Archief - grafische en digitale media

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cpt. Awesome

Legacy Member
Iemand die wat meer info heeft over GMD - Multimediaproductie: ProDUCE??
Is het creatief zijn een belangrijk punt? Zijn er veel individuele (of groeps-) werken?
Het tekenen in enkel in het eerste semester las ik, dat stelt al gerust. Zijn er nog van die 'creatievere' kanten aan de opleiding?
En het programmeren zelf, leer je daar nuttige dingen of enkel een kleine basis waar je op zich niet zoveel mee bent..?! En zoja, welke programmeertalen? Ik zou in de vakantie nu al eens een kijken nemen dan, als ik eens niets te doen heb.

Thanks
-Nicolas

drdynscript

Legacy Member
GDM OPLEIDING
===========
1ste semester is algemeen voor de vier afstudeerrichtingen GMB, GMT, CMO en MMP. In het 1ste semester kan je snoepen van alle vier de afstudeerrichtingen.

2de semester kies je een afstudeerrichting. In MMP krijg je Flash CS5 met wat AS3 (Actionscript), Programmeren in C# (Visual Studio), Algorithms, Media technology, Webdesign II.

3de semester (1ste semester 2de jaar) + 4de semester krijg je o.a. Authoring (Flash Builder 4 + AS3), Animatietechnieken (Puur AS3 + HTML5 Canvas), Webtechnology (xHTML Strict, HTML5, CSS3, jQuery, ...), Dynamic Webapplications (ASP.NET, C#, SQL Server), Databases (mySQL), DB Publishing (PHP + mySQL), Audio & Video (Final Cut + After Effects), ...

5de semester + 6de semester kies je voor proDUCE of proDEV. proDUCE (3D + Audio & Video + After Effects + Vimeo + Youtube). proDEV (Creative scripting, RIA (Zend, PHP, MVC, mySQL), DynWEBII (ASP.NET vervolg), ...)

Huxley

Legacy Member
coldvinc zei:
rentatool-1.jpg

Is da effectief iets da ge gemaakt hebt als opdracht bv?
'k Weet dat het niveau van Artevelde laag ligt, maar wtf :' )

coldvinc

Legacy Member
lol dat was een opdracht voor webtechnieken at Rabot. Ondertussen ook al meer dan een jaar geleden en in de tussentijd meer dingen geleerd met betrekking tot UX en typografie ;)
Ik was toen nog aan het leren en had voor het hoger nog nooit HTML of PHP aangeraakt :p En dat werkte wel allemaal he :unsure: Maar het is idd niet echt optimaal XD

drdynscript

Legacy Member
Niveau te laag, waar haal je dat uit? In 2010-2011 hebben alle studenten MMP > proDEV binnen de maand werk. Meestal werkend voor iemand, zelden voor zichzelf maar toch het komt voor. Soms beginnen ze een kleine KMO samen met een vormgever (CMO). Dit wil niet zeggen dat MMP studenten niet moet designen! Ze moeten toegankelijke, gebruiksvriendelijke, uitbreidbare en attractieve applicaties maken. Zowel open source (PHP) en closed source (ASP.NET, WPF, ...) en ActionScript komen aan bod. Meestal draaiend in een browser maar ook op devices.

Dus zeg niet dat het niveau MMP > proDEV laag ligt. Ze hebben direct werk en de werknemers zijn er zeer tevreden van. Nog een klein beetje meer design voor MMP in photoshop, fireworks, ... en nog iets meer open source CMS en we keren tevreden terug.

BosSxChimera

Legacy Member
ik heb hetzelfde probleem! ik twijfel ook nog maar kan er (gelukkig?) nog wat langer over nadenken aanezien ik mijn zesde jaar moet opnieuw doen

Ik studeer momenteel wetenschappen-wiskunde maar de wetenschappen intresseren me eigenlijk totaal niet meer!

Thuis ben ik vooral bezig met mijn computer en gamen

Daarom dacht ik eerst aan digital arts and entertainment ( howest kortrijk ) maar de werkgelegenheid in die sector is mss wat beperkt

Toen dacht ik aan NMCT ( howest kortrijk ) of grafisch en digitale ontwerp afstudeerrichting MMP( gent )

ik twijfel nog dus als er nog iemand tips kan geven DIE ZIJN WELKOM
Ik heb ook geruchten gehoord over howest dat deze school niet de beste is om in verder te studeren omdat die niet zo hoog op de lijst staat op de werkvloer... zijn dit enkel geruchten of niet?

drobbo

Legacy Member
Ik heb 3 jaar devine(Digital Design and Media) gedaan in het PIH in kortrijk en zit nu in mijn 2e jaar MMP( multimedia productie) in gent.

Het is toch een zeer groot verschil.

In kortrijk hebben ze zeer veel voorzieningen tot hun beschikking.
Maar de leerkrachten die ik heb gehad zijn grotendeels dikke nekken en geven echt geen les.
Leerlingen zijn bang om uitgelachen te worden door de leerkracht als ze een "domme" vraag stellen.
Er wordt omgesprongen met de leerlingen alsof het niet erg is om een jaar opnieuw te doen.
De leerstof die ik kreeg was ook niet echt gericht op de arbeidsmarkt.
Ze willen de zotste webguru's op de markt brengen.
Maar 99,9% van de mensen op deze planeet kunnen dat niet aan.(incl de leerkrachten zelf)



In Gent hebben ze minder tot hun beschikking maar er valt niet te klagen.
Er wordt echt les gegeven. Al is het in het eerste wel zeer theoretisch.
Je wordt begeleid in je creatief process om uiteindelijk een nog beter resultaat te kunnen afgeven.
De leerkrachten zijn echt begaan met de leerlingen. En geven met "plezier" extra uitleg als het nodig is.
Eens je door het eerste bent, is het niet meer de bedoeling om je te doen buizen, maar om je te helpen om er door te graken.


Het niveau ligt misschien wel een beetje lager in gent, maar dat is vooral omdat het anders aangepakt wordt.
Je krijgt een echte grondige basis om op voor te bouwen en je verder te ontwikkelen.
In Kortrijk moet je vooral zelf dingen opzoeken en leren.

als je vragen hebt, shoot!

grtz
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan