Archief - Kot leuven

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cedric_5

Legacy Member
Genoeg tijd aan jou verspild, Flawless :niceone:
Gelieve niet meer te reageren, en ik vraag het gewoon beleefd omdat niemand er iets aan heeft en je eigenlijk de essentie van het onderwerp mist.
Ik kan je niet verbieden om nog te reageren, maar reageer gewoon niet meer uit jezelf, je hebt er zelf niets aan ;)

CuRv3

Legacy Member
NotoriousP zei:
Nochtans veel Brusselse studenten die dit tegenspreken...

dat zijn zoals de samsung gebruikers die iphone bashen ;)

Leuven is gewoon een fantastische studentenstad en who cares over die 600 euro extra per jaar. Leer is wat te doen in je leven waarmee je geld kan verdienen naast studeren.

En als je de kans hebt moet je altijd op kot gaan cedric. Niet luisteren hier naar het commentaar dat sommigen hebben. Ook zou ik zelf nooit in Brussel op kot gaan zitten. Leuven is gewoon de bom en an sich valt het goed mee met de trein.

@Flawless jammer voor jou dat je het geld niet op zij hebt om op kot te zitten, maar om dat nu af te kraken, omdat jij er de financien niet voor hebt slaat toch nergens op? Als je op kot zit heb je veel meer vrijheid en leer je tenminste wat meer op jezelf te leven en te engageren met nieuwe mensen.

@cedric wat betreft de trein (ik zit aan de VUB en weet ligging van HUB niet zijn)

7:03 trein van Leuven naar Brussel-Noord
aankomst rond 7:30 en dan trein naar Etterbeek rond 7:40 tot 7:55 (allemaal +- in theorie).

Maar daar zit toch vaak vertraging op en je moet ook nog naar het station gaan etc. ;) Maar veel man doet het en je zal altijd wel mensen tegen komen op het station dus het valt goed mee

NotoriousP

Legacy Member
CuRv3 zei:
dat zijn zoals de samsung gebruikers die iphone bashen ;)

:offtopic: Betere hardware en opensource OS voor dezelfde prijs? Volkomen terecht.
(net mijn Galaxy S Plus besteld :p, Android > all) :offtopic:

Flawless

Legacy Member
CuRv3 zei:
dat zijn zoals de samsung gebruikers die iphone bashen ;)

Leuven is gewoon een fantastische studentenstad en who cares over die 600 euro extra per jaar. Leer is wat te doen in je leven waarmee je geld kan verdienen naast studeren.

En als je de kans hebt moet je altijd op kot gaan cedric. Niet luisteren hier naar het commentaar dat sommigen hebben. Ook zou ik zelf nooit in Brussel op kot gaan zitten. Leuven is gewoon de bom en an sich valt het goed mee met de trein.

@Flawless jammer voor jou dat je het geld niet op zij hebt om op kot te zitten, maar om dat nu af te kraken, omdat jij er de financien niet voor hebt slaat toch nergens op? Als je op kot zit heb je veel meer vrijheid en leer je tenminste wat meer op jezelf te leven en te engageren met nieuwe mensen.

Het % randdebielen in dit forumgedeelte is blijkbaar positief gecorreleerd, als ge mijn posts niet deftig kunt lezen, gelieve dan niet te reageren. Voor de 45643ste keer, ik WOON op 15min. van mijn campus. Nogmaals: IK WOON 15MIN. VAN MIJN CAMPUS. Als ik op kot zou willen dan zou ik dit zonder enig probleem kunnen, maar waarom zou ik geld wegsmijten? Ik ga volgend jaar op Erasmus, liever mijn geld daar uitgeven dan hier als ik zo dicht bij mijn campus woon. Leer is lezen mensen.

Leuven is supertof, cool, schattig en ONGELOFELIJK als je uit een dorp komt, maar Leuven maakt gewoon weinig indruk op mij. Ik ben opgegroeid in een grootstad en ik ben al meer gewoon dan wat Leuven te bieden heeft. Ik heb meer nodig dan een Bondgenotenlaan, Diestsestraat en Oude Markt om iets supertof te vinden :) Nuja, ieder zijn eigen voorkeur, maar hoe je draait of keert, het is een pure verspilling om 30km van u campus op kot te gaan om u gewoon te amuseren.

Racing_Genk

Legacy Member
Als ik in Brussel zou studeren zou ik ook op kot gaan in Brussel ipv Leuven, ik zie meer mijn kot vanuit het functionele :p

Al ken ik meerdere personen die iedere dag van Leuven naar Brussel gaan, dus ge zult bijlange nie den enige zijn..

CuRv3

Legacy Member
Wat maakt het nou uit dat je 15 min van je campus woont? Ik zeg toch dat jij het geld niet hebt om op kot te zitten dus. Overigens wonen mijn ouders ook 15 minuten van Leuven en ben op mijn 18 gewoon op kot gegaan, omdat mijn ouders me dat niet wouden ontnemen en het kotleven gewoon zalig is. Om 5u snachts strontzat 2 min naar je kot wandelen of 15 minuten met de fiets moeten gaan. Moeilijke keuze ;)

Overigens vroeg cedric je te weerhouden van hier nog te posten dus je hebt zelf ook wel wat problemen met begrijpend lezen. Ik neem aan dat je nog aan het sparen bent voor een online cursus Nederlands?

@NotoriousP: exactly ;)

Flawless

Legacy Member
CuRv3 zei:
Wat maakt het nou uit dat je 15 min van je campus woont? Ik zeg toch dat jij het geld niet hebt om op kot te zitten dus. Overigens wonen mijn ouders ook 15 minuten van Leuven en ben op mijn 18 gewoon op kot gegaan, omdat mijn ouders me dat niet wouden ontnemen en het kotleven gewoon zalig is. Om 5u snachts strontzat 2 min naar je kot wandelen of 15 minuten met de fiets moeten gaan. Moeilijke keuze ;)

Overigens vroeg cedric je te weerhouden van hier nog te posten dus je hebt zelf ook wel wat problemen met begrijpend lezen. Ik neem aan dat je nog aan het sparen bent voor een online cursus Nederlands?

@NotoriousP: exactly ;)

Als we elkaars bankrekening zouden vergelijken denk ik dat ge is goed achterover zou kunnen vallen snotneus. :niceone: Ik kan een appartement nemen in het centrum van eendert welke stad in België en de rest van mijn studentenleven hier doorbrengen, elke dag uitgaan en nog mijn auto behouden. Maar ik kies ervoor om mijn geld te investeren in iets waardevollers dan dat. :)
Is Cedric hier mod? Neen. Ik kan posten waar en wanneer ik wil.

Racing_Genk

Legacy Member
Stoer Flawless....

Ik geef u voor een groot stuk gelijk, maar om dan met zo'n reacties af te komen

cedric_5

Legacy Member
Dit is dus de topic:

Iemand die met het pendelen Brussel-Leuven ervaring heeft?
En hoeveel kost jullie kot in Leuven? (+ opp)
Ik denk voor mezelf eerder in de richting van een studio, toch liefst minstens 20m²


Ik vraag alleen info hierover, wees volwassen en stop met stoefen over je geld, je Erasmusschooltje etc.

Gekke_Koerd

Legacy Member
Ik ken mensen die pendelen van Leuven naar Brussel maar die in hun kot in Leuven niet eens buitenkomen en enkel binnen blijven achter hun pc'ke series na series bekijken met een pot noodles voor hun.

dit dan voor 'het betere studentenleven' dan in bxl...

ya right

pass in hun 3e jaar komen ze na buiten met een sociale awkwardness en doen alsof ze zat zijn na 2 stellakes samen met 70% van de andere leuvenstudentjes

CuRv3

Legacy Member
ja dat ligt toch aan die mensen zelf? Ze komen tenminste buiten in hun 3e jaar :p

@cedric als je normaal bent en we zelfde uren hebben kan je altijd mee overigens.

cedric_5

Legacy Member
CuRv3 zei:
ja dat ligt toch aan die mensen zelf? Ze komen tenminste buiten in hun 3e jaar :p

@cedric als je normaal bent en we zelfde uren hebben kan je altijd mee overigens.

Hahaha als je normaal bent, nice one :D
Maar ik ben er nog niet uit, TEW of HW
TEW zou veel gemakkelijker zijn, dat is 10min van je kot, maarja misschien een te hoge richting

Dennoman

Legacy Member
Och sloebers, we weten toch allemaal dat het enige wat slecht is aan Leuven, het Brussels crapuul is dat donderdagnacht het varken komt uithangen?

GAME ON! :unsure:

lantaarnpaal

Legacy Member
cedric_5 zei:
Hahaha als je normaal bent, nice one :D
Maar ik ben er nog niet uit, TEW of HW
TEW zou veel gemakkelijker zijn, dat is 10min van je kot, maarja misschien een te hoge richting

Doe TEW maar, anders ga je later nog spijt hebben dat je het niet geprobeerd hebt

Lodogan

Legacy Member
De verbinding Leuven-Brussel lijkt goed, maar uiteindelijk ben je toch altijd veel tijd kwijt.
Van je kot naar station Leuven 10min, 5min op de trein wachten, 30min trein tot in Centraal en dan 5min wandelen naar de campus (als die is waar ik denk dat die is).
Totaal: 50 minuten zonder vertraging.
En wat ga je doen met springuren?
Het kotleven is leuk, maar de grootste reden voor op kot te gaan, lijkt mij toch het niet moeten pendelen..

cedric_5

Legacy Member
lantaarnpaal zei:
Doe TEW maar, anders ga je later nog spijt hebben dat je het niet geprobeerd hebt

Of spijt dat ik een jaar vergooid heb als het echt niet lukt?

CuRv3

Legacy Member
ik zou TEW doen. Je kan het beter proberen en 1 jaar is niets. Je kan beter het geprobeerd hebben dan altijd met de gedachte te leven van wat als ik het wel geprobeerd had.

cedric_5

Legacy Member
CuRv3 zei:
ik zou TEW doen. Je kan het beter proberen en 1 jaar is niets. Je kan beter het geprobeerd hebben dan altijd met de gedachte te leven van wat als ik het wel geprobeerd had.

Waarom zit jij in Brussel eigenlijk?

Benjamin

Legacy Member
Dennoman zei:
Och sloebers, we weten toch allemaal dat het enige wat slecht is aan Leuven, het Brussels crapuul is dat donderdagnacht het varken komt uithangen?

GAME ON! :unsure:
Ach, dan kunnen de Leuvense studenten tenminste weer lekker roddelen dat de Brusselse studenten een gemakkelijkere opleiding volgen maar dezelfde titel krijgen. :D
Is dat niet een van de favoriete onderwerpen van gesprek op kotfuiven?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan