Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

metaphore

Legacy Member
Matt. zei:
Ik doe ook biotech en tbh ook maar zelden last van. Als ge dat echt veel nodig hebt, leert ge da wel on the job zo'n dingen... Ik heb dat af en toe eens nodig, en die die ik vaak nodig heb ken ik ook wel vanbuiten dan (methionine (ATG, startcodon), cysteine (structureel belangrijk), ...) Maar ja, hoe veel nutteloze zaken ik al niet moeten blokken heb, ik ben den tel kwijt..

Organische structuren blokken is echt nutteloos, tenzij ge echt diehard fundamentele biochemie wil doen en interacties e.d. wilt modelleren of zo misschien. :p (Moet ge ook basiciteit, hydrofobiciteit, ... blokken, ook al 10 keer moeten blokken. :sop:) En zelfs dan, zo'n basic werk is waarschijnlijk jaren geleden al verricht, dat ge tegenwoordig wrs gewoon op wa knopkes moet duwen op ne PC. :unsure:

/afgunst van lijstjes leren

Mja uiteindelijk zijn er zoveel dingen die echt nutteloos zijn (of lijken).
Ik heb massa's scheikunde/biochemie/microbiologie gehad waar ik nu echt geen hol meer vanaf weet. Maar ookal weet ik daar nix meer specifiek van, toch zitten die concepten nog ergens in mijn hoofd en volgens mij zorgen die onopgemerkt toch voor meer begrip in de concrete materie.

Amai ben precies in een 'diepzinnige' bui gekomen door die religie te leren :doh:

Th1x4nG

Legacy Member
Concentratie is weer weg, en ben ook supermoe van hard door te gaan op de fitness. Zou graag nog een hoofdstuk afdoen voor ik mij leg, but there's soooo many pages :unsure: . Een uurke pitten zie ik nog wel zitten, maar sowieso dat ik dan met geen stokken uit m'n bed te krijgen ben.

Cadiuro

Legacy Member
Zeldzaam moment, 9Lives! Ik heb een plotse opstoot van stress voor het examen vrijdag.

Is niet de allereerste keer dat ik zoiets heb, maar tis me nog niet vaak (lees: nog maar heel zelden) overkomen. Wee gevoel in je maag, beetje zenuwen, goesting om wat heen en weer te lopen, half en half energie teveel maar ook te weinig.
Enfin, kben hier peis ik een algemeen gekend gevoel aant beschrijven, maar zoals gezegd, is een zeldzame ervaring voor me :p

Ik denk eigenlijk dat de enige momenten dat ik dit heb gehad net voor mij rij-examen, examen windsurf-initiator, examen Geografie vorig jaar en een aantal rapporten (einde 6e middelbaar, eerste en tweede semester vorig jaar) was.

Kalm zijn voor je gaat slapen is dus helaas net datgene wat ik nu niet ben. Toch proberen, nog wat rustige muziek luisteren zodat ik morgen nog een dagje kan herhalen.

Cadiuro

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Mja, ge leert nu gewoon tot ge er bij in slaap valt? :p

Ben al best moe, ik denk dat het verstandiger is om gewoon te gaan slapen nu zodat ik morgen wat vroeger wakker ben en mogelijk ook meer concentratie of een wakkere geest heb.

Nachtblokken is goed, maar niet als je in een normaal dag/nachtritme zit :p

Th1x4nG

Legacy Member
Ja, da wel, maar als ge ni kunt in slaap geraken. 5 minuutjes naar m'n cursus staren always does the trick. :')

Snowyflake

Legacy Member
Cadiuro zei:
Zeldzaam moment, 9Lives! Ik heb een plotse opstoot van stress voor het examen vrijdag.

Is niet de allereerste keer dat ik zoiets heb, maar tis me nog niet vaak (lees: nog maar heel zelden) overkomen. Wee gevoel in je maag, beetje zenuwen, goesting om wat heen en weer te lopen, half en half energie teveel maar ook te weinig.
Enfin, kben hier peis ik een algemeen gekend gevoel aant beschrijven, maar zoals gezegd, is een zeldzame ervaring voor me :p

Ik denk eigenlijk dat de enige momenten dat ik dit heb gehad net voor mij rij-examen, examen windsurf-initiator, examen Geografie vorig jaar en een aantal rapporten (einde 6e middelbaar, eerste en tweede semester vorig jaar) was.

Kalm zijn voor je gaat slapen is dus helaas net datgene wat ik nu niet ben. Toch proberen, nog wat rustige muziek luisteren zodat ik morgen nog een dagje kan herhalen.

Tis niet omdat de meesten hier betere studenten zijn dan u dat iedereen ook stress heeft he ... Ik krijg pas pas dat gevoel van u als ik paar minuten te vroeg ben en voor de deur van de aula moet wachten om te mogen beginnen voor derest geen last van. Daarom probeer ik altijd een minuutje te laat te komen tijdens de examens :applause:

Cadiuro

Legacy Member
Fair Point you make there :p Mja, in bed liggen verbruikt toch al geen energie - wat rustige muziek helpt al gauw, zeker als je al moe bent.

Daarstraks ontdekt dat een lied dat ik sinds kort ken en zeer goed vind, erover gaat da de zanger zingt hoe hij minder moet gaan drinken :sop:

Edit: @Snowyflake: Ik zeg niet iedereen, maar de meeste hier wel denk ik :p

Racing_Genk

Legacy Member
Snowyflake zei:
Tis niet omdat de meesten hier betere studenten zijn dan u dat iedereen ook stress heeft he ... Ik krijg pas pas dat gevoel van u als ik paar minuten te vroeg ben en voor de deur van de aula moet wachten om te mogen beginnen voor derest geen last van. Daarom probeer ik altijd een minuutje te laat te komen tijdens de examens :applause:

Idd, ik heb 0 stress omdat ik in het eerste jaar nog altijd kan afzakken naar hogeschool :D Maar ik kan ook goed leren zonder stress dus no problem

Snowyflake

Legacy Member
Cadiuro zei:
Fair Point you make there :p Mja, in bed liggen verbruikt toch al geen energie - wat rustige muziek helpt al gauw, zeker als je al moe bent.

Daarstraks ontdekt dat een lied dat ik sinds kort ken en zeer goed vind, erover gaat da de zanger zingt hoe hij minder moet gaan drinken :sop:

Edit: @Snowyflake: Ik zeg niet iedereen, maar de meeste hier wel denk ik :p

Kdenk dat dat meer een dagblokkersfenomeen is :p De mensen zien er hier 's nachts niet zo overstressed uit .. maar ik ben wel aan het afbouwen, deze ochtend al om 11u wakker morgenochtend proberen 9-10u op te staan en dan overmorgen op examen ga ik mss fit zijn :)

Iemand

Legacy Member
Hmm, de stress komt ook voor internationaal fiscaal. Wil nog graag tot aan pagina 90 raken vanavond. Afgelopen dagen wat geslabbakt. :/

Zit nu wel met stress, dus dat zit safe.
Denk wel dat ik een verkeerde codex gekocht heb voor vennootschapsbelasting (staan hier en daar opmerkingen bij als in: zie ciruclaire blabla)

Heb gemaild zal zien. Stress is er nu wel, awesome! Kzal sowieso on fire komen. Had al tot 250 geleerd, maar ben precies al veel kwijt wel. :unsure: Moet ook nog 80 heel interessante pagina's leren, maar dat is wijs!

Kortom, nog veel werk dus, maar tmoet wel lukken! :)
FFkes checken:

Vandaag tot 90/100. Morgen die andere 80 pagina's bijleren. Moet ik vrijdag, zaterdag, zondag in totaal nog 180 pagina's doen wat komt op 60 pagina's per dag aka 8 uur ongeveer.

metaphore

Legacy Member
Hier opt forum zitten geen echte stressers :p
Echte stressers zouden hun tijd hier ni zitten verdoen volgens mij ^^

Ik krijg meestal een stress boost vanaf het moment dat ik inzie dat ik het nooit meer geleerd ga krijgen. En meestal zie ik dat pas 12u voor een examen in..

Iemand

Legacy Member
metaphore zei:
Hier opt forum zitten geen echte stressers :p
Echte stressers zouden hun tijd hier ni zitten verdoen volgens mij ^^

Ik krijg meestal een stress boost vanaf het moment dat ik inzie dat ik het nooit meer geleerd ga krijgen. En meestal zie ik dat pas 12u voor een examen in..

Haha, is bij mij ook vaak zo. Gelukkig komt het semi-stressmoment nu iets vroeger!

Anyway,
Nu nog wat verderdoen. Tot binnen een uurke, mss anderhalf guys.

Matt.

Legacy Member
Kreeg net een vraag van medestudent om iets op te lossen, lukte niet van hem. In kwartiertje scriptje geschreven dat werkte, dus het programmeer-gedeelte zou wel moeten lukken als 'k me met mn medestudenten vergelijk. :unsure:
Theorie wel wat onderschat, maar da's pas tegen dinsdag, morgen nog klein beetje aan werken en voor de rest nog eens wat oefeningen bekijken. Chill! Echt, ik wou dat al mijn examens zo waren. :sop:

Nog een aflevering House kijken en dan ook slapen. Succes voor de examenmensen morgen!

glashelder

Legacy Member
Snowyflake zei:
Kdenk dat dat meer een dagblokkersfenomeen is :p De mensen zien er hier 's nachts niet zo overstressed uit ..
Haha, nu je het zegt. 's Nachts is dat hier meestal vrij chill, met "ik ga nog even dit en dit doen en dan slapen", of "nog 20 pagina's en dan kruip ik in m'n bed." En dan overdag is het "fuuucckkk, teveel pauze!" of "ik geraak niet vooruit :sad:" of "ik heb nog maar 4 pagina's gedaan :cry:" :p

Hier ook niet veel stress tijdens het blokken. 't Is meer vanaf het examen. De nacht voor het examen slaap ik superslecht (zo van die nachten waarvan je denkt "heb ik nu geslapen of de hele nacht wakker gelegen?") en tot aan het examen ben ik nerveus. Ik zat daar dinsdag schoon op het perron, doodmoe, misselijk en een beetje krampen. Precies een wrak. Maar dat is alleen zo erg bij het eerste examen in de reeks.

Normaal ebde dat gevoel altijd weg zodra ik de examenvragen voor me had (en dus wist wat ik kon verwachten), maar de laatste paar keren had ik tijdens het examen ook nog veel stress omdat alles in m'n hoofd zat en nog niet op het papier stond :lol: Zeker van die examens met tijdsdruk, gezellig is dat.

Achteraf ben ik altijd heel relaxed, precies of ik heb net een joint gerookt of zo :p Ook een beetje met het idee dat ik er nu toch niks meer aan kan veranderen.

Snowyflake

Legacy Member
Matt. zei:
Kreeg net een vraag van medestudent om iets op te lossen, lukte niet van hem. In kwartiertje scriptje geschreven dat werkte, dus het programmeer-gedeelte zou wel moeten lukken als 'k me met mn medestudenten vergelijk. :unsure:
Theorie wel wat onderschat, maar da's pas tegen dinsdag, morgen nog klein beetje aan werken en voor de rest nog eens wat oefeningen bekijken. Chill! Echt, ik wou dat al mijn examens zo waren. :sop:

Nog een aflevering House kijken en dan ook slapen. Succes voor de examenmensen morgen!

Wat heeft programmeren eigenlijk met planten te maken? Want de ene keer zje over planten bezig en de andere keer over programmeren :p Is dat een keuzevak ofzo? :)

Matt.

Legacy Member
Snowyflake zei:
Wat heeft programmeren eigenlijk met planten te maken? Want de ene keer zje over planten bezig en de andere keer over programmeren :p Is dat een keuzevak ofzo? :)

Bio-ingenieur = biologie+chemie+fysica+wiskunde+informatica+engineering+economie+loads of other stuff!
Allemaal verplichte vakken dit semester. (Maar planten interesseren me heel weinig, dus komende semesters zult ge me vooral horen zagen (hoewel ik hoop het leuk te vinden, so far so good) over programmeren, statistiek en kanker!)

3h en nog niet moe. Fuck this.

freakykiller

Legacy Member
Stress, toch wel. Maar enkel de dag voor het examen ^^. Dan zie je me idd niet in de topic !
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan