Archief - Nu stoppen met school, in september terug beginnen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

cisv

Legacy Member
Hi,

Sinds kort ben ik gestopt ben ik gestopt met mijn opleiding, nu zou ik graag wat werken tot max september om dan een nieuwe opleiding te starten.

Wat moet ik allemaal doen/doe ik het best om dit te bereiken? Inschrijven in de VDAB en achter vast werk zoeken of eerder zoeken achter een studentenjob? Of bestaat er nog een betere oplossing?

Cis

Kandul

Legacy Member
Je kan geen studentenjob doen als je geen student meer bent, van zodra je uitgeschreven bent dus.

Inschrijven bij de VDAB en inderdaad gewoon werk zoeken.

cisv

Legacy Member
Damn, zal morgen naar den VDAB gaan en da allemaal eens vragen

Kandul

Legacy Member
cisv zei:
Damn, zal morgen naar den VDAB gaan en da allemaal eens vragen

Na een bepaalde wachttijd heb je recht op een werkloosheidsuitkering. Zijn uitleg slaat mijns inziens helemaal nergens op. Zij kunnen helemaal niet verbieden dat jij terug naar school zou gaan in september.

Général Zantas

Legacy Member
Allemaal dikke zever, de RVA en de VDAB kunnen u niet verbieden om naar school te gaan. Dat bestaat gewoon niet.

glashelder

Legacy Member
Ze zal naar school willen gaan hebben met behoud van een uitkering en vrijstelling van de RVA, en dat kan de RVA dus wel verbieden (of toch niet toestaan) ;) Onder andere bij een onvoldoende aantal uren. (Ik denk dat je sowieso geen vrijstelling zou krijgen hoor, je moet een minimum tijd werkloos zijn en een richting volgen die leidt naar een knelpuntberoep. Dat aantal uren is een bijkomende voorwaarde voor als je aan die eerste twee voorwaarden voldoet.)

Snowyflake

Legacy Member
Dat verhaal slaat hier nergens op e. VDAB is zelf voorstander van opleidingen etc ... dus ofwel wou je ergens foefelen met werkloosheidsuitkeringen te combineren met studeren ofwel ben je gewoon dom geweest en had je gewoon twee weekjes moeten wachten in oktober ipv nu nog een jaar te verprutsen ... 2 weken les missen is niet zo'n ramp

hellrose55

Legacy Member
Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan, maar werk vinden voor 6 maanden is ten eerste al zeer moeilijk. Ook kan je nog een studentenjob uitvoeren en behoud je nog 6 maanden je kindergeld etc.

MvP

Legacy Member
Inderdaad niet gemakkelijk om een job te vinden. Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan. Uiteindelijk gewoon thuis gezeten tot september. Al heb ik in Juli wel een vakantiejob gedaan.

Plutus

Legacy Member
MvP zei:
Inderdaad niet gemakkelijk om een job te vinden. Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan. Uiteindelijk gewoon thuis gezeten tot september. Al heb ik in Juli wel een vakantiejob gedaan.
Voelt ge u dan niet extreem nutteloos? Is gewoon een jaar in de vuilbak :p aangezien ge normaal gezien zonder te werken ook niet echt geld hebt om een jaar door interessante dingen te doen (reizen oid).

botchla

Legacy Member
Supermarkten hebben vaak nog wel interesse in het aanbieden van een tijdelijk contract. Zeker als je daarna tijdens je opleiding weekendwerk/vakanties zou willen werken.

Racing_Genk

Legacy Member
Manu zei:
Voelt ge u dan niet extreem nutteloos? Is gewoon een jaar in de vuilbak :p aangezien ge normaal gezien zonder te werken ook niet echt geld hebt om een jaar door interessante dingen te doen (reizen oid).

Halfjaarke gamen he :D

Da_Duvelke

Legacy Member
half jaarke poen scheppen, sterk plan :)
fabriekwerkske doen dat veel verdiend, dan wete waarom ge terug gaat studeren

Alwinp

Legacy Member
Jobs genoeg. Als je enkel wilt werken voor het geld vind je in verschillende sectoren wel goed betaalde jobs. Leuk is uiteraard anders.

bij de VDAB inschrijven is alleen nuttig voor uw wachtuitkering, maar dat is pas na 9 maanden en dan ben je al weer op school. Beste wat je kunt doen is gewoon uitzendbureau's afgaan en op die mannier aan het werk geraken.

Th1x4nG

Legacy Member
Kunt ge niet inschrijven voor een andere richting en gewoon het tweede semester meedoen en het eerste in tweede zit?

mla

Legacy Member
Th1x4nG zei:
Kunt ge niet inschrijven voor een andere richting en gewoon het tweede semester meedoen en het eerste in tweede zit?

Bij mijn weten kunt ge het eerste semester niet in tweede zit doen als je je niet hebt ingeschreven in het eerste semester...

Général Zantas

Legacy Member
MvP zei:
Inderdaad niet gemakkelijk om een job te vinden. Ik heb vorig jaar hetzelfde gedaan. Uiteindelijk gewoon thuis gezeten tot september. Al heb ik in Juli wel een vakantiejob gedaan.

Niet overdrijven hé, tenzij ge in een boeregat woont en ge geen auto hebt, is tijdelijk werk via interims zeer gemakkelijk te vinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan