Archief - Industrieel ingenieur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

JPV

Legacy Member
MrKend54l zei:
Maar toegegeven het logisch denkvermogen van de studenten ING. Steekt ver boven bepaalde andere unif opleidingen
klopt, net zoals het emotioneel denkvermogen van de studenten ING/IR lager zal liggen dan dat van sociaal-wetenschappelijke richtingen en beide groeperingen onder zullen liggen op het taalgevoel, ...

er is niet 1 richting die boven alle andere richtingen uitsteekt. Elke richting steekt wel op 1 aspect van intelligentie (emotioneel, sociaal, logisch, ...) iets hoger dan de andere. Je zou elke richting een score van 1 tot 10 kunnen geven op die kenmerken en dan zal je zien hoe een richting zo ongeveer is.

NotoriousP

Legacy Member
Met het verschil dat, op enkele uitzonderingen na, elke mens een deftige hoeveelheid sociale vaardigheden (emotioneel denkvermogen,..) leert. Ik kan u genoeg ingenieurs (scoutsvolk) tonen die veel socialer zijn dan heel wat mensen uit sociaal-wetenschappelijke richtingen. Maar ik denk niet dat je het omgekeerde rap zal vinden. :)

Wolfskin

Legacy Member
Benjamin zei:
Laat me raden, jij studeert een niet-exacte universitaire richting?
PEEEEEUUUUUTTTTTT
Hardcore exacte wentenschappen gedaan samen met een PhD bio-ing. :)

JPV zei:
Kunnen de industrieel ingenieurs nu eens hun Calimero-gedachte stoppen en niet in elke post rampetanten over hun richting tegenover de niet exact-wetenschappelijke richtingen?
Exact mijn gedacht erover

NotoriousP

Legacy Member
Wolfskin zei:
Als welke universitaire richtingen dan? Please enlighten me :)

Je kan het gelijkwaardig beschouwen aan hir op vlak van wiskundige vereisten/moeilijkheid. Wel in totaal een pak minder leerstof, deels door de praktijkervaring. Ik zou het niveau dus iets onder dat van hir leggen. Aangezien dat niveau (van hir) toch wel hoger ligt dan sommige andere universitaire richtingen denk ik dat Benjamin hier wel een punt heeft.

JPV zei:
Kunnen de industrieel ingenieurs nu eens hun Calimero-gedachte stoppen en niet in elke post rampetanten over hun richting tegenover de niet exact-wetenschappelijke richtingen?

Zie jij hier 1 industrieel ingenieur dit doen? Bij mijn weten is Benjamin een burgie hoor.

JPV zei:
wat een dooddoener... ik zou graag eens de industrieel ingenieurs de sportoefeningen van LO zien doen

Voor velen geen enkel probleem (mezelf inclusief) maar op de rest heb je een punt, dat spreekt toch ook niemand tegen?

mac-bc

Legacy Member
Wolfskin zei:
PEEEEEUUUUUTTTTTT
Hardcore exacte wentenschappen gedaan samen met een PhD bio-ing. :)

Beetje kinderachtige manier om iets duidelijk te maken voor iemand met een doctoraat. Ook vreemd dat je als dr. (bio-)ir. uw eigen titel niet kunt schrijven.

Maar dat kan ook aan mijn erbarmelijk niveau van de Nederlandse taal liggen als ing. natuurlijk.

Wolfskin zei:
Exact mijn gedacht erover

Dat is gewoon terechte kritiek. Dus gelieve over het onderwerp zelf te discussiëren, niet over loze begrippen als "gemekker", "geneut" of "gerampetamp".

Benjamin

Legacy Member
JPV zei:
wat een dooddoener... ik zou graag eens de industrieel ingenieurs de sportoefeningen van LO zien doen, een samenvattende vertaling van een Duitstalig boek zien doen, een analyse van de zaak Sion FC vs. UEFA/FIFA, een vergelijking tussen Keynesiaans en de Oostenrijkse school doen, ...

hoeveel zouden er daar een onvoldoende halen?

Kunnen de industrieel ingenieurs nu eens hun Calimero-gedachte stoppen en niet in elke post rampetanten over hun richting tegenover de niet exact-wetenschappelijke richtingen?
Ik ben noch een industrieel ingenieur noch een industrieelingenieursstudent, ik vergelijk simpelweg objectief de dictaten die ik voor verschillende studierichtingen (economie, rechten, geneeskunde, industrieel, bio en natuurlijk burgelijk) heb gezien.
Niet voor niets wordt de industrieelingenieursopleiding als een richting van academisch niveau beschouwd door de overheid (al kan er een niveauverschil zijn tussen de scholen), de docenten van die richtingen zijn doorgaans gepromoveerd in hun vakgebied. De intrigerende vraag is voor mij waarom zoveel uniefstudenten er zo'n moeite mee hebben om dat te horen. Ik vind het vermakelijk, maar ja, ik vind het ook vermakelijk dat die richting in België nog door de hogescholen wordt verzorgd. Stukje historisch internationaal perspectief: de TU's en de KUB (inmiddels heet het volgens mij alweer UT) in Nederland waren ook van oorsprong hogescholen. Nu bestaat er in Nederland wel geen algemene universiteit die ingenieursopleidingen verzorgt zoals Leuven en Gent dat doen, buiten UTwente wat een buitenbeentje is.
Tja, psychologie blijft een fascinerend studiedomein, het is alleen jammer dat er zo weinig van te begrijpen valt. :D

Benjamin

Legacy Member
Wolfskin zei:
PEEEEEUUUUUTTTTTT
Hardcore exacte wentenschappen gedaan samen met een PhD bio-ing. :)
Het was een maar een vraag hè.
Wat noem jij een hardcore exacte wetenschap? Dan denk ik, afhankelijk van de definitie (ik kies altijd voor de Anglosaksische definitie), aan natuurkunde, scheikunde, astronomie en misschien iets als geologie. Als ik aan hardcore exact denk dan hoort wiskunde daar natuurlijk ook bij. Bioingenieur al heel wat minder wiskundig en natuurkundig dan de ingenieurswetenschappen, ik vind het overigens wel een zeer interessante richting.
Heb jij de oefeningen en examens van een goede opleiding voor industrieel ingenieur ingekeken? Ik wel, ik vond het niveau heel behoorlijk.

Benjamin

Legacy Member
JPV zei:
klopt, net zoals het emotioneel denkvermogen van de studenten ING/IR lager zal liggen dan dat van sociaal-wetenschappelijke richtingen en beide groeperingen onder zullen liggen op het taalgevoel, ...
Goh, het kan natuurlijk toeval zijn maar op mijn middelbare school waren de leerlingen die het beste presteerden voor de talen dezelfde leerlingen als die het best presteerden voor wiskunde en wetenschappen.
Volgens mij is het bepaald geen vereiste dat je sociaal bent, dat je een hoog EQ hebt enz.
Ik doe geen uitspraak over gemiddelden (anders dan dat de studenten uit wiskundige richtingen het hoogste IQ hebben) maar ik zou graag eens bevestigd zien dat de bovenstaande stellingen kloppen, of juist niet kloppen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan