Lord Kveldulv
Legacy Member
Dragonix zei:say whuuuttt...![]()
Offerte getekend in mei 2010. Laatste delen geplaatst oktober 2011 en eindfactuur november 2011.
Als ik offertes aanvragen mee tel moogt ge nog een paar maanden bijtellen

Maar het is minder erg dan het klinkt. Het was 6 maanden wachten op de plaatsing van de ramen. En de vliegenramen zijn nog es 6 maand daarna gekomen. De laatste vliegendeur wisten ze niet goed hoe het te monteren (dubbele deur met rolluik), dat heeft dan nog es 6 maand geduurd.
De afwerking is perfect. Ze hebben eerder geen geld gevraagd dus ik heb daar ook niet moeilijk over gedaan

Maar toch. We hebben 2 CV installateurs gehad die zeiden pas na 6 maand ten vroegste te kunnen beginnen. Dakwerkers die niet eens een offerte wilden komen maken omdat ze ook al maanden volgeboekt waren.
Ze verdienen allemaal goed hun brood want zo happig waren ze toch niet. Het was nogthans geen klein projectje. Voor 1 taak zelfs 8 of 9 offertes gevraagd en maar 3 gekregen.
En de balustrade op het dakterras hebben we een jaar uitgesteld omdat helemaal niemand wou komen kijken.
Nocturnes zei:Ik heb nog 2 maanden voor alle werken
beginnen. Ik ben reeds een goeie tijd bezig met iedereen vast te zetten zodat alles elkaar opvolgt.
Nu hopen dat de kloof tussen het zeggen en het doen niet te groot wordt.
Samenvatting:
Onze keuken: 5 meter op 4 +/-. (Ikea)
Eiland laten we zelf maken. Werkbladen zorgen we zelf voor.
Oppervlakte muren 210m².
Oppervlakte chappe: 72m²
Aantal vensters: 8 ramen
Centrale verwarming: 4 beneden en 3 boven.
Zelf doen:
Afbraak, vensters uithalen, grond uitbreken, muur afkappen, keuken installeren, dakpannen zelf afhalen, plafond zelf leggen, laminaat zelf leggen, eiken vloer zelf leggen. Elektriciteit doen we zelf.
Ook zal er altijd een helpende hand zijn voor de aannemers.
Qua ramen denk ik wel dat uw budget minstens het dubbel of zelfs driedubbel te hoog is

CV zal ook wel meevallen. Wij hebben 12 radiatoren + één van de betere ketels + mazouttank (geen gas in de straat, en die tank is toch ook €3000 extra) en we zaten ook aan een goei 25k. Daarvoor was ook al de waterleiding door het huis voor 3/4de vernieuwd en de badkamer half geïnstalleerd.
En zeker dat ge uw dak zelf wilt afbreken? Ik heb het hier gezien, de afbraak is het minste van het werk. Daarvoor kunt ge imho geen verlof en risico's nemen.
Onderschat de rest niet. Ik heb maar een paar stukken muur moeten afkappen maar dat is iets dat ik van mijn heel leven nooit meer wil doen.