soul_calibur
Legacy Member
Korte situatieschets: Ik zit momenteel in m'n masterjaar TEW (major finance) en overweeg om nog een jaartje voort te studeren aan de KUL. De opleiding die ik zou willen volgen is Master of Financial Economics.
Vraag is echt of dit echt een meerwaarde biedt op je CV en of dit niet grotendeels herhaling is van reeds geziene leerstof in TEW. Aangezien het inschrijvingsgeld toch een slordige 3000 euro is en ik niet 'zomaar' nog een jaartje wil studeren wil ik toch niet te licht over deze beslissing gaan.
Kortom, ik ben ook zoek naar mensen die deze studie hebben gedaan (of iets anders na TEW) en die hun ervaringen omtrent verderstuderen willen delen. Biedt dit een meerwaarde op je CV? Is dit qua moeilijkheidsgraad gelijkaardig aan je masterjaar TEW? Op zulke vragen hoop ik een antwoord te krijgen.
Ik zou dus nog wel graag een jaartje bijdoen, maar enkel als dit de moeite waard is. Daarom een oproep aan al diegene die na TEW hebben voortgestudeerd, post u ervaringen en meningen hierover ;-)
Alvast bedankt
Vraag is echt of dit echt een meerwaarde biedt op je CV en of dit niet grotendeels herhaling is van reeds geziene leerstof in TEW. Aangezien het inschrijvingsgeld toch een slordige 3000 euro is en ik niet 'zomaar' nog een jaartje wil studeren wil ik toch niet te licht over deze beslissing gaan.
Kortom, ik ben ook zoek naar mensen die deze studie hebben gedaan (of iets anders na TEW) en die hun ervaringen omtrent verderstuderen willen delen. Biedt dit een meerwaarde op je CV? Is dit qua moeilijkheidsgraad gelijkaardig aan je masterjaar TEW? Op zulke vragen hoop ik een antwoord te krijgen.
Ik zou dus nog wel graag een jaartje bijdoen, maar enkel als dit de moeite waard is. Daarom een oproep aan al diegene die na TEW hebben voortgestudeerd, post u ervaringen en meningen hierover ;-)
Alvast bedankt
. Maar stel dat ge risicomanagement wilt gaan doen ofzo. Dan is zo'n diploma toch echt wel een meerwaarde denk ik. Ge bewijst daarmee dat ge kwantitatief ingesteld zijt. Natuurlijk hangt ook wel wat af van uw punten denk ik.
) en zou graag nog iets verder doen om me inderdaad verder te specialiseren. Gezien mijn interesse voor finance kwam ik uit bij die master van KUL. Zoals je zegt ben ik ook maar een gewone TEW'er met 2x onderscheiding (bachelor en master - ben nog bezig aan master, maar laten we zeggen dat ik daarvoor goed op weg zit). Ik heb ook het gevoel dat ik zwaardere materie wel moet aankunnen qua finance. Momenteel heb ik altijd goede punten voor finance vakken, mss net omdat me dit ook echt wel boeit.