cisv
Legacy Member
Hi,
Sinds kort ben ik gestopt ben ik gestopt met mijn opleiding, nu zou ik graag wat werken tot max september om dan een nieuwe opleiding te starten.
Wat moet ik allemaal doen/doe ik het best om dit te bereiken? Inschrijven in de VDAB en achter vast werk zoeken of eerder zoeken achter een studentenjob? Of bestaat er nog een betere oplossing?
Cis
Sinds kort ben ik gestopt ben ik gestopt met mijn opleiding, nu zou ik graag wat werken tot max september om dan een nieuwe opleiding te starten.
Wat moet ik allemaal doen/doe ik het best om dit te bereiken? Inschrijven in de VDAB en achter vast werk zoeken of eerder zoeken achter een studentenjob? Of bestaat er nog een betere oplossing?
Cis

Onder andere bij een onvoldoende aantal uren. (Ik denk dat je sowieso geen vrijstelling zou krijgen hoor, je moet een minimum tijd werkloos zijn en een richting volgen die leidt naar een knelpuntberoep. Dat aantal uren is een bijkomende voorwaarde voor als je aan die eerste twee voorwaarden voldoet.)
aangezien ge normaal gezien zonder te werken ook niet echt geld hebt om een jaar door interessante dingen te doen (reizen oid).