Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

xversex

Legacy Member
heheheh zei:
Om 8:30 examen bedrijfskunde en moet nog de helft van de oefenzittingen doornemen + wat theorie. In sneltempo ben ik hopelijk tegen 4 uur klaar.
Eigen schuld wel een beetje aangezien ik pas om 17 uur begonnen ben en niets in het semester en in de blok ervoor heb gedaan. Ben benieuwd wat het gaat geven.

Wat een joekel van een dt-fout zeg :p

OT: kheb er op 6u tijd zowat 100 blz stralingsfysica doorgedraaid, door het er zo snel in te stampen voelk mij precies wa licht in mijn hoofd (high) :crazy: :crazy: :unsure:

Stralingsfysica zal wrs lukken, maar kvrees toch wel wa voor milieufysica. Vooral het stuk rond (mechanische)trillingen hebk niet echt grondig bekeken. Tzal opt randeke zijn wrs :s

Snowyflake

Legacy Member
Misericordiam zei:
Zo hebben ze mij in de sessies toch nooit leren herhalen. Jij hebt wel een vrij goed geheugen waar alles snel blijft plakken.

Bij mij is herhalen sommige stukken meerdere keren opnieuw lezen en andere stukken wat vluchtiger natuurlijk (prioriteiten enzo). Als ik zoals jou snel zou doorbladeren, dan zou het in mijn geval niet veel effect hebben.

Nou, Nas gaat het wel ondervinden wat voor hem werkt en wat niet.

:)

Ik lees zelf de helft niet eens als ik herhaal .. Ik kijk naar de kernwoorden en som alles wat erond hoort op in mijn hoofd en pas als ik iets niet meer weet lees ik het bijhorende stukje :) Zo blijft er veel meer plakken :D

Cadiuro

Legacy Member
freakykiller zei:
Seriously ik snap da toch nie :p, kruip dan gewoon direct in uw bed zodat ge geen tijd verliest ofzo. Te moe om te leren maar niet te moe om een serie'ke te checken. Als ik moe ben, dan is dat moe in de zin van als ik nie oplet val ik in slaap !

Er is een wereld van verschil tussen leerstof opnemen en verwerken en hersenloos naar een reeks opeenvolgende domme grappen in een serie kijken. Was trouwens maar 20 minuutjes, lag dus een halfuur na die post in mijn bed.
Tis trouwens ni gezond om meteen na het leren (na inspanning) in u bed te kruipen, ge moet normaal gezien een kwartiertje tot een halfuurtje nemen om tot kalmte te komen. Kweet et van mijnen apotheker :p

Nog steeds overigens... Kan niet slapen. Ik haat dat e, echt moe zijn en dan ni in slaap vallen. Kzit (lig) nu op internet over mijn gsm... Heb al een spelleke gespeeld in de hoop da mijn lichaam zou beseffen da et te moe is om nog wakker te zijn, maar tlijkt ni te lukken.

Bah.

freakykiller

Legacy Member
Cadiuro zei:
Er is een wereld van verschil tussen leerstof opnemen en verwerken en hersenloos naar een reeks opeenvolgende domme grappen in een serie kijken. Was trouwens maar 20 minuutjes, lag dus een halfuur na die post in mijn bed.

Nog steeds overigens... Kan niet slapen. Ik haat dat e, echt moe zijn en dan ni in slaap vallen. Kzit (lig) nu op internet over mijn gsm... Heb al een spelleke gespeeld in de hoop da mijn lichaam zou beseffen da et te moe is om nog wakker te zijn, maar tlijkt ni te lukken.

Bah.
Na een serie'ke worde meestal weer wakker hé

xversex

Legacy Member
Cadiuro zei:
Er is een wereld van verschil tussen leerstof opnemen en verwerken en hersenloos naar een reeks opeenvolgende domme grappen in een serie kijken. Was trouwens maar 20 minuutjes, lag dus een halfuur na die post in mijn bed.
Tis trouwens ni gezond om meteen na het leren (na inspanning) in u bed te kruipen, ge moet normaal gezien een kwartiertje tot een halfuurtje nemen om tot kalmte te komen. Kweet et van mijnen apotheker :p

Nog steeds overigens... Kan niet slapen. Ik haat dat e, echt moe zijn en dan ni in slaap vallen. Kzit (lig) nu op internet over mijn gsm... Heb al een spelleke gespeeld in de hoop da mijn lichaam zou beseffen da et te moe is om nog wakker te zijn, maar tlijkt ni te lukken.

Bah.

Kheb dat ook. Tduurt (zels als ik enorm moe ben) minstens 2a3uur eer ik in slaap val :(

Racing_Genk

Legacy Member
xversex, troost u. Ik lig tegenwoordig gemiddeld ook zo'n 2 uur wakker. Vorige week mn record: om één uur mn bed in gekropen en rond half vijf in slaap gevallen.

Nuja, da komt omdat ik altijd tot 12u blijf liggen, dus tis mn eigen fout:p

glashelder

Legacy Member
Misericordiam zei:
Zo hebben ze mij in de sessies toch nooit leren herhalen. Jij hebt wel een vrij goed geheugen waar alles snel blijft plakken.

Bij mij is herhalen sommige stukken meerdere keren opnieuw lezen en andere stukken wat vluchtiger natuurlijk (prioriteiten enzo). Als ik zoals jou snel zou doorbladeren, dan zou het in mijn geval niet veel effect hebben.

Nou, Nas gaat het wel ondervinden wat voor hem werkt en wat niet.

:)

Ja en zoals ik leer, hebben ze jou waarschijnlijk ook niet leren leren :p Ik leer gewoon op een rare manier. Ik dacht dat herhalen gewoon nog eens alles overlopen was, één keer. Niet meerdere keren, da's gewoon leren voor mij.

Maar mijn leren is eigenlijk ook gewoon herhalen :unsure: (Als in: ik lees gewoon, van blz 1 tot het einde, en dan ben ik klaar. En in mijn volgende 'sessie' doe ik het zelfde, en zo verschillende keren. Vanaf dat ik het redelijk goed begin te kennen is het herhalen, maar eigenlijk doe ik gewoon hetzelfde :p) Maar 'k heb wel goed geheugen, ja. Maar best, want door dat makkelijke leren ben ik redelijk lui geworden en zou ik écht moeten blokken, bladzijde per bladzijde en zo lang bezig zijn met één stukje, het zou het nooit goed komen, 'k heb daar het geduld niet voor.

Ik zeg ook niet dat Nas moet doen wat ik doe hoor, 't was maar even vergelijken.

PinkyNTheBrain

Legacy Member
Morgen terug naar leuven, nog 3 dagen voor mijn eerste :) zou normaal genoeg moeten zijn.

xversex

Legacy Member
Racing_Genk zei:
xversex, troost u. Ik lig tegenwoordig gemiddeld ook zo'n 2 uur wakker. Vorige week mn record: om één uur mn bed in gekropen en rond half vijf in slaap gevallen.

Nuja, da komt omdat ik altijd tot 12u blijf liggen, dus tis mn eigen fout:p

Tis wrs deels ook door een fucked-up bioritme. Achja, in het intersemesterieel verlof gaak mijn biologische klok terug in orde brengen :)

Da lukt op 2 manieren:
* Iedere avond een halfuur vroeger gaan slapen en steeds op hetzelfde uur opstaan (best uw uur dat je opstaat om naar de les te gaan)

* Iedere avond 1a2 uur later gaan slapen (de klok doordraaien) om zo op uw gewenste 'slaapuur' (vb. 22u30) uit te komen. Hebk gedaan van de zomervakantie. Hielp echt. Maar daarvoor ist intersemesterieel verlof wat te kort :p

Racing_Genk

Legacy Member
Ik doe het ook zoals snowyflake. Ik zeg in mn eigen de kernwoorden per blad nog eens op en alsk iets nie meer weet lees ik het weer ff opnieuw:p

^ Ja die tweede methode is goed voor een maand vakantie ma nie voor een week. Gewoon is een paar dagen karakter tonen en vroeg opstaan is het best denk ik. Vroeger gaan slapen heeft geen nut, want dan lig ik alleen maar langer wakker

_DKsissor_

Legacy Member
rustigste blok ooit. Maar 2 examens en een zee van tijd. Ik ben me effectief voor het eerst in 5 jaar aan het vervelen in deze periode. :unsure: gogo 2de master

glashelder

Legacy Member
Dat doe ik wel zo heel af en toe, dingetjes opzeggen (maar dat is eerder buiten de blokmomenten om, als ik gewoon een sigaretje rook buiten, of voor ik in slaap val, gewoon eventjes overlopen en kijken of ik het kan), maar als ik dat voor elk stukje zou moeten doen, kom ik gek.

crunx

Legacy Member
Dat lang wakker liggen klinkt zo bekend in mijn oren, en dan niet uit u bed geraken 's ochtends. Kdenk dat de klok doordraaien (nacht doordoen) in februari de oplossing is om terug in ene normaal bioritme te komen :p

Overigens is uit bed rollen een goede techniek, ben ik aan het toepassen nu. Dus wanneer je wakker wordt uit je bed rollen, om dan nog even door te crashen en te beseffen dat het maar koud is, en oncomfortabel, en dus toch maar opstaan. Het is effectief.

Snowyflake

Legacy Member
Cadiuro zei:
Er is een wereld van verschil tussen leerstof opnemen en verwerken en hersenloos naar een reeks opeenvolgende domme grappen in een serie kijken. Was trouwens maar 20 minuutjes, lag dus een halfuur na die post in mijn bed.
Tis trouwens ni gezond om meteen na het leren (na inspanning) in u bed te kruipen, ge moet normaal gezien een kwartiertje tot een halfuurtje nemen om tot kalmte te komen. Kweet et van mijnen apotheker :p

Nog steeds overigens... Kan niet slapen. Ik haat dat e, echt moe zijn en dan ni in slaap vallen. Kzit (lig) nu op internet over mijn gsm... Heb al een spelleke gespeeld in de hoop da mijn lichaam zou beseffen da et te moe is om nog wakker te zijn, maar tlijkt ni te lukken.

Bah.

Mijn "truc" is een slaapliedje opzetten :p Bij voorkeur eentje met tekst. Dan moetje proberen puur te focusen op dat liedje en de tekst en op niets anders en dat voor de volle 5 minuten of hoe lang je liedje duurt. Eventueel meerdere keren luisteren en dan voel je jezelf al wegdraaien :D Dan als liedje gedaan is proberen niet aan andere dingen beginnen denken, uw gedachten mogen niet terug actief worden :p en dan val je snel inslaap :D Nu serietje kijken en oook liedje opzetten :p

Orchidee

Legacy Member
Cadiuro zei:
Tis trouwens ni gezond om meteen na het leren (na inspanning) in u bed te kruipen, ge moet normaal gezien een kwartiertje tot een halfuurtje nemen om tot kalmte te komen. Kweet et van mijnen apotheker :p

Nog steeds overigens... Kan niet slapen. Ik haat dat e, echt moe zijn en dan ni in slaap vallen. Kzit (lig) nu op internet over mijn gsm... Heb al een spelleke gespeeld in de hoop da mijn lichaam zou beseffen da et te moe is om nog wakker te zijn, maar tlijkt ni te lukken.

Bah.

Ge moet inderdaad niet rechtstreeks in uw bed kijk kruipen, maar tv/laptop/gsm zijn nog steeds zeer intensieve activiteiten voor de hersenen. Je kunt beter een boek lezen of wat muziek luisteren. Of de afwas doen ofzo (zei mn therapeut vorige week tegen me toen we het daar ook over hadden:p)

OT: Morgen eerste examen, vijf makkelijke hoofdstukken en één moeilijk. Het zou normaal moeten lukken, maar kga dat nog niet te vroeg roepen. Nu proberen te slapen en dan zien wat het dit jaar geeft.:unsure:

freakykiller

Legacy Member
Gehebt gewoon nie genoeg geleerd als ge 2 uur wakker ligt, simpel als dat !

Nunak

Legacy Member
Pff ik stop ermee. Het zal morgen toch vooral van de moeilijkheid van de oefeningen afhangen.
Succes aan iedereen die morgen examen heeft!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan