JPV zei:
wat een dooddoener... ik zou graag eens de industrieel ingenieurs de sportoefeningen van LO zien doen, een samenvattende vertaling van een Duitstalig boek zien doen, een analyse van de zaak Sion FC vs. UEFA/FIFA, een vergelijking tussen Keynesiaans en de Oostenrijkse school doen, ...
hoeveel zouden er daar een onvoldoende halen?
Kunnen de industrieel ingenieurs nu eens hun Calimero-gedachte stoppen en niet in elke post rampetanten over hun richting tegenover de niet exact-wetenschappelijke richtingen?
Ik ben noch een industrieel ingenieur noch een industrieelingenieursstudent, ik vergelijk simpelweg objectief de dictaten die ik voor verschillende studierichtingen (economie, rechten, geneeskunde, industrieel, bio en natuurlijk burgelijk) heb gezien.
Niet voor niets wordt de industrieelingenieursopleiding als een richting van academisch niveau beschouwd door de overheid (al kan er een niveauverschil zijn tussen de scholen), de docenten van die richtingen zijn doorgaans gepromoveerd in hun vakgebied. De intrigerende vraag is voor mij waarom zoveel uniefstudenten er zo'n moeite mee hebben om dat te horen. Ik vind het vermakelijk, maar ja, ik vind het ook vermakelijk dat die richting in België
nog door de hogescholen wordt verzorgd. Stukje historisch internationaal perspectief: de TU's en de KUB (inmiddels heet het volgens mij alweer UT) in Nederland waren ook van oorsprong hogescholen. Nu bestaat er in Nederland wel geen algemene universiteit die ingenieursopleidingen verzorgt zoals Leuven en Gent dat doen, buiten UTwente wat een buitenbeentje is.
Tja, psychologie blijft een fascinerend studiedomein, het is alleen jammer dat er zo weinig van te begrijpen valt.
