Archief - Studie burgerlijk ingenieur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ruben18

Legacy Member
Beste forumleden,

Tijdens mijn middelbare schoolcarrière heb ik industriele wetenschappen gevolgd. De studie voor industrieel ingenieur lag voor de meeste voor de hand maar ik zelf besloot voor sportkot te gaan. Leuke richting met toffe mensen, maar omdat ik het hele jaar gesukkeld heb met mijn lichaam was het plezier bij mij soms ver zoek. Ook de theorievakken vond ik niet allemaal even interessant.
Daarom dat ik van plan ben om van richting te veranderen en wel naar burgelijk ingenieur. De reden hiervoor is dat iemand waar ik qua punten juist onder kwam in zijn eerste semester, zonder zich te moeten doodstuderen, redelijk vlot geslaagd is op deze richting. Hij is wel slimmer als mij, maar als ik de vakken tijdens het jaar probeer bij te houden, zou het dan eventueel ook voor mij mogelijk zijn?

Alvast bedankt

Woulot

Legacy Member
ik vind de instelling 'als hij het kan, kan ik het ook' toch niet zo een goede, je moet zien waar jou interesses liggen en hoeveel jij er wil voor doen.

ik kan er genoeg opnoemen die altijd zullen zeggen ik heb NIKS geleerd of maar een heel klein beetje, maar die gewoon elke dag braaf achter hun boeken zitten en blokken.

Ik zou mij geen illusies maken over deze studie als je hiervoor wil slagen zul je moeten blokken en blokken, maar als jij denkt van ik ga dat doen en je hebt daar de nodige discipline voor om het daadwerkelijk te doen, moet je er zeker voor gaan :)

NotoriousP

Legacy Member
Wat een nutteloos topic... je zegt hier praktisch niets over jezelf en nu vraag je aan ons of je het aan zou kunnen omdat een kennis het aan kon? Hoe in hemelsnaam kunnen wij nu weten wat jij al dan niet kan, ga cursussen bekijken en maak dat voor jezelf uit.

Riverdale27

Legacy Member
NotoriousP zei:
Wat een nutteloos topic... je zegt hier praktisch niets over jezelf en nu vraag je aan ons of je het aan zou kunnen omdat een kennis het aan kon? Hoe in hemelsnaam kunnen wij nu weten wat jij al dan niet kan, ga cursussen bekijken en maak dat voor jezelf uit.

Wat NotoriousP op een bijzonder onaangename manier probeert over te brengen is het volgende:

Vertel eens wat meer over jezelf, zodat we de situatie beter kunnen beoordelen.

Greenie

Legacy Member
Riverdale27 zei:
Wat NotoriousP op een bijzonder onaangename manier probeert over te brengen is het volgende:

Vertel eens wat meer over jezelf, zodat we de situatie beter kunnen beoordelen.

Ach zelf dan kunnen wij dat moeilijk beoordelen he :)
Hij moet zijn eigen conclusies trekken.


Deze bijna afgestudeerde burgie vindt ook dat de opleiding overhyped is.
Waarmee ik zowel kwa werk als studies bedoel :)

freakykiller

Legacy Member
Greenie zei:
Ach zelf dan kunnen wij dat moeilijk beoordelen he :)
Hij moet zijn eigen conclusies trekken.


Deze bijna afgestudeerde burgie vindt ook dat de opleiding overhyped is.
Waarmee ik zowel kwa werk als studies bedoel :)

Bwa het blijft zware kost, maar het is niet zo dat ge geen sociaal leven er kunt aan over houden :unsure:

curlbro

Legacy Member
Greenie zei:
Deze bijna afgestudeerde burgie vindt ook dat de opleiding overhyped is.
Waarmee ik zowel kwa werk als studies bedoel :)
Ja daar zijn wij weinig bij hoor als uw iq 135 is. niet iedereen kan die opleiding doen, zelfs met zich dood te leren.

Reflectus

Legacy Member
Theorievakken horen nu eenmaal bij hogere studies. Bij burgerlijk ingenieur waar je nogal diep op theorie ingaat ga je afzien vrees ik.
Het beste zou inderdaad zijn om enkele cursussen te gaan inzien en de stap al dat niet te maken. Eventueel kun je wat lager mikken voor ing, waar de nadruk meer wordt gelegd op praktijk ipv theorie.

Roefus

Legacy Member
Uw redenen om burgerlijk te gaan studeren zijn allesbehalve overtuigend en ik vrees dat je met die mentaliteit er sowieso niet gaat komen. Of het nu burgerlijk of industrieel is...

ruben18

Legacy Member
Ok sorry dat ik te weinig verteld heb over mijn eigen maar om dat nu even op een fatsoenlijke manier te zeggen ... ?
Ik kom dus van industriele wetenschappen (8u wiskunde) en mijn punten lagen elk jaar rond 80% . Ik moest er iets voor doen, maar nu ook niet om te zeggen dat ik elke avond na school braaf mijn huiswerk maakte.
Mijn interesses lagen vooral bij wiskunde, mechanica, fysica en chemie. Elektriciteit vond ik ook nog wel interessant tot we op het 6de zowat elke motor hebben gezien.
Ik was/ben geinteresseerd in sport en het menselijke lichaam, maar op een andere manier als dat ik les krijg op sportkot. En nu ik dit jaar geen wiskunde meer krijg zijn de enigste vakken die me dit jaar interesseerden chemie en fysica. Meer de wetenschapsvakken zeg maar.
Ik ken mijn vriend vrij goed en weet zeker dat hij niet van 's morgens tot 's avonds zich moet kapot blokken (buiten tijdens de examens, maar dat zal iedereen wel hebben)

Ik heb ook lang getwijfeld tussen sportkot, industrieel of burgerlijk ingenieur. Bepaalde medestudenten, familieleden zeggen wel dat ik dit in principe moet aankunnen maar zeker ben je natuurlijk nooit.
Daarom is mijn vraag of ik met deze vooropleiding, weten wat de unief nu inhoudt (mss op een lager niveautje) en met het opfrissen van wiskunde tijdens de vakantie burgerlijk ingenieur zou aankunnen? (mss niet alle vakken op eerste zit, maar wel elk jaar in totaal geslaagd ben?)

NotoriousP

Legacy Member
Ik herhaal: hoe kunnen wij dat nu weten? Er zijn mensen met een zwakkere vooropleiding als u die geslaagd zijn, er zijn mensen met een betere vooropleiding die gebuisd zijn... het hangt van uzelf af en jij bent de enige die dit kan inschatten.

Doe maar eerst uw examens deftig want dit komt over als één van de zoveel posts van eerste jaars studenten die tijdens den blok/examens geen goesting hebben en iets anders zoeken.

Als jij denkt dat je bij ir. allemaal interessante vakken zal krijgen, zal je nog serieus teleurgesteld zijn. Die basis wiskunde/fysica/chemie vakken zijn ook snel voorbij...

Gandalf1993

Legacy Member
freakykiller zei:
Bwa het blijft zware kost, maar het is niet zo dat ge geen sociaal leven er kunt aan over houden :unsure:

Hoeveel studeert een gemiddeld student per dag om er uiteindelijk door te geraken. Het zal ongetwijfeld variëren van persoon tot persoon, maar ik ben zeer benieuwd omdat ik zelf ook burgerlijk ingenieur wil studeren.;)

AmandaH

Legacy Member
Gandalf1993 zei:
Hoeveel studeert een gemiddeld student per dag om er uiteindelijk door te geraken.
Dat weet toch niemand. Sommige ir. studenten doen heel het semester geen klop en doen dan 10h/dag in de blok en zijn dan op alles door. Anderen werken regelmatig door het jaar en komen er met 5h/dag toe in de blok en examen periode. Snap je mijn punt?

Gandalf1993

Legacy Member
AmandaH zei:
Dat weet toch niemand. Sommige ir. studenten doen heel het semester geen klop en doen dan 10h/dag in de blok en zijn dan op alles door. Anderen werken regelmatig door het jaar en komen er met 5h/dag toe in de blok en examen periode. Snap je mijn punt?

ik snap je punt:niceone:, maar ik wou gewoonweg een aantal voorbeelden horen van de burgies. ;)

AmandaH

Legacy Member
Gandalf1993 zei:
ik snap je punt:niceone:, maar ik wou gewoonweg een aantal voorbeelden horen van de burgies. ;)
Ach zo. Wel, ik deed vorig jaar burgie (kwam uit wewi8 met ~70% voor wiskunde zonder moeite) en deed onder het jaar geen klop en kwam in de blok met moeite aan 6u/dag omdat ik nooit had leren leren, nog te onvolwassen was, geen discipline had. Gevolg: gebuist op bijna heel mijn jaar (met uitzondering van enkele vakken)

Nu doe ik industrieel ingenieur en daar zeil ik rustig door met hoge punten.

maxkes

Legacy Member
AmandaH zei:
Ach zo. Wel, ik deed vorig jaar burgie (kwam uit wewi8 met ~70% voor wiskunde zonder moeite) en deed onder het jaar geen klop en kwam in de blok met moeite aan 6u/dag omdat ik nooit had leren leren, nog te onvolwassen was, geen discipline had. Gevolg: gebuist op bijna heel mijn jaar (met uitzondering van enkele vakken)

Nu doe ik industrieel ingenieur en daar zeil ik rustig door met hoge punten.
Wat een hoop bullshit. Ik denk dat jij niet in wonderland woont maar in sprookjesland.

NotoriousP

Legacy Member
Geen idee hoe het in de bachelorjaren burgie zit maar in de master jaren is studeren door het jaar ook niet noodzakelijk. Er zijn er die enkel in den blok/examens studeren en er van de eerste keer op alles door zijn. Persoonlijk studeer ik ook niet echt door het jaar maar zal wel 2 vakjes in 2de zit mogen doen, voornamelijk door een veel zwaarder eerste semester. :p

En bij ing. zitten er veel studenten die door het jaar niets doen en er op het gemakske door geraken hoor, niks sprookjesland aan, heb het zelf ook zo gedaan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan