nyancat zei:
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties!
Ik wil af en toe wel eens uitgaan.. Daarom dat ik mijn kans ga wagen aan het Pauscollege.
waarom is de nachtingang een nadeel? en de sloten op deuren om binnen te geraken of .. ?
(ik ga je ook een pm sturen btw)
Ik heb zelf in Pauscollege gezeten in mijn eerste jaar en ik kan het zeker aanraden

.
Pluspunten:
- zeer centraal: na het uitgaan gewoon 3min wandelen en je bent op kot, een niet te onderschatten comfort ;-).
- Veel broodjeszaken, koffiebars en winkels in de buurt.
- Groepsgevoel met je kotburen: iedereen kent via via via iedereen, goed om je vriendenbasis te leggen.
- De aula's liggen zowat rond het Pauscollege; ik had bvb een examen in het gebouw ernaast en kon letterlijk het lokaal op mijn pantoffels bereiken zonder buiten te komen.
- Er is een stripbibliotheek aanwezig (oké, misschien niet zo een groot pluspunt

).
- In de zomer zitten de meeste gezellig buiten te schaken of iets te drinken.
- Zalig fijn kerstdiner met al je kotburen.
- Een groot intern computernetwerk: je kan chatten met elkaar en films vanop elkaars harde schijf bekijken of 'uitlenen' ;-).
- Groot groepsgevoel tijdens de blok (in mijn ogen een heel sterk positief punt), samen studeren - samen ontspannen.
- Je fiets staat 's nachts min of meer veilig
- sfeervol gebouw
Minpunten:
- duur, maar alle kosten van verwarming en elektriciteit zijn inbegrepen.
- Alma-eten inbegrepen: ontbijt en 's middags of 's avonds. Zoveel variaties zijn er niet en je gaat het snel beu worden. Gelukkig kon je (in mijn tijd) je bonnetjes omruilen voor blikjes Fanta.
- nachtingang is geen minpunt; je geeft gewoon een extra sleutel aan je vriendin of desnoods doe je de deur voor haar open.
- Kamers en gangen lijken op een gevangenis, maar zijn functioneel.
- nachtlawaai: mijn kamer was op de bovenste (derde) verdieping en ik had veel lawaai van de Pausbar. Wel toegeven dat het went na een paar weken.
Voila, ik denk dat ik het voornaamse heb

.
En het is niet echt moeilijk om er binnen te geraken hoor. Motivatiebrief enzo heb ik nooit moeten schrijven. Gewoon naar daar gaan en je aanmelden. Je hebt ook variaties in kamers: met of zonder douche, dubbel of enkel.