Archief - Renovatiekosten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Dragonix zei:
say whuuuttt... :oink:

Offerte getekend in mei 2010. Laatste delen geplaatst oktober 2011 en eindfactuur november 2011.
Als ik offertes aanvragen mee tel moogt ge nog een paar maanden bijtellen :p

Maar het is minder erg dan het klinkt. Het was 6 maanden wachten op de plaatsing van de ramen. En de vliegenramen zijn nog es 6 maand daarna gekomen. De laatste vliegendeur wisten ze niet goed hoe het te monteren (dubbele deur met rolluik), dat heeft dan nog es 6 maand geduurd.
De afwerking is perfect. Ze hebben eerder geen geld gevraagd dus ik heb daar ook niet moeilijk over gedaan :)

Maar toch. We hebben 2 CV installateurs gehad die zeiden pas na 6 maand ten vroegste te kunnen beginnen. Dakwerkers die niet eens een offerte wilden komen maken omdat ze ook al maanden volgeboekt waren.
Ze verdienen allemaal goed hun brood want zo happig waren ze toch niet. Het was nogthans geen klein projectje. Voor 1 taak zelfs 8 of 9 offertes gevraagd en maar 3 gekregen.
En de balustrade op het dakterras hebben we een jaar uitgesteld omdat helemaal niemand wou komen kijken.

Nocturnes zei:
Ik heb nog 2 maanden voor alle werken
beginnen. Ik ben reeds een goeie tijd bezig met iedereen vast te zetten zodat alles elkaar opvolgt.

Nu hopen dat de kloof tussen het zeggen en het doen niet te groot wordt.

Samenvatting:

Onze keuken: 5 meter op 4 +/-. (Ikea)
Eiland laten we zelf maken. Werkbladen zorgen we zelf voor.

Oppervlakte muren 210m².
Oppervlakte chappe: 72m²

Aantal vensters: 8 ramen

Centrale verwarming: 4 beneden en 3 boven.


Zelf doen:

Afbraak, vensters uithalen, grond uitbreken, muur afkappen, keuken installeren, dakpannen zelf afhalen, plafond zelf leggen, laminaat zelf leggen, eiken vloer zelf leggen. Elektriciteit doen we zelf.

Ook zal er altijd een helpende hand zijn voor de aannemers.

Qua ramen denk ik wel dat uw budget minstens het dubbel of zelfs driedubbel te hoog is :)
CV zal ook wel meevallen. Wij hebben 12 radiatoren + één van de betere ketels + mazouttank (geen gas in de straat, en die tank is toch ook €3000 extra) en we zaten ook aan een goei 25k. Daarvoor was ook al de waterleiding door het huis voor 3/4de vernieuwd en de badkamer half geïnstalleerd.

En zeker dat ge uw dak zelf wilt afbreken? Ik heb het hier gezien, de afbraak is het minste van het werk. Daarvoor kunt ge imho geen verlof en risico's nemen.

Onderschat de rest niet. Ik heb maar een paar stukken muur moeten afkappen maar dat is iets dat ik van mijn heel leven nooit meer wil doen.

julkabas

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Onderschat de rest niet. Ik heb maar een paar stukken muur moeten afkappen maar dat is iets dat ik van mijn heel leven nooit meer wil doen.


Klopboor + het juiste opzetstuk en ik heb 100m² op een dag gedaan...
De stof is wel een dikke miserie, true. Hiervoor raad ik echte professionele maskers aan - dit had ik helaas niet :-).

julkabas

Legacy Member
Mja, heb ik ook al gelezen...
Met een klopboor en zo'n brede beitel als opzetstuk gaat het ook vlot.

Lord Kveldulv

Legacy Member
Ik heb daar piqueur voor. Het is dan te zien of het oud bezetsel is (leem + vlas/paardenhaar of whatever men toen gebruikte), nieuw bezetsel of cement.
Het zal wel aan mijne fysiek liggen maar mijn schouder liet dat op den duur niet meer toe (tegels op cement). Het oude bezetsel was gemakkelijker. Zelfs een kamer gehad waar een heel plafond in ene keer naar beneden kwam.
Stof is idd een miserie. Niet voor astma patienten.

Dragonix

Legacy Member
Lord Kveldulv zei:
Offerte getekend in mei 2010. Laatste delen geplaatst oktober 2011 en eindfactuur november 2011.
Als ik offertes aanvragen mee tel moogt ge nog een paar maanden bijtellen :p

Maar het is minder erg dan het klinkt. Het was 6 maanden wachten op de plaatsing van de ramen. En de vliegenramen zijn nog es 6 maand daarna gekomen. De laatste vliegendeur wisten ze niet goed hoe het te monteren (dubbele deur met rolluik), dat heeft dan nog es 6 maand geduurd.
De afwerking is perfect. Ze hebben eerder geen geld gevraagd dus ik heb daar ook niet moeilijk over gedaan :)

Maar toch. We hebben 2 CV installateurs gehad die zeiden pas na 6 maand ten vroegste te kunnen beginnen. Dakwerkers die niet eens een offerte wilden komen maken omdat ze ook al maanden volgeboekt waren.
Ze verdienen allemaal goed hun brood want zo happig waren ze toch niet. Het was nogthans geen klein projectje. Voor 1 taak zelfs 8 of 9 offertes gevraagd en maar 3 gekregen.
En de balustrade op het dakterras hebben we een jaar uitgesteld omdat helemaal niemand wou komen kijken.

amaj... daar zal ik dan in de toekomst rekening mee moeten houden vrees ik.. goed dat ik dat weet

JPV

Legacy Member
Altijd rekening houden dat het héél lang kan duren. Wij hebben in november 2010 vocht vastgesteld in onze zijmuur (is een "halfopen rijhuis"). Een maand later beginnen zoeken naar een oplossing, pas in september 2011 is er uiteindelijk een voeger gekomen, als ik me de data goed herinner. Die hadden we in maart al vastgelegd.

Keuken ging verrassend vlot (tot nog toe): in februari aankoop getekend, toen beginnen zoeken naar een electricien en sanitairman, vlot gevonden (wss wel véél te duur betaald, ma soit) en die zullen beide eind mei komen. een week later wordt de keuken geïnstalleerd, tien dagen later zou ook de composiet er moeten liggen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan