Archief - Loon consultant

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thrombo26

Legacy Member
Ik werk momenteel als CRM (SAP) admin voor ons bedrijf. Ik wordt deze zomer 27 jaar en heb TEW gestudeerd. Mijn huidig brutoloon bedraagt 2.835 €; netto blijft hier +/- 1.900 € van over (incl. 125€ representatievergoeding die eigenlijk mijn maandelijke verplaatsingskosten naar het werk dekken). Verder heb ik nog een laptop + maaltijdcheques (+/- 100 € per maand).

Ik zou willen solliciteren bij een relatief klein (50 werknemers) consultancy-bureau als SAP consultant. De vraag "Hoeveel zou je graag willen verdienen" zal tijdens het sollicitatiegesprek onvermijdelijk ter sprake komen. Probleem: ik vind dit zeer moeilijk om in te schatten.

Als consultant bij dit bedrijf krijg ik sowieso meer voordelen: auto, tankkaart, gsm, laptop, groepsverzekering, budget voor opleidingen... Hier tegenover staan langere, vaak onregelmatige uren, meer verantwoordelijkheid, verre verplaatsingen..
Mijn ervaring als consultant is nihil; mijn ervaring met SAP ongeveer 2,5 jaar.
Zou het te hoog gegrepen zijn om een gewenst nettoloon van rond de 2.400 € voorop te stellen? Ik heb een mooie, vaste job en ben uiteraard niet bereid om deze op te geven voor vb. netto 300€/maand meer.

Voor de consultants (en ook alle anderen) onder jullie: is dit een realistisch nettoloon voor deze functie en voor iemand met mijn achtergrond/ervaring?

Alvast bedankt voor de feedback!

dobe&daze

Legacy Member
Netto 2400 is iets van een 3700 - 4000 euro Bruto, beetje afhankelijk van nettovergoedingen etc.

Voor 2,5 jaar werk ervaring vind ik dit wat veel. Weet niet wat de gangbare rates zijn voor medior SAP consultants, maar denk dat 4000euro brut zich zal vertalen in ~800euro day rate.

Je moet es rond zien wat klanten verwachten van iemand met zo'n rate (vereiste skills, opnemen van verantwoordelijkheden) en dan zien of je dit kunt waarmaken.

Als je met je huidig loon geen extra legale voordelen hebt (wagen, tankkaart, gsm en internet budget, representatievergoeding, nettovergoedingen) denk ik dat het niet realistisch zal zijn.

|nfected

Legacy Member
Je zal mogen rekenen op uw brutoloon + wagen. Zoveel ervaring heb je niet om aan uw gewenst netto bedrag te zitten. Zekers omdat SAP crm projecten dun bezaaid zijn in belgie.

Gray

Legacy Member
Thrombo26 zei:
Ik werk momenteel als CRM (SAP) admin voor ons bedrijf. Ik wordt deze zomer 27 jaar en heb TEW gestudeerd. Mijn huidig brutoloon bedraagt 2.835 €; netto blijft hier +/- 1.900 € van over (incl. 125€ representatievergoeding die eigenlijk mijn maandelijke verplaatsingskosten naar het werk dekken). Verder heb ik nog een laptop + maaltijdcheques (+/- 100 € per maand).

Ik zou willen solliciteren bij een relatief klein (50 werknemers) consultancy-bureau als SAP consultant. De vraag "Hoeveel zou je graag willen verdienen" zal tijdens het sollicitatiegesprek onvermijdelijk ter sprake komen. Probleem: ik vind dit zeer moeilijk om in te schatten.

Als consultant bij dit bedrijf krijg ik sowieso meer voordelen: auto, tankkaart, gsm, laptop, groepsverzekering, budget voor opleidingen... Hier tegenover staan langere, vaak onregelmatige uren, meer verantwoordelijkheid, verre verplaatsingen..
Mijn ervaring als consultant is nihil; mijn ervaring met SAP ongeveer 2,5 jaar.
Zou het te hoog gegrepen zijn om een gewenst nettoloon van rond de 2.400 € voorop te stellen? Ik heb een mooie, vaste job en ben uiteraard niet bereid om deze op te geven voor vb. netto 300€/maand meer.

Voor de consultants (en ook alle anderen) onder jullie: is dit een realistisch nettoloon voor deze functie en voor iemand met mijn achtergrond/ervaring?

Alvast bedankt voor de feedback!

Proberen kan geen kwaad zeker? :D
(het is wel zeer veel in vergelijking met uw skills en ervaring)

Chieftain

Legacy Member
Zelfde brutoloon als nu (+ onkostenvergoeding + MC) en daarbij een wagen + tankkaart, en ik denk dat dat al een vrij logischere en sowieso mooie loonsvoorwaarden zou zijn.

fluffster71

Legacy Member
Zelfde loon als nu + een auto zou al heel mooi zijn. Reken er misschien nog 100 Euro af voor je d/t fout :p

Cycloon

Legacy Member
Om een nettoloon van €2400 te hebben én een wagen moeten ze al een serieus goed voorstel doen. Volgens mij liggen je eisen veel te hoog hoor.

bulbanos

Legacy Member
Cycloon zei:
Om een nettoloon van €2400 te hebben én een wagen moeten ze al een serieus goed voorstel doen. Volgens mij liggen je eisen veel te hoog hoor.

Voor zover ik kan oordelen, heeft de TS geen wagen.
Zijn vraag van 2400 netto zou ook zonder wagen zijn. Zo begrijp ik het.

Maar consultants krijgen standaard een wagen en ik sluit me aan bij wat de rest zegt. Zelfde bruto + wagen is zeker haalbaar en qua opslag best significant toch... Een gratis auto.

Noctilucus

Legacy Member
Thrombo26 zei:
Ik werk momenteel als CRM (SAP) admin voor ons bedrijf. Ik wordt deze zomer 27 jaar en heb TEW gestudeerd. Mijn huidig brutoloon bedraagt 2.835 €; netto blijft hier +/- 1.900 € van over (incl. 125€ representatievergoeding die eigenlijk mijn maandelijke verplaatsingskosten naar het werk dekken). Verder heb ik nog een laptop + maaltijdcheques (+/- 100 € per maand).

Met 2,5 jaar ervaring is 2800 - 2900 EUR bruto + auto + representatievergoeding + maaltijdcheques/vergoeding wel mogelijk. In vergelijking krijg je dus een auto erbij én houd je je representatievergoeding over voor andere doeleinden dan verplaatsingskosten.

Straddle

Legacy Member
Thrombo26 zei:
Ik werk momenteel als CRM (SAP) admin voor ons bedrijf. Ik wordt deze zomer 27 jaar en heb TEW gestudeerd. Mijn huidig brutoloon bedraagt 2.835 €; netto blijft hier +/- 1.900 € van over (incl. 125€ representatievergoeding die eigenlijk mijn maandelijke verplaatsingskosten naar het werk dekken). Verder heb ik nog een laptop + maaltijdcheques (+/- 100 € per maand).

Ik zou willen solliciteren bij een relatief klein (50 werknemers) consultancy-bureau als SAP consultant. De vraag "Hoeveel zou je graag willen verdienen" zal tijdens het sollicitatiegesprek onvermijdelijk ter sprake komen. Probleem: ik vind dit zeer moeilijk om in te schatten.

Als consultant bij dit bedrijf krijg ik sowieso meer voordelen: auto, tankkaart, gsm, laptop, groepsverzekering, budget voor opleidingen... Hier tegenover staan langere, vaak onregelmatige uren, meer verantwoordelijkheid, verre verplaatsingen..
Mijn ervaring als consultant is nihil; mijn ervaring met SAP ongeveer 2,5 jaar.
Zou het te hoog gegrepen zijn om een gewenst nettoloon van rond de 2.400 € voorop te stellen? Ik heb een mooie, vaste job en ben uiteraard niet bereid om deze op te geven voor vb. netto 300€/maand meer.

Ik denk dat dat te hoog gegrepen is, toch voor iemand in een KMO met jouw profiel. Ik word binnenkort ook 27, diploma TEW, en ik ken geen mensen vanuit mijn richting met dat nettoloon.

PerkelePride

Legacy Member
Als we het mogen weten, wat is het uiteindelijk gewonrden?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan