Viperr
Legacy Member
Hey iedereen,
Ik ben een beetje vastgelopen in de zoektocht naar mijn uiteindelijke studiekeuze.
Normaal gezien was ik van plan om Industriële Wetenschappen - Elektronica ICT te doen in Leuven, ik wilde altijd al wat in de richting van de informatica / ICT gaan. Aanvankelijk wilde ik dit in Leuven doen, ik ben hier ook naar de info sessies over geweest, maar nu ik wat verder zoek vind ik er nauwelijks informatie over op het internet.
Op de site van Gent daarentegen vond ik dit:
(In deze afstudeerrichting leer je systemen ontwikkelen die worden ingezet in de informatie- en communicatie-industrie. Wat jij ontwerpt, stelt de informaticus in staat om zijn softwareproducten operationeel te maken. Multimedia, digitaal ontwerpen, datacommunicatie, computersystemen en computernetwerken, beeldverwerking: het is maar een greep uit het ruime aanbod van opleidingsonderdelen die je in staat zullen stellen om een succesvol bruggenbouwer tussen de informatica en de elektronica te worden.)
-> Dit spreekt me erg aan maar in hoeverre is dit aanwezig in Leuven?
Door mijn zoektocht naar wat beter info ben ik gestoten op deze studie richtingen:
Multimedia en Communicatietechnologie (websites ontwerpen, games maken en audio- en video productie)
Hier toonden ze ook aan dat je voor de TV en dergelijke kan werken als geluidstechnicus en dergelijke wat me wel erg aanspreekt. Ook het feit dat je met 3D gaat werken etc. Spreekt me erg aan. (Om zo ook applicaties te ontwikkelen voor de smartphone, meewerken aan het ontwikkelen van nieuwe games, software ontwikkelen,...) Hier lijkt het wel alsof je niet echt gaat programmeren, je leert hier bv niet met Java of C++ werken.. en ik wil wel zo een breed mogelijke opleiding krijgen op redelijk hoog niveau.
-wat denken jullie over deze richting?
Ook toe richting Toegepaste Informatica spreekt me wel aan op het eerste zicht maar in hoeverre is het ontwerpen van 3D modellen, applicaties, software ontwikkelen, hier in aanwezig?
Ook vroeg ik mij af over het niveau, ik heb namelijk een paar threads gevonden die hierover een discussie voerden en ik moet zeggen dat het er nogal veel op neerkwam dat TI van zeer laag niveau was.
-is het waar dat als dan industriële doe de zelfde vakken krijg maar op hoger niveau?
Uiteindelijk kwam ik zo de richting industriele wetenschappen - informatica. Ik heb er gehoord dat heel veel aspecten van de TI hier aan te pas komen en op een veel hoger niveau.
Hier leer je programmeren, software ontwikkeling, bedrijfssystemen beheren,...
Ik weet niet wat het grootste verschil is tussen elektronica-ICT en informatica aangezien ik wel heel wat gelijkenissen ben tegengekomen?
-En in hoeverre zijn de boven vermeldde aspecten van de 2 andere richtingen hierboven aanwezig in industriele wetenschappen informatica of elektronica-ICT?
Ook ben ik op het gebied van IT gekomen (wat me ook erg aanspreekt!) en ik denk dat ik hier wel veel van terug vind in de industriële wetenschappen richting
Graag zou ik dus liefst beginnen op een zo hoog mogelijk niveau waarbij systemen ontwikkelen, software ontwikkelen, apps, 3D ontwerpen, geluids effecten, beeld effecten (dus bv voor de film industrie gaan werken), programmeren, game ontwikkeling (mee werken aan het ontwerpen van een nieuw spel voor ps/nintendo/..)
Aan te pas komen.
Wat denken jullie wat de beste opleiding is overeenstemmend met mijn interesses?
én waarbij een zo breed mogelijke opleiding wordt gegeven?
Hier is de richting industriele wetenschappen schijnbaar goed in.
Kan ik door eerst een jaar industriele wetenschappen in leuven, omdat spijtig genoeg het contract voor mijn kot hier al is getekend
(waarbij het anders in mekaar zit dan in gent, want het eerste jaar krijg je de basis van alle vakken)
zo overschakelen naar industriele wetenschappen informatica in gent? Door zo hopelijk de meeste vakken te laten vallen en zo geen heel jaar te moeten verliezen? Of zit ik goed in leuven voor de Elektronica ICT?
Alvast bedankt!!
Ik ben een beetje vastgelopen in de zoektocht naar mijn uiteindelijke studiekeuze.
Normaal gezien was ik van plan om Industriële Wetenschappen - Elektronica ICT te doen in Leuven, ik wilde altijd al wat in de richting van de informatica / ICT gaan. Aanvankelijk wilde ik dit in Leuven doen, ik ben hier ook naar de info sessies over geweest, maar nu ik wat verder zoek vind ik er nauwelijks informatie over op het internet.
Op de site van Gent daarentegen vond ik dit:
(In deze afstudeerrichting leer je systemen ontwikkelen die worden ingezet in de informatie- en communicatie-industrie. Wat jij ontwerpt, stelt de informaticus in staat om zijn softwareproducten operationeel te maken. Multimedia, digitaal ontwerpen, datacommunicatie, computersystemen en computernetwerken, beeldverwerking: het is maar een greep uit het ruime aanbod van opleidingsonderdelen die je in staat zullen stellen om een succesvol bruggenbouwer tussen de informatica en de elektronica te worden.)
-> Dit spreekt me erg aan maar in hoeverre is dit aanwezig in Leuven?
Door mijn zoektocht naar wat beter info ben ik gestoten op deze studie richtingen:
Multimedia en Communicatietechnologie (websites ontwerpen, games maken en audio- en video productie)
Hier toonden ze ook aan dat je voor de TV en dergelijke kan werken als geluidstechnicus en dergelijke wat me wel erg aanspreekt. Ook het feit dat je met 3D gaat werken etc. Spreekt me erg aan. (Om zo ook applicaties te ontwikkelen voor de smartphone, meewerken aan het ontwikkelen van nieuwe games, software ontwikkelen,...) Hier lijkt het wel alsof je niet echt gaat programmeren, je leert hier bv niet met Java of C++ werken.. en ik wil wel zo een breed mogelijke opleiding krijgen op redelijk hoog niveau.
-wat denken jullie over deze richting?
Ook toe richting Toegepaste Informatica spreekt me wel aan op het eerste zicht maar in hoeverre is het ontwerpen van 3D modellen, applicaties, software ontwikkelen, hier in aanwezig?
Ook vroeg ik mij af over het niveau, ik heb namelijk een paar threads gevonden die hierover een discussie voerden en ik moet zeggen dat het er nogal veel op neerkwam dat TI van zeer laag niveau was.
-is het waar dat als dan industriële doe de zelfde vakken krijg maar op hoger niveau?
Uiteindelijk kwam ik zo de richting industriele wetenschappen - informatica. Ik heb er gehoord dat heel veel aspecten van de TI hier aan te pas komen en op een veel hoger niveau.
Hier leer je programmeren, software ontwikkeling, bedrijfssystemen beheren,...
Ik weet niet wat het grootste verschil is tussen elektronica-ICT en informatica aangezien ik wel heel wat gelijkenissen ben tegengekomen?
-En in hoeverre zijn de boven vermeldde aspecten van de 2 andere richtingen hierboven aanwezig in industriele wetenschappen informatica of elektronica-ICT?
Ook ben ik op het gebied van IT gekomen (wat me ook erg aanspreekt!) en ik denk dat ik hier wel veel van terug vind in de industriële wetenschappen richting
Graag zou ik dus liefst beginnen op een zo hoog mogelijk niveau waarbij systemen ontwikkelen, software ontwikkelen, apps, 3D ontwerpen, geluids effecten, beeld effecten (dus bv voor de film industrie gaan werken), programmeren, game ontwikkeling (mee werken aan het ontwerpen van een nieuw spel voor ps/nintendo/..)
Aan te pas komen.
Wat denken jullie wat de beste opleiding is overeenstemmend met mijn interesses?
én waarbij een zo breed mogelijke opleiding wordt gegeven?
Hier is de richting industriele wetenschappen schijnbaar goed in.
Kan ik door eerst een jaar industriele wetenschappen in leuven, omdat spijtig genoeg het contract voor mijn kot hier al is getekend
(waarbij het anders in mekaar zit dan in gent, want het eerste jaar krijg je de basis van alle vakken)
zo overschakelen naar industriele wetenschappen informatica in gent? Door zo hopelijk de meeste vakken te laten vallen en zo geen heel jaar te moeten verliezen? Of zit ik goed in leuven voor de Elektronica ICT?
Alvast bedankt!!

