Archief - hoe hogerop geraken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

denkimi

Legacy Member
er is natuurlijk ook een ook (gemakkelijkere) omweg om hogerop te geraken.

ga in de politiek, daar heb je geen diploma of vakkennis voor nodig. eenmaal ge hoog genoeg opgeklommen zijt kunt ge overstappen naar het bedrijfsleven.

MrKend54l

Legacy Member
denkimi zei:
er is natuurlijk ook een ook (gemakkelijkere) omweg om hogerop te geraken.

ga in de politiek, daar heb je geen diploma of vakkennis voor nodig. eenmaal ge hoog genoeg opgeklommen zijt kunt ge overstappen naar het bedrijfsleven.

Politiek geen diploma voor nodig? You mad bro? XD bijna alle politiekers hebben universitaire studies gedaan.

Irriducibili

Legacy Member
Iedereen zo streng voor een 17-jarige.
De broer van mij vriendin is ook zo oud, die heeft ook nog een raar wereldbeeld...

ocharme da manneke (of vrouwke)

h0pje

Legacy Member
Maar om het in de politiek te maken moet je al een hoop connecties hebben, geliefd zijn & ook in staat zijn om een degelijke dossierkennis op te bouwen. En die dossierkennis ga je ook maar leren door te blokken & dingen bij te houden ^^ So yeah, geen motivatie of doorzettingsvermogen leidt nooit tot een "hogere" functie imo.

Unlimited

Legacy Member
vinnie1919 zei:
Iedereen zo streng voor een 17-jarige.
De broer van mij vriendin is ook zo oud, die heeft ook nog een raar wereldbeeld...

ocharme da manneke (of vrouwke)

Jenskeeee zal wel geen vrouwke zijn zeker :doc:

Chilliewillie88

Legacy Member
ach er zijn ook nog 50plussers die denken dat een universitair diploma staat voor minstens 2000 euro net voor een schoolverlater... Wereldvreemdheid is van alle leeftijden.

Chilliewillie88

Legacy Member
ma ge kunt altijd eens langs een interimkantoor lopen, mss dat ze daar nog wel ergens ne CEO zoeken ofzo :)

Hawk

Legacy Member
Jenskee zei:
Hallo,

Eerst even mijn situatie uitleggen. Ik ben al veel van studierichting veranderd en ben nu bezig met zelfstudie Aso voor de examencommissie.

Nu heb ik volgende maand examen en ik weet al bijna zeker dat ik er zeker niet voor alle vakken door zal zijn.

Volgende week word ik 18 en daarom ben ik zowat aan het twijfelen.

Liefst van al wil ik een redelijk goed betaalde job richting management ofzo. Nu vond ik de volgende cursus via VDAB:

Session Expired

Zou dit mij naar het hoger management helpen of is dit niet realistisch. Er staat dat er geen voorkennis nodig is, maar wat is de waarde hiervan.

En zijn er eventueel andere mogelijkheden om snel aan een hoge job te geraken?

Bedankt voor de antwoordjes,
Jenske
Duidelijk een troll, de enigste manager dat gij gaat worden met uw CV is "floor manager", kuisvrouw dus.

MrKend54l zei:
Politiek geen diploma voor nodig? You mad bro? XD bijna alle politiekers hebben universitaire studies gedaan.
Steve Stevaert

denkimi

Legacy Member
MrKend54l zei:
Politiek geen diploma voor nodig? You mad bro? XD bijna alle politiekers hebben universitaire studies gedaan.
Steve Stevaert - Wikipedia

een diploma helpt natuurlijk wel, maar ik denk dat het in de politiek toch eenvoudiger is om hogerop te geraken zonder diploma dan in het bedrijfswezen.

Bunecarera

Legacy Member
Wel, als we er van uit gaan dat de meeste voorzitters van Raad van Bestuur mannen zijn, denk ik dat dit u het beste gaat helpen.

VDAB opleidingen zijn namelijk maar 1 deel van het verhaal. Het helpt, dat staat vast. Anders zouden ze die opleiding niet organiseren (doh). Maar wat veel belangrijker is, is een andere kwaliteit. Iets dat ze niet leren bij de VDAB, maar dat je wel kan aanleren.

How To Become A CEO

Mr.

Legacy Member
Ik heb even nagedacht over je probleem en heb denk ik een oplossing.

Probeer een kot te huren in een grote studentenstad.

Vul je garderobe met playboykleren: paarse strakke hemdjes etc

Ga vaak genoeg op stap en zoek bij voorkeur lelijke vrouwen uit geneeskunde uit.

Maak haar zwanger.

Blijf thuis voor het kind zorgen terwijl ze studeeert.

Profit !!!!!

thank me later bro

Iemand

Legacy Member
vinnie1919 zei:
Iedereen zo streng voor een 17-jarige.
De broer van mij vriendin is ook zo oud, die heeft ook nog een raar wereldbeeld...

ocharme da manneke (of vrouwke)

Dit.
Ok, zelfs als 17-jarige is zijn beeld niet echt op zijn leeftijd, maar niet iedereen is even matuur.

Uw plan lukt niet.
Probeer een universitaire richting te volgen met zekere waarde en neem een hoop extra-curriculaire activiteiten op in uw tijdsbesteding waar werk inkruipt en zekere organisatie en verantwoordelijkheid vergt.

Geen garantie, maar je verhoogt je kansen.

dimio111

Legacy Member
+ zijn die studies van de VDAB geen klote waard.
Je mag daar wel leuk met dat papiertje zwaaien, elk groot bedrijf waait dat gwn weg...
Ook veel van de zelfstudies worden niet serieus genomen.

Diplomas van school en uniefs daar ben je wat mee...
als je dat niet hebt kan je natuurlijk nog steeds geluk hebben, (zo lopen er ook een hoop rond)

Maar als je het mij vraagt, leg je toekomst niet in de handen van toevallig is geluk hebben.

Desnoods dubbel je een jaartje en herpakt ge u en ga naar hogeschool of iets.
3jaartjes op u tanden bijten, daarna 50Jaar de vruchten ervan plukken.

Kan ook 70jaar worden met de huidigge politiekers XD

Hawk

Legacy Member
Jenskee zei:
Ik ben al veel van studierichting veranderd en ben nu bezig met zelfstudie Aso voor de examencommissie. Nu heb ik volgende maand examen en ik weet al bijna zeker dat ik er zeker niet voor alle vakken door zal zijn.
Iemand zei:
Probeer een universitaire richting te volgen met zekere waarde.
????? :crazy:

Anopheles

Legacy Member
Het overgrote deel van reacties hier is een beetje streng, maar ik ben blij dat sommige toch deftige tips meegeven en deze jongen met zn voetjes op de grond proberen te krijgen. Ik vraag me af wie op zn 17de wel al een deftig wereldbeeld hadden gevormd.

De enige manier om hoger op te geraken is hard werken, zo simpel is het, there are no shortcuts in life (only wrong turns and one way streets so be careful where you go)

Hawk

Legacy Member
Iemand zei:
Ik geef een algemene stelling.
Waarom? Het gaat om een concrete vraag van een concreet persoon.

Iemand zei:
Los daarvan is sukkelen in het middelbaar geen automatisch falende universitaire loopbaan.
Nee, maar het beloofd niets goeds.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

Ark'ay

Legacy Member
Ehm, nee dus :)
Ge gaat nooit manager of hoger manager worden zoals ge nu staan.

Probeer eerst al eens op uw boeken te springen. Als ik het hier een beetje kan afleiden doede nu dus niks behalve u voorbereiden op de ASO examencommissie.

1)Maak dade u middelbaar diploma hebt. Probeer de ASO waarin ge nu zit en aan de hand van de uitslag doede ofwel niks (ge waart erdoor), ofwel 1 of 2 herexamentjes ofwel probeerde in de TSO examencommisie.

2)Eens dade uwe A2 vast hebt: Bekijk is wat ge wilt doen en welke richting daar het best voor geschikt is. Neem maar nen bachelor want uwen achterstand gaat gigantisch zijn. De kans dat ge het daar haalt is bijna 0. Reken dus zeker al op enkele dubbeljaren.
Later kunde nog doorschakelen naar Master.

Vergeet die VDAB/Syntra cursusen maar. Bij de meeste bedrijven is dat van bijna geen enkele waarde. Er zijn uitzonderingen uiteraard maar ik zou er niet teveel paarden op wedden.


Mocht dit allemaal mislukken (en laat ons eerlijk zijn, the odds are against you) probeer dan voor ne stiel te gaan. Mee geen enkel diploma gade niet ergens rustig op een bureau kunnen gaan slijten. Ge gaat bij alle strontjobs van den interim terechtkomen.

Bekijk al is of ge naast 'hoger manager' ook niet graag iets met uw handen doet. Loodgieter/dakwerker/plamuren enz...

Deze verdienen nog goed hun boterham.

Mr.

Legacy Member
Poging tot het geven van nuttige tips:

Je kan ook middenjury doen in een andere richting? Toegang tot het hoger heb je dan toch al. Misschien kan je dan wel bedrijfsmanagement proberen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan