Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
yaris zei:Ik keek elke dag naar het nieuws op internet van rtl of rtbf en zo heb ik veel bijgeleerd. Vooral durven spreken![]()
(ook al zou da beter helpen).
Je kan ook aanbellen bij mensen iedere dag en zeggen dat je de weg kwijt ben, dan kan je er ook eens een babbeltje in het Frans meehouden. Eerst gebeurt dat haperend, nadien een stuk beter. Volg cursussen (misschien is NTI iets voor je als je een Nederlander bent. Kijk naar het nieuws in Frankrijk. Verhuis naar ginder. Zoek er een hobby. Verplicht je om Frans te spreken, met andere woorden ! Ga eens naar de voetbal in Bergen. Ga eens op café in pakweg Ronse
. Ga eens naar een fuif. Ga eens naar de koers Luik-Bastenaken-Luik en praat eens met wat toeschouwer over alle koetjes en kalfjes. (en francais
)
D, aan welke serie doet je dat denken ?)Hiapoe zei:Peut-être on peut lui aider déjà en utilisant le français ici...?
We leven niet in een sprookjeswereld, doe dan ook niet zo.Sunshines zei:Doe zoals ik. Rij met de auto eens naar Doornik, trek je stoute schoenen aan. Weinig kans dat je geen meisje tegenkom. Hier vind je een Franstalig meisje met paars haar, die rookt. Daar vind je dan weer een Franstalig meisje met rood haar, gescheurde kleren, die een jointje staat te smoren.
Anders ook in Antoing, Peruwelz en dergelijke kun je veel schoonvolk vinden.Je kan ook aanbellen bij mensen iedere dag en zeggen dat je de weg kwijt ben, dan kan je er ook eens een babbeltje in het Frans meehouden. Eerst gebeurt dat haperend, nadien een stuk beter. Volg cursussen (misschien is NTI iets voor je als je een Nederlander bent. Kijk naar het nieuws in Frankrijk. Verhuis naar ginder. Zoek er een hobby. Verplicht je om Frans te spreken, met andere woorden ! Ga eens naar de voetbal in Bergen. Ga eens op café in pakweg Ronse
. Ga eens naar een fuif. Ga eens naar de koers Luik-Bastenaken-Luik en praat eens met wat toeschouwer over alle koetjes en kalfjes. (en francais
)
Ik doe het op die manier. Franstalige liefjes hebben is nu éénmaal van mijn specialiteiten, nietwaar.D, aan welke serie doet je dat denken ?)
Maar vooral: OSER !!!!
RiFuXe zei:Het snelste leer je een taal door te spreken en te schrijven. Dit zijn ook de moeilijkste vaardigheden (luisteren en lezen is relatief simpel te leren).
Met andere woorden: syntra taalcursus ofzo doen, taalkamp in de grote vakantie, taalgroepen die samenkomen wekelijks, of zoals veel gezegd is geweest: een Frans lief.
Het lastigste is om hier ergens mee te beginnen, maar om echt Frans te leren zulde toch zo ergens iets moeten gaan doen. Dat helemaal op uzelf leren is erg hard, vraagt gigantisch veel motivatie en karakter.
Ikzelf heb het ook zo moeten doen, op 2 jaar tijd heb ik met wekelijks voldoende lessen frans men wettelijk taalexamen kunnen slagen. (meesten Nederlandstaligen kunnen dat op enkele maanden of minder, maar ik ben dan ook wel echt zwak in Frans).
Eenmaal je zo een niveau hebt gaat het wel veel vlotter, het begin is echt lastig als je zo quasi niets kunt..
Succes!
Meer info kan je altijd PMen voor taalkampen of instituten voor zulke cursussen.

matt77hias zei:neem eender welke film (liefst niet te verhaaltechnisch) en zet Frans als spreektaal en Frans als ondertitel en je zal zien na verloop van tijd vertaal je het niet eens meer naar het Nederlands.
(helpt echt)
svp46 zei:En ik zou mijn series graag frans ondertitelen.
Weet iemand een site waar ze franse ondertitels maken voor series? (a la bierdopje.com).
Alvast bedankt!
zarathustra zei:en ik heb geen cedille op mijn noors toetsenbord, sue me !
svp46 zei:Daarom dat ik ook op zoek ben naar franse ondertitels voor series die ik volg te gebruiken (engels spreektaal (wat ik begrijp)+ franse ondertitel).

svp46 zei:
Tristesse zei:Star wars films zijn alvast beschikbaar in het Frans.
"luke je suis ton pere" zal vermoed ik wel lukken ?![]()