Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

AmandaH

Legacy Member
was er nog een ander meisje tussen die twee, Matt? Misschien doelt hij op die (als die er was)

lantaarnpaal

Legacy Member
AmandaH zei:
Mijn vriendin is een grotere voetbalfan dan ik. :unsure: Nuja, dat zegt niet veel want ik kijk alleen voetbal bij dingen als het EK, WK, enz

wtf sinds wanneer een vriendin? :o

Matt.

Legacy Member
AmandaH zei:
was er nog een ander meisje tussen die twee, Matt? Misschien doelt hij op die (als die er was)

Euh, niets noemenswaardig dus zou me verwonderen dat ik daar over gepost heb. :p

Th1x4nG

Legacy Member
Die kurkdroge commentaar op Portugal tegen Denemarken... deed me denken aan dat commentaar bij dat gewichtheffen dat effe terug hier gepost is. Zo 5 minuten megasaaie beelden, superdroge commentaar. Weet iemand waar ik het over heb? :p Voor zover dat zo lang op de videozone blijft staan van de redactie.

Nas

Legacy Member
Matt. zei:
Euh, niets noemenswaardig dus zou me verwonderen dat ik daar over gepost heb. :p
Toch geen Deense vlag omdat uw vriendin Deens is? Ge gaat toch niet sentimenteel beginnen doen :s:s:s

Cadiuro

Legacy Member
Zit e miljard pagina's achter op mijn planning :s Kga vandaag eens om 11uur slapen ipv 12 uur en morgen wat vroeger opstaan.

Then again, gisteren lag ik ook op tijd in mijn bed en heeft et nog twee uur geduurd voor ik in slaap viel :s:s:s

Also, wtf imec, nu zijn die nog steeds aant hameren. Die mannen draaien echt lange dagen om hunnen toren af te krijgen, van 7uur 's ochtends tot 10u 's avonds (al dan niet in ploegen, uiteraard)

josilirios

Legacy Member
Cadiuro zei:
Zit e miljard pagina's achter op mijn planning :s Kga vandaag eens om 11uur slapen ipv 12 uur en morgen wat vroeger opstaan.

Then again, gisteren lag ik ook op tijd in mijn bed en heeft et nog twee uur geduurd voor ik in slaap viel :s:s:s

Also, wtf imec, nu zijn die nog steeds aant hameren. Die mannen draaien echt lange dagen om hunnen toren af te krijgen, van 7uur 's ochtends tot 10u 's avonds (al dan niet in ploegen, uiteraard)

zit gij nu niet bezig aan die 50 paginas per dag waar u slackfactor ingerekend zat? :rofl:

josilirios

Legacy Member
Cadiuro zei:
Aangename verrassing: Tzijn blijkbaar maar 150pagina's!
Elementaire wiskunde leert ons dat ik dan, daar ik drie dagen heb, slechts 50 pagina's per dag moet doen. Heb dus wat tijd om bij de iets moeilijkere stukken wat langer stil te blijven staan.

Morgen ga'k wel twee uurkes frisbeewedstrijdje doen. Als er nog geïnteresseerd zijn om mee te doen, half vijf aan alma 3! Gewoon casual wedstrijdje spelen.
Kwil zelfs de link naar het facebookevenement posten.

Cadiuro zei:
Neje die is al ingerekend.

Kheb daarnet 30 pagina's op 2 uur gedaan. Twaren wel de 30 makkelijkste pagina's, maar pakt nu nog dat ik terugzak naar een gemiddelde van 10pags per uur, moe'k nog steeds maar 5uur leren per dag. Haalbaar he :p

Th1x4nG zei:

GOLD :p

TheRedDevils

Legacy Member
Nog minder dan 11 uur te gaan. Kzal er wel geraken. Kwil toch een paar uur slapen :p

Vincort

Legacy Member
Een vraagje voor de economische juristen onder ons, of voor eender wie gezond verstand heeft inzake het onderwerp:

Volgens wikipedia spreekt men over "pari" als er aan de nominale waarde verhandeld wordt. In het handboek staat de pari als: waarde kapitaal/#aandelen.
Maar tegenstrijdig in mijn nota's staan: pari bij bvba (aandelen geen nominale waarde): kapitaal/#aandelen. Terwijl bij nv (igv wél nominale waarde): (waarde kapitaal+winst)/#aandelen > pari.

Mijn vraag is eigenlijk gewoon, kan men de nominale waarde berekenen, of is die gewoon "random" gegeven op uw aandeel? Zoja, wat is de formule daarvan? En is de pari steeds = nominale waarde?

Vaag hb :sop:

Cadiuro

Legacy Member
Ja ik ben op tijd opgestaan, heb constant geleerd tot aan die frisbeewedstrijd (rond 4u), wou terug beginnen om 7uur... toen 8uur... toen 9uur... Echt stilgevallen :s

Enfin, no stress, morgen nog een uurtje vroeger opstaan (valt dan in de categorie 'vroeg opstaan' ipv 'op tijd opstaan'). Morgen zijn er geen afleiding zoals sport, dus dat komt wel in orde.

Mijn formule klopt trouwens nog steeds:
Toegepast op vandaag:
Productiviteit = motivatie x tijdsdruk
In de voormiddag en vroege namiddag had ik een grote motivatie - tijdsdruk was niet enorm maar de moeilijkheid was haalbaar. 's Avonds viel de motivatie wat weg - de leerstof werd moeilijker en ik had al veel gedaan en kwas moet van de frisbee - dus de productiviteit kelderde.

De voorspelling voor morgen is dat de productiviteit aanvankelijk hoog zal zijn ('s ochtends altijd meer gemotiveerd), rond de middag wat zal dalen (motivatie daalt wat) en in de late namiddag en avond er weer hard gewerkt zal worden (motivatie is dan wel lager, de tijdsdruk wordt een overheersende factor)


Ge moet ni vragen waarom ik er door was op Sociologie en Filosofie - da's ook maar wat zeveren he :p

DaTa

Legacy Member
Vanaf morgen 4 dagen tot marketing, eindelijk eens wat rust tijdens de examens :).

Infineon

Legacy Member
Vincort zei:
Een vraagje voor de economische juristen onder ons, of voor eender wie gezond verstand heeft inzake het onderwerp:

Volgens wikipedia spreekt men over "pari" als er aan de nominale waarde verhandeld wordt. In het handboek staat de pari als: waarde kapitaal/#aandelen.
Maar tegenstrijdig in mijn nota's staan: pari bij bvba (aandelen geen nominale waarde): kapitaal/#aandelen. Terwijl bij nv (igv wél nominale waarde): (waarde kapitaal+winst)/#aandelen > pari.

Mijn vraag is eigenlijk gewoon, kan men de nominale waarde berekenen, of is die gewoon "random" gegeven op uw aandeel? Zoja, wat is de formule daarvan? En is de pari steeds = nominale waarde?

Vaag hb :sop:

Ik denk dat het zo is:
Kapitaal/#aandelen = intrinsieke waarde
intrinsieke waarde + uitgiftepremie = nominale waarde = pari

Ironpole

Legacy Member
Cadiuro zei:
Ja ik ben op tijd opgestaan, heb constant geleerd tot aan die frisbeewedstrijd (rond 4u), wou terug beginnen om 7uur... toen 8uur... toen 9uur... Echt stilgevallen :s

Enfin, no stress, morgen nog een uurtje vroeger opstaan (valt dan in de categorie 'vroeg opstaan' ipv 'op tijd opstaan'). Morgen zijn er geen afleiding zoals sport, dus dat komt wel in orde.

Mijn formule klopt trouwens nog steeds:
Toegepast op vandaag:
Productiviteit = motivatie x tijdsdruk
In de voormiddag en vroege namiddag had ik een grote motivatie - tijdsdruk was niet enorm maar de moeilijkheid was haalbaar. 's Avonds viel de motivatie wat weg - de leerstof werd moeilijker en ik had al veel gedaan en kwas moet van de frisbee - dus de productiviteit kelderde.

De voorspelling voor morgen is dat de productiviteit aanvankelijk hoog zal zijn ('s ochtends altijd meer gemotiveerd), rond de middag wat zal dalen (motivatie daalt wat) en in de late namiddag en avond er weer hard gewerkt zal worden (motivatie is dan wel lager, de tijdsdruk wordt een overheersende factor)


Ge moet ni vragen waarom ik er door was op Sociologie en Filosofie - da's ook maar wat zeveren he :p

Probleem is dat als uwen tijdsdruk een delta-piek wordt dat uw productiviteit dan kipt en laag wordt. Ik zou dan nog aanpassen: tijdsdruk^(1/(f*infinity)) waar dat uw f de flipfactor is. Als uw tijdsdruk zo hoog wordt dat ge begint te flippen dan moet f=1. Als ge niet begint te flippen is f=0 en gaat productiviteit wel omhoog met tijdsdruk.


Jaja, ge kunt ook met formulekes zeveren burgiestyle. :unsure:

Cadiuro

Legacy Member
Ironpole zei:
Probleem is dat als uwen tijdsdruk een delta-piek wordt dat uw productiviteit dan kipt en laag wordt. Ik zou dan nog aanpassen: tijdsdruk^(1/(f*infinity)) waar dat uw f de flipfactor is. Als uw tijdsdruk zo hoog wordt dat ge begint te flippen dan moet f=1. Als ge niet begint te flippen is f=0 en gaat productiviteit wel omhoog met tijdsdruk.


Jaja, ge kunt ook met formulekes zeveren burgiestyle. :unsure:

Ja een paar pagina's terug ging het nog over de stressfactor... Dit lijkt me wel een goede manier inderdaad om die in de vergelijking te integreren :p

Innocence

Legacy Member
Cadiuro zei:
Ja ik ben op tijd opgestaan, heb constant geleerd tot aan die frisbeewedstrijd (rond 4u), wou terug beginnen om 7uur... toen 8uur... toen 9uur... Echt stilgevallen :s

Zo pijnlijk herkenbaar :sad:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan