Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.


RadicalAtheist zei:Veel van die cijfers op een jaarrekening zijn nogal berekende waarden en niet meteen "tastbaar".
Een simpel cijfer dat soms wel veel zegt is simpelweg hoeveel geld er op de rekening staat,
uiteraard is dat een moment-opname bij het afsluiten van een boekjaar, maar vaak is dat toch representatief voor de rest van het jaar.
Je vindt het onder "liquide middelen" + "geldbeleggingen".
Het zegt veel over de directe koopkracht van de onderneming.
[B]Rocketeer;16878449 zei:@oxbow: te dikke winst maken slecht?
Winst maken is net hetgene dat een bedrijf moet doen.
Kosten maken om kosten te maken helpt niet, dan kunt ge beter winst maken voor later.
En Di rupo gaat in een bvba voor "slechts" 25% op de eerste 25K winst voor belasting lopen en nadien voor ongeveer 33% van alles boven de 25K
)[B]Rocketeer;16882322 zei:klopt idd ni 110%, maar ik ga hier begot echt geen wetboeken gaan quoteren met alle regels en dergelijke -> ben geen jurist, noch boekhouder
Ja ik ken de voorwaarden en de MEESTEN voldoen er aan, slechts enkelen niet.
Het klopt idd van die 25% als de bezoldiging hoog genoeg is, maar dat lijkt mij relevant dat je hiernaar streeft als gemiddelde kmo (lees: geen honderdduizenden euros winst)
Jezelf een dividend uitkeren is niet iets dat je jaarlijks doet, eerder om de x-aantal jaar. Er zijn er bv veel die eind vorig jaar hun reserves hebben leeggezogen om aan de extra 6 of 10% te ontsnappen. Dat ene jaar heb je dan verhoogd tarief ja, is nog altijd minder dan het pb-tarief.McGregor zei:Dan kan je je zelf praktisch geen dividend uitkeren als je aan de regels wil voldoen. Dan moet je je zelf ook een hoog loon uitkeren (=extra kosten)
Waarom heb je dan een bvba? Toch voor het belastingvoordeel? Want voor het beperkte aansprakelijkheid moet je het niet altijd doen als je met redelijk 'veilige' activiteiten bezig bent.
Dubbelpunt zei:Bedrijfswinst. In mijn 2 gevallen die ik opgezocht heb was dit 25.000eur,
niet veel als je weet dat het telkens 2 zaakvoerders zijn.
Die mensen hebben dus officieel 25.000 / 12 / 2 = 1041eur netto per maand.
Als je op die basis een hypothecaire lening gaat aanvragen, zal je niet ver komen.
Nog veel raarder is dat dat ene restaurant 720.000eur bruto omzet heeft ieder jaar![]()