Om een vennootschap of eenmanszaak te starten moet je een attest van bedrijfsbeheer kunnen voorleggen. De meeste diploma's omvatten de basiskennis van bedrijfsbeheer en kunnen dus gebruikt worden. Ook kan dit door een familielid tot de 3de graad gebeuren, maar dan worden zij wel ingeschreven als een zelfstandig helper. Je kan natuurlijk ook dit attest bekomen door examen af te leggen voor de examencommissie.
Maar ik zou zeker eens contact opnemen met een sociaal verzekeringsfonds. Die zullen je alles tot in de details uitleggen wat je moet doen om een zaak te starten. Zeker aan te raden om de website van
Xerius eens te doorlopen.