Archief - Op korte tijd veel verdienen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Orchidius

Legacy Member
Hey iedereen,

Ik ben aan het twijfelen om er volgend jaar eens een jaartje tussenuit te gaan. Niet om zoals de klassieke sabbatical in Zuidoost-Azie met de rugzak rond te trekken, maar eerder om te gaan werken...

Ik heb al enkele jobs in het buitenland of op doorreis gehad, en het was me al snel duidelijk dat je om snel een degelijke spaarpot op te bouwen (huis kopen enzo) niet in een Belgisch huurappartementje moet blijven zitten. Na aftrek van living-expenses blijft er van dat bescheiden startersloontje immers niet àl te veel meer over. Telkens ik in het buitenland aan de slag was kon accomodatie worden voorzien door de werkgever, en bleven de leefkosten zeer laag. Dit met als gevolg dat vaak zowat het hele salaris recht de spaarrekening opkon.

Waar ik echter meer mee zit is een job vinden die ik een jaar zou kunnen doen. Dan bedoel ik het onderscheid met korte-termijnzaken als bvb fruitpluk/cattle-stations/zomerjobs.

Enige ideeën van zulke jobs? Ik ga als ik thuiskom (ben momenteel aan de slag in Dublin) eens verder opzoekingswerk verrichten naar bvb werken op cruiseschepen of in hotels/resorts in het buitenland. Het mag duidelijk zijn dat noch de aard van het werk, noch de locatie enig verschil maakt. Zwaar werk, gekke uren, shiften, lange afstanden,... Boeit niet. Ik heb al wat onder de riem zitten ;).

Orchidius

Legacy Member
Enig idee van verloning? Ik ken enkele gepensioneerden die van tijd zulke dingen doen voor zulke bedrijven. Het werk is over het algemeen wel te doen, maar "ne vette" ist niet opt einde van de maand dacht ik.

Details heb ik er nooit van gehoord..

Darkness

Legacy Member
In de mijnindustrie in West-Australië (Kununurra bv) gaan werken voor een half jaar op een working holiday visa kan u zo'n 100.000 AUD opleveren. Moet ge wel bereid zijn om een half jaar in de middle of nowhere te zitten met uw tv als beste vriend...

En ge moet niet per se onder de grond voor zo'n loon, ook mecaniciens, koks, poetsers, enz. krijgen dat ;)

Orchidius

Legacy Member
Enig idee of zulke jobs ook zonder WH-visa te strikken zijn? Ik was vorig jaar al een half jaar in Aus, dus dat visum heb ik al gebruikt... Ik weet echter wel dat ze voor bepaalde jobs (zoals bvb leerkrachten) buitenlanders aantrekken omdat ze er niemand voor vinden. Zeker voor in de afgelegen gebieden zijn er weinig Australische vrijwilligers...

Orchidius

Legacy Member
Frederik VDB zei:
@Darkness waar vind gij zo'n info?

Online is over zulke jobs in Aus redelijk wat te vinden. We spreken over heel afgelegen gebieden, en nagenoeg alle Australiers leven aan de Oostkust. Veel werk, weinig werkkrachten. Vraag en aanbod.

Ze trekken zelfs backpackers aan voor bepaalde jobs in die sector...

willydrama

Legacy Member
Als Belg zonder de juiste referenties of achtergrond is het zeer moeilijk, maar niet onmogelijk, om raprap geld te gaan scheppen downunder of canada, contacten en juiste informatie vind je veel gemakkelijker ter plaatse dan hier of op het internet. Wat deed je hiervoor in B & het buitenland ? Kan je leven met 2000 euro per maand puur spaargeld of zoek je nog dikkere bedragen ? Barman in NYC of op een cruiseschip lijkt haalbaarder.

Ivm Australië: 80000 dollar bruto in de hoogste taxschijf voor twaalf maanden minimum 70 urenweek mijnbouw (referenties vereist) met zeer hoge levenskosten en criminele collega's is al iets realistischer dan wat hierboven staat. Periferiejobs betalen wat minder, Gladstone (Oostkust, niet zo afgelegen) is één van de boomtowns samen met W-Oz. Jobs op de skill shortage list in afgelegen gebieden zullen rond de 3k euro / maand net betalen

Dubbelpunt

Legacy Member
Maat van mij werkt op jachten waar rijke celebrities hun feesjes op bouwen. Heeft het laatste jaar nog geen dag verlof gekregen, maar zit wel constant op zee op een mega jacht. Hij verdient gemiddeld 8.000eur voor 10 dagen werk. Hij zet alles dan nog eens op een speciale rekening zodanig dat meneer bakken geld schept zonder belastingen te moeten betalen.

Het is altijd (sowieso) meer dan 15u werken per dag. Zijn 100'en foto's op facebook zijn wel geil.

ForzaJuventus91

Legacy Member
Interessant om volgen, iemand die hier zelf al ervaring mee heeft?

Sovereign

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Maat van mij werkt op jachten waar rijke celebrities hun feesjes op bouwen. Heeft het laatste jaar nog geen dag verlof gekregen, maar zit wel constant op zee op een mega jacht. Hij verdient gemiddeld 8.000eur voor 10 dagen werk. Hij zet alles dan nog eens op een speciale rekening zodanig dat meneer bakken geld schept zonder belastingen te moeten betalen.

Het is altijd (sowieso) meer dan 15u werken per dag. Zijn 100'en foto's op facebook zijn wel geil.

En hoeveel procent van die zijn verhaal ik daadwerkelijk de waarheid? Facebook zegt niet veel imo.

k995

Legacy Member
Idd zo'n bedragen moet je altijd nemen met een korrel zout.

Voor het topic, is werken +al je tijd steken in een goedkoop huis renoveren niet hetzelfde ?

Buitenland lijkt me iets dat je echt graag moet doen niet enkel louter voor geld.

Pas,ook op met sociale zekerheid en gezondheidszorg kan soms lelijk uitvallen in zo'n gevallen. Ken er nog die dan met hangende pootjes terug naar belgie keren om hier snel te profiteren van de gezondheidszorg na iets meegemaakt te hebben op hun werk in het buitenland wat daar foruinen kost om te laten verzorgen .

MrKend54l

Legacy Member
Dubbelpunt zei:
Maat van mij werkt op jachten waar rijke celebrities hun feesjes op bouwen. Heeft het laatste jaar nog geen dag verlof gekregen, maar zit wel constant op zee op een mega jacht. Hij verdient gemiddeld 8.000eur voor 10 dagen werk. Hij zet alles dan nog eens op een speciale rekening zodanig dat meneer bakken geld schept zonder belastingen te moeten betalen.

Het is altijd (sowieso) meer dan 15u werken per dag. Zijn 100'en foto's op facebook zijn wel geil.

De vraag is natuurlijk wat klopt en wat niet. Het lijkt mij allemaal zeer sterk...

willydrama

Legacy Member
Stond ooit reportage in de gazet over belgische barman op een cruiseschip die 10k per maand verdiende aan fooien en achteraf ging pintelieren met Gene Hackman, ik heb al yachtcrew gesproken en dan gaat het over minder geld maar zou altijd kunnen...

Dubbelpunt

Legacy Member
De helft van zijn geld komt inderdaad van fooien. Dat zijn geen rijke mensen maar stinkend rijke mensen. Die charteren jachten voor 450.000eur. Als de service goed is, dan zien ze op geen euro. Maar vooral het netto loon op een speciale rekening maakt het natuurlijk nog meer interessant.

Nogmaals, 7 op 7 werken met minstens 15u per dag werk: alles gereed zetten (tip top in orde) en nadien uiteraard alles opkuisen en schoonmaken nog voordat ze allemaal terug wakker zijn. Ik ben er niet jaloers op voor alle duidelijkheid. Ik lig op dit moment in mijn zetel naar de Olympische Spelen te kijken. Die gast is nu terug een lange shift aan het kloppen. Ik werk graag, maar alle dagen hard werken? No thanks.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan