurende de eerste twee jaar. (in dat geval wordt het financieel plan opgevraagd bij de notaris, als je vennootschap niet de eerste drie jaar failliet gaat zal in principe niemand dat plan ooit te zien krijgen)
Het financieel plan dat je bij de notaris neerlegt dient enkel om te kijken of er voldoende geld in de vennootschap zat om de activiteiten te kunnen uitvoeren, niet om te kijken of de omzet en de winst voldoende groot waren. Je moet met andere woorden een financieel plan maken waarbij er steeds voldoende geld in kas is om alle uitgaven te kunnen betalen, dus de lening, het kapitaal en de cashflow moeten, in het financieel plan, ruim voldoende zijn. Als achteraf blijkt dat je activiteiten veel uitgebreider zijn dan in je plan waardoor je lening en je kapitaal alsnog ontoereikend zouden zijn, is dat in principe geen probleem, niemand verwacht dat je in een glazen bol kan kijken.
Maar los daarvan zou ik aanraden om voor jezelf een heel conservatief plan op te stellen en te kijken of het dan nog de moeite loont. Indien wel, veel succes!
RazorBlade0075 zei:binnen een paar maanden nieuwe thread.
"Zaak is failliet, wat gebeurt er nu? "
ThA JoS zei:Whoehaha . Zalig !
Omzet 140k a 15 % marge = € 21000 winst .
En daar ga jij uzelf met 2 x 36k aan uitkeren ?
Ale mannekes toch, ziede dan zelf niet dat gedoemt zijt om te falen ? Welke winstmarges voorzien jullie wel ?
ik veronderstel dat die 6000k een fout is, anders ben je wel héél vreemd bezigjasonleemans zei:Is dat het enige dat wij doen mss...? Wij kopen in jaar 1 50k aan goederen en met winstmarge en btw inbegrepen verkopen we die voor 67k. Dat is een geschat gemiddelde. diensten in jaar 1 40k en doorverkoop van diensten 6000k.
.JPV zei:ik veronderstel dat die 6000k een fout is, anders ben je wel héél vreemd bezig.
mod: zie net dat je 21 jaar bent. Wie zal er borg staan voor de leningen?
jasonleemans zei:Hah, edit: 6k dus ;-)
Borg staan, ikzelf en de andere zaakvoerder.
Shaddix zei:borg staan bij zo'n risicovolle onderneming, doe dat niet he, ge zet daar heel uw toekomst mee op het spel, er zijn er voor minder op het straat beland
proberen voor een venootschap met beperkte aansprakelijkheid te gaan (of iets evenwaardig), en als dat niet gaat gewoon uw planneke opbergen tot je ooit in een positie komt dat het wel gaat
jasonleemans zei:Gek genoeg krijg ik ons financieel plan niet onder een jaarlijkse omzet van 18500€ die ligt altijd hoger.
Bij navraag zijn we teweten gekomen dat een "anoniem" winkeltje in onze buurt jaarlijks 100.000 € aan producten inkoopt om dan te verkopen en 175reparatieuren per maand heeft aan 15€ per kwartier of 60€ per uur.
Ik zet in ons plan de helft hiervan, dus 50.000€ inkoop van goederen, 115% winstmarge gemiddeld, en 75 reparatiewerkuren per maand aan 60€ per uur. Ik bezoldig elk van ons bruto op jaarbasis 24500€ of beter 14500€ netto. En mijn eerste 5 jaar zien er zo uit:
Eindsaldo: 27922,61 18258,36 18570,31 29165,79 45821,17
Verder kan ik zeggen dat wij investeren voor -28525,93 en -7606,22€ belastingen betalen.
Moet ik dan nog lager gaan in onze winstmarge, aantallen, of etc... wie verteld het mij.
Voodooghost zei:Je moet niet verder gaan op een winkeltje bij jullie in de buurt maar proberen in te schatten hoeveel klanten je hebt in het begin en hoeveel groeimarge en potentieel er is. Dit hangt af van je huidige kennis/klanten kring, de ligging van de winkel enz ...
De klanten van dat winkeltje in de buurt zijn dus al moeilijk als klant te krijgen (als dat winkeltje deftig werkt natuurlijk) dus die klanten zijn al geen potentieel meer.
Je telt bv 75 werkuren per maand, tel aan 22 werkdagen per maand en dan zit je aan 3,4 uren per dag. Normaal met twee goed te doen maar je doet het wel in bijberoep dus dat wordt al hopen dat je genoeg klanten hebt om dat te halen. Zeker als je telt dat 1 iemand altijd in de winkel moet blijven. Kan dus niet op locatie gaan.
Je spreekt van 115% winstmarge, ik veronderstel dat je 15% bedoeld.
Op 50000 euro inkoop is dat 57500 euro omzet.
jasonleemans zei:Neen maar het winkeltje is in wel op 20km hiervandaan hoor, niet in onze regio, maar kheb al kennis met ze gemaakt en ze delen ons wat gegevens via mail. Hun klanten zullen niet tot bij ons komen. En ik schat op 75 werkuren ipv 175 bij hen, dus dat is wel heel wat minder, dat verwachten we niet van dag 1 maar bon, dat kan je in een financieel plan niet echt aangeven.
Je hebt gelijk over dat aantal uren, maar we denken ook niet dat het repareren aan huis vanaf het eerste jaar al zal uitgroeien tot iets dat iedereen wel wil. Dat is meer iets dat op termijn zal groeien, en daar houden we ook nog geen rekening mee in de eerste jaren. En als de winkel het goed doet, wat de meesten hier als een fabeltje zien maar we kunnen tijdens de eerste werkjaren nog wat dingen veranderen waardoor het beter gaat dus ik geloof er wel in. 3,5 uur betekend 2 per zaakvoerder ongeveer, dat is niet ongeloofwaardig, het is niet omdat we vrijdag en zaterdag maar 4 uurtjes open doen dat we de rest van de dag in onze zetel zullen liggen, op vrijdag zal A. de nodige reparatie-uren uitvoeren en op zaterdag doe ik dat. Ons plan heeft heel wat meer inhoud dat dat er hier nog maar opstaat en dat is verraderlijk volgens mij voor veel van jullie.
Inderdaad mijn excuses 15% winst maar in ons plan wordt dat berekend als 115% Wat gaat copy-paste toch heel wat gemakkelijker haha. Jup 57500€ uit 50000€ wat bijna niets is maar wel niet overdreven.
Assioso zei:Ben je ondertussen al langs geweest bij een of (liefst) meerdere accountants? En wat zegt die?