Sev-O
Legacy Member
rbn- zei:Economie is niet vet, maar boekhouden bij Prof Bach Accountancy is niet echtte noemen.
Voor een vak dat op 10sp. staat verwacht ik toch veel meer

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
rbn- zei:Economie is niet vet, maar boekhouden bij Prof Bach Accountancy is niet echtte noemen.

Staat niet op 10SP, zijn meerdere vakken samen. En is het daarom dat wij meer vrijstellingen krijgen bij IAB voor boekhouding? Omdat we minder zien? Typisch verhaal van "ik heb gehoord dat, gezien dat".Sev-O zei:Voor een vak dat op 10sp. staat verwacht ik toch veel meer![]()
.rbn- zei:Staat niet op 10SP, zijn meerdere vakken samen. En is het daarom dat wij meer vrijstellingen krijgen bij IAB voor boekhouding? Omdat we minder zien? Typisch verhaal van "ik heb gehoord dat, gezien dat".
Maar als je dat nodig hebt geen probleem voor mij.

en die eerste jaartjes 100euro per maand verschil is ook geen wereld van verschil
zeker de moeite niet om een schakeljaar te volgen na hawe
als je dat jaar gewoon al zou werken zal je op het einde van je carriere beter uitkomen dan na een schakeljaar (behalve als je echt grote onderscheidingen enzo haalt mja we veronderstellen nu wel dat je doorsnee punten zal halen =D) Het is tenslotte ook een feit dat wiskunde in hawe gemakkelijker en beter begeleid wordt dan in TEW dus dat is zeker een voordeel als je een zwakkere basis hebt.Snowyflake zei:Ik stond voor de zelfde keuze en heb voor handelswetenschappen gekozen =D Want het verschil in waarde van diploma is echt wel klein -.- Ze spreken er zelf van dat de unief hawe zou overnemen en ik geloof zelf dat het in Brussel al gelijkgesteld is ... mischien voor de top 5% van TEW die naar de beste bedrijven gaan dat het een groter verschil is en een hoger startloon van 100 euro per maand ofzo voor de rest van TEW -.- De kans dat je bij de top 5% komt is klein, je mag blij zijn erdoor te zijnen die eerste jaartjes 100euro per maand verschil is ook geen wereld van verschil
zeker de moeite niet om een schakeljaar te volgen na hawe
als je dat jaar gewoon al zou werken zal je op het einde van je carriere beter uitkomen dan na een schakeljaar (behalve als je echt grote onderscheidingen enzo haalt mja we veronderstellen nu wel dat je doorsnee punten zal halen =D) Het is tenslotte ook een feit dat wiskunde in hawe gemakkelijker en beter begeleid wordt dan in TEW dus dat is zeker een voordeel als je een zwakkere basis hebt.

Manuvdv zei:Alles is goed om studenten naar hier te lokken, 't is echt verschrikkelijk. Dat de meesten in dat schakeljaar keihard op hun gezicht gaan is voor hen blijkbaar geen probleem
Velen beginnen echt onvoorbereid of zelfs 'onbezonnen' aan dat schakeljaar, en beseffen het pas als het te laat is.
felixdraait zei:Over die statistiek: Hogent gaat met Verklarende statistiek van start waar ze in HUB in deel B mee beginnen. Hetgeen men aan de HUB in deel A ziet, neemt men in Gent dus als zijnde voorkennis aan.
On topic: ik heb het gevoel dat de TS het geheel nogal onderschat...
Messias. zei:Ja, 't is waar, er zijn redelijk wat studenten die het niet halen, maar anderzijds heb ik het zonder grote problemen wél gehaald. Uit één van die richtingen die Estrebian een beetje minachtend aanhaalt zelfs. Studenten uit toerisme, journalistiek hebben het over het algemeen een beetje moeilijker heb ik de indruk.
Estrebian zei:Het was mijn bedoeling niet om minachtend over te komen hoor, verre van zelfs. Ik vind gewoon dat het niet fair is tegenover andere vooropleidingen die wel een meer economische basis kennen dat de aangehaalde richtingen hetzelfde schakelprogramma moeten volgen.
Estrebian zei:Het was mijn bedoeling niet om minachtend over te komen hoor, verre van zelfs. Ik vind gewoon dat het niet fair is tegenover andere vooropleidingen die wel een meer economische basis kennen dat de aangehaalde richtingen hetzelfde schakelprogramma moeten volgen.
Waarom niet?Estrebian zei:Het was mijn bedoeling niet om minachtend over te komen hoor, verre van zelfs. Ik vind gewoon dat het niet fair is tegenover andere vooropleidingen die wel een meer economische basis kennen dat de aangehaalde richtingen hetzelfde schakelprogramma moeten volgen.
Malchir zei:Statistiek daarentegen, dat is van een ander niveau. En als je dan een hele slechte prof hebt die duidelijk in zijn eigen wereldje leeft en niks in "lekentaal" kan uitleggen, en ons liever laat sukkelen en demotiveren dan echt te helpen. Een saaier mens heb ik zelden gezien. Die kerel krijgt nen harde van normaalverdelingen.

Malchir zei:ik snap niet echt waarom ze zo "bang" doen over de wiskunde in het schakeljaar HW, als je een beetje aanleg hebt lukt dat best.
Statistiek daarentegen, dat is van een ander niveau. En als je dan een hele slechte prof hebt die duidelijk in zijn eigen wereldje leeft en niks in "lekentaal" kan uitleggen, en ons liever laat sukkelen en demotiveren dan echt te helpen. Een saaier mens heb ik zelden gezien. Die kerel krijgt nen harde van normaalverdelingen.
En boekhouden is ook hard, enorm veel, en wij hebben dan nog een zeer conservatieve en machtsgeile prof.
Tis een kwestie van vooral wille, het bachelorke is gedaan, dit is echt studeren.
Malchir zei:ik snap niet echt waarom ze zo "bang" doen over de wiskunde in het schakeljaar HW, als je een beetje aanleg hebt lukt dat best.
Statistiek daarentegen, dat is van een ander niveau. En als je dan een hele slechte prof hebt die duidelijk in zijn eigen wereldje leeft en niks in "lekentaal" kan uitleggen, en ons liever laat sukkelen en demotiveren dan echt te helpen. Een saaier mens heb ik zelden gezien. Die kerel krijgt nen harde van normaalverdelingen.
En boekhouden is ook hard, enorm veel, en wij hebben dan nog een zeer conservatieve en machtsgeile prof.
Tis een kwestie van vooral wille, het bachelorke is gedaan, dit is echt studeren.
MadisonAv zei:Hogent of Hub?

Messias. zei:Och ja, eens ge een jaar gewerkt hebt maakt dat onderscheid geen bal meer uit.
rbn- zei:Economie is niet vet, maar boekhouden bij Prof Bach Accountancy is niet echtte noemen.