Sommige VDAB opleidingen zijn van een deftig niveau, anderen niet. Het kan dus zijn dat je een deftige opleiding kan volgen via VDAB, het kan ook zijn van niet. Vele werkgevers scheren ze echter voorbarig over dezelfde kam. Al bij al versta ik wel waarom je met een VDAB-cursus weinig werk vindt: mij lijkt het grootste probleem dat je relatief gemakkelijk slaagt, waardoor het moeilijk te doorgronden is of iemand effectief geschikt is. Daarnaast is er een steeds stijgend aantal mensen die wél over een diploma beschikken, waardoor je in crisis al niet door de eerste selectie van sollicitaties geraakt. Kijk eens naar je eigen CV. Als er 100 mensen kandidaat zijn voor een job, denk je dat je er zal uitspringen als bvb 50% een hogeschooldiploma heeft en jij afkomt met je VDAB-cursus?
Trouwens, je beschrijft jezelf als: "Een leergierig & enthousiaste jongeman met een open geest, die toch over een gezonde dosis koppigheid beschikt en heel wat durft. Mijn doorzettingsvermogen is iets wat geen limiet heeft heb ik gemerkt over de loop der jaren"
Als ik je teksten lees, het enigste waar we ons kunnen op baseren als je advies vraagt, merk ik:
- qua leergierigheid dat je een probleem hebt om 8 uur achter de schoolbanken te zitten, ook met kritiek van anderen heb je het moeilijk
- "open geest": je zegt zelf "heb mijn gedachten er niet naar het is een mindset ", blijkbaar kan je die mindset open zetten?
- gezonde dosis koppigheid: m'n aanvoelen is dat je niet zo gezond koppig bent
- doorzettingsvermogen heeft geen limiet: bewijs je hier niet, integendeel (1 jaartje gestudeerd en reeds opgegeven).