Archief - Stoppen met interimcontract

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Luna_

Legacy Member
Hey iedereen,

Vandaag ben ik begonnen via adecco als productiemedewerkster in een voedingsbedrijf. Vanavond thuis gekomen, rugpijn, nie normaal.. Ik zie het ECHT niet zitten om terug te gaan morgen, is echt fysiek te zwaar. Ik vroeg me nu af of ik dat zomaar kan stoppen of als je echt je week moet uitdoen als je via weekcontracten werkt? Ik heb mijn contract nog niet eens gezien, laat staan getekend. Dat wordt mij blijkbaar met de post opgestuurd... Dus ik weet van niks...

Profitable

Legacy Member
Niets getekend? Jammer voor het interimkantoor dan :)

Maar verwacht dan niet dat je voor vandaag betaald zult worden...

cool_boy_ke

Legacy Member
Nog niks getekend = zit ge niet echt vast é :) Ga naar de dokter, laat die u een briefje uitschrijven?

rscaboy

Legacy Member
De eerste drie dagen zijn normaal een proefperiode bij interimcontracten. Vergeet wel niet te verwittigen dat ze niet meer op je moeten rekenen.

Luna_

Legacy Member
Ik heb wel moeten badgen enzo.. Dus dr is bewijs dat 'k gewerkt eb vandaag... Maar als 'k da contract nie teken zal 'k dus niets ontvangen? Maar als ik het wel teken is het contractbeuk?

speeding.be

Legacy Member
Normaal moet je contract tekenen binnen de 2 dagen (speciale regeling interim). Dus het is niet erg als je nog niets hebt getekend. Ik denk dat het geen probleem is om te stoppen (zeker niet met attest van de dokter). Wel even melden dan, zou wel zo netjes zijn.

JPV

Legacy Member
eerste stap: ga naar je interimkantoor en leg alles uit. Willen ze een contract van 1 dag maken, dan is er geen probleem. Anders zijn er 2 gevallen mogelijk:
A) je krijgt normaal gezien werkloosheidsuitkeringen => Dinsdag: werk, Woensdag-Vrijdag ziekteuitkeringen. Ga daarvoor dus naar de dokter, dien een uitkeringsaanvraag in bij de mutualiteit voor die dagen. RVA zal immers nooit aanvaarden dat je een cotnract voor slechts 1 dag had als het interimkantoor een week aanbood.

B) je krijgt normaal géén werkloosheidsuitkeringen => je gaat naar het interimkantoor en blijft daar zitten tot je het conctract voor 1 dag getekend hebt :p. Willen ze het echt niet opmaken, dan ga je toch naar de dokter en zorg je voor de zekerheid voro een ziektebriefje (kwestie van werkonwilligheid uit te rulen)

Luna_

Legacy Member
Ik zit nog in mijn wachttijd, krijg 'k dan ook miserie met de RVA? 'k Dacht da ge interim rapper kon stoppen zonder zever van de RVA.. Niet dus?

Dat interim werkt maar vanaf 8.30 en ik moest beginnen om 9u.. Komt da werk dan niet in de problemen met een man minder? Ik wou de interim al vroeger verwittigen maarja, dat kon niet..

Luna_

Legacy Member
Kben dus terug naar het werk geweest om de baas te zeggen dat ik stopte en de badge enzo terug te geven. Dan naart interim.. Blaadje getekend dat ik stop in mijn proefperiode en dus geen opzegtermijn of vergoeding verschuldigd ben. MAAR ze liet me wel een blad tekenen voor den RVA.. Kan da kwaad? Kunde geschorst worden omdat je zogezegd werk weigert dan?

JPV

Legacy Member
het zou handig zijn om te weten WAT je getekend hebt.... Als je vrijwillig stopt met een job, kan men dit idd doorgeven aan de RVA.

Indien de RVA oordeelt dat je geen goeie reden had om te stoppen, kan je wachttijd opnieuw beginnen (1 jaar). Ook in je wachttijd moet je elke job die passend is aanvaarden.

Als die niet passend is, omdat je die bvb fysiek niet aankan, moet je daarvan zorgen dat je dit kan aantonen. RVA kan je eventueel naar een dokter sturen om dit te laten controleren. Het is dan wel handig dat je bvb nu reeds vaststellingen laat doen door je huisarts én/of zorgt dat je (natuurlijk wel enkel indien het terecht is) een aantal dagen ziekte hebt, want anders is de kans groot dat men je wél arbeidsgeschikt zal verklaren.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan