AncientRites
Legacy Member
Ik ga voor mijn bijberoep als zelfstandige binnenkort een bedrijfswagen aanschaffen. Kan iemand volgende vragen beantwoorden:
1. Klopt het dat ik 50% van het BTW bedrag kan terugvorderen?
2. Op hoeveel jaar schrijf ik de wagen af? Kan ik de volledige waarde afschrijven?
3. Moet ik als ik de auto ook voor privegebruik wil gebruiken, met percentages voor werk en prive werken?
4. Zijn kosten die ik voor de auto maak (tanken, onderhoud,...) volledig in te brengen als kost? En is de BTW volledig aftrekbaar?
Met dank
1. Klopt het dat ik 50% van het BTW bedrag kan terugvorderen?
2. Op hoeveel jaar schrijf ik de wagen af? Kan ik de volledige waarde afschrijven?
3. Moet ik als ik de auto ook voor privegebruik wil gebruiken, met percentages voor werk en prive werken?
4. Zijn kosten die ik voor de auto maak (tanken, onderhoud,...) volledig in te brengen als kost? En is de BTW volledig aftrekbaar?
Met dank



