Archief - Polyvalent Verzorgende via VDAB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BananaExtreme

Legacy Member
¨Paar testen afleggen meer toch niet ? En gezond zijn thats it

shadowangel

Legacy Member
Ik betwijfel dat dat alles is.
Er zijn technieken om de mensen te wassen dergelijke die gekend dienen te zijn. Is toch een éénjarige opleiding, tenminste als je verpleegkundige volgt en het 1e jaar geslaagd bent ben je zorgkundige.

BananaExtreme

Legacy Member
Wat houd Telecom in ook een
Opleiding voor en rap werk daar in ?

rscaboy

Legacy Member
BananaExtreme zei:
Wat houd Telecom in ook een
Opleiding voor en rap werk daar in ?

Waarschijnlijk gaat dit over internet/digitale tv installeren bij mensen thuis.

BananaExtreme

Legacy Member
Mmm kom wel van PC Technicus en dat deed ik nu niet echt graag veel te ingewikkeld enz.

BananaExtreme

Legacy Member
Via waar moet je dat dan volgen en rap werk ? Zou ik wel willen doen maar dan moet ik waarschijnlijk eerst nog mijn rijbewijs halen ?

TIIMM

Legacy Member
In Brugge is er zo'n HBO5 school voor verpleegkunde, kunde inderdaad via VDAB doen, ge krijgt uitkering + die betalen uw schoolkosten + kilometervergoeding er dergelijke..

Maar : Als ge veel geld wilt verdienen als zorgkundige / verpleegkundige.. Voor het geld moet ge het zeker niet doen..

BananaExtreme

Legacy Member
Staat toch niet op de VDAB site dat je in Brugge kan doen vind nergens ?

TIIMM

Legacy Member
Verpleegkunde studeren

Hier, en dan doorklikken naar studeren op onze school fzo, en dan Zorg Portaal, en langs onder staat dit :

Met de VDAB
De VDAB betaalt je opleiding en je vervoersonkosten.
Je behoudt je werkloosheidsuitkering.
Officieel erkende opvang van kinderen tot 12 jaar wordt terugbetaald.
Voor meer info kun je terecht op VDAB: Werk en opleidingen in Vlaanderen of op Zorgportaal


In Waregem / Oostende / Leuven , ... kunde ook zo'n opleidingen volgen..

1ne school is wel de andere niet qua leerstof.. Diploma wel, maar de inhoud...

Ik heb 2 jaar in waregem gevolgd, en nu doe ik mijn laatste jaar psychiatrische in Leuven, wat een verschil :|

BananaExtreme

Legacy Member
Een kopie van het 'diploma secundair onderwijs' of het 'getuigschrift van het tweede jaar van de derde graad BSO'

Moet je hier voor niet je derde graag ook volledig voltooid hebben ?

glashelder

Legacy Member
BananaExtreme zei:
Een kopie van het 'diploma secundair onderwijs' of het 'getuigschrift van het tweede jaar van de derde graad BSO'

Moet je hier voor niet je derde graag ook volledig voltooid hebben ?

Ja.

Ik snap niet goed waarom mensen met allerlei opties komen aanzetten die niet erg relevant zijn, wegens gebrek aan diploma of compleet andere sector. Zo kan je ook boer worden, ja.

Ga eens langs de VDAB, die zullen je wel helpen ;)

rscaboy

Legacy Member
glashelder zei:
Ja.

Ik snap niet goed waarom mensen met allerlei opties komen aanzetten die niet erg relevant zijn, wegens gebrek aan diploma of compleet andere sector. Zo kan je ook boer worden, ja.

Ga eens langs de VDAB, die zullen je wel helpen ;)

Voor verpleegkunde(zeker via VDAB) is het niet noodzakelijk om een secundair diploma te hebben. Zowel A1(bachelor) als A2(HBO) kunnen worden begonnen na een positief intakegesprek, voor een bachelor kan de hogeschool zelf aparte toelatingsvoorwaarden stellen.

glashelder

Legacy Member
rscaboy zei:
Voor verpleegkunde(zeker via VDAB) is het niet noodzakelijk om een secundair diploma te hebben. Zowel A1(bachelor) als A2(HBO) kunnen worden begonnen na een positief intakegesprek, voor een bachelor kan de hogeschool zelf aparte toelatingsvoorwaarden stellen.

Ja, je kan praktisch elke opleiding in hoger onderwijs volgen via die toelatingsproeven. Ik zou het alleen niet aanraden, toch niet bij enkel een getuigschrift van tweede graad. Je kan niet zomaar van het vierde middelbaar overgaan naar verpleegkunde in hoger onderwijs, qua inzet, studiemethode, voorkennis, discipline, etc. Maar dan ben ik even aan het veronderstellen op basis van wat ik lees, wat ik misschien niet zou moeten doen.

Daarom dat ik zeg, ga eens langs de VDAB. Die kunnen beter helpen. Wij hebben om te beginnen al geen idee wát hij/zij gestudeerd heeft tot zo ver, hoelang het geleden is dat TS gestopt is, wat de reden daarvoor was, wat TS zelf wil of kan,... We kunnen hier wel met allerlei suggesties gaan gooien, maar wij hebben geen zicht op capaciteiten, verleden, motivatie van TS en TS heeft zelf ook niet zo'n goed zicht op wat er mogelijk is en wat daar voor nodig of vereist is, denk ik (dat baseer ik even op de vraag of polyvalente verzorgende universitair denkniveau vereist).

Be-Li

Legacy Member
Verpleegkundige is dan mss wel wat hoog gegrepen. Maar zorgkundige/polyvalent verzorgende zou dan op zich toch wel haalbaar moeten zijn. Dit is op BSO-niveau.

TIIMM

Legacy Member
Verpleegkunde A2 ook he..

Heb zelf kantoor gedaan (7de jaar niet) , zit nu in mijn 3e jaar psychiatrisch verpleegkundige dusja ;) Waar een wil is, is een weg! En tis nu niet om te zeggen dat ik zo nen fantastischen student ben.. dusja :) Zeker doenbaar

TIIMM

Legacy Member
Ook omdat ik van vele zorgkundigen hoor: Khad toch beter voor verpleegkundige gegaan!

En veel zorgkundigen doen dit nu ook, overstap naar verpleegkundige maken.

BananaExtreme

Legacy Member
Kga polyvalent doen beslissing gemaakt bedankt voor de info
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan