Archief - Studiekeuze Hoge school / Bedrijfsmanagement?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

HAidez [BE]

Legacy Member
Hallo iedereen :),
Ik ben student 6de jaar ASO. Binnenkort moet ik dus mijn studiekeuze maken voor volgend jaar. Ik volg momenteel economie moderne talen.

Ik loop al een tijdje met de richting bedrijfsmanagement (hoge school dus) bezig maar ik twijfel nog steeds.

Frans is namelijk een probleem, ik haal nauwelijks 50 %. (vorig examen 53)
Een richting met wiskunde is ook uitgesloten aangezien ik dat helemaal niet kan :P en ik heb er ook een behoorlijk grote 'allergie' aan opgelopen.

Verder organiseer ik momenteel als project een klein rock-metal festival in de streek rond Gent.
Ik ben enorm geïnteresseerd in de muziekwereld maar het is natuurlijk enorm moeilijk om hierin werk te vinden. Ik speel ook al een 10-11 jaar gitaar.
Verder is gaming ook een van mijn bezigheden waar ik (te veel :p) tijd aan besteed.

Ik twijfel er enorm aan als ik later een kantoorjob wil gaan doen of als ik toch eerder een iets actievere job wil gaan doen.

Iemand advies?

Estrebian

Legacy Member
Misschien de professionele bachelor Eventmanagement? Dan heb je de combinatie van zowel iets actiever als deels kantoorwerk

Racing_Genk

Legacy Member
Bwa voor hogeschool zou ik u nu ook weer nie teveel zorgen maken als ge van aso komt ze, die kunnen dat mits ze de nodige moeite doen normaal gezien zeker aan.

HAidez [BE]

Legacy Member
merci voor de snelle reacties :)

eventmanagement is inderdaad een mogelijkheid, das toch een keuze die je kan maken in het laatste jaar bedrijfsmanagement als ik me niet vergis?

Maar kweet nie echt als ik da later wil doen, momenteel is het wel erg druk om ons festival te organiseren.

veysiee

Legacy Member
HAidez [BE];15890333 zei:
merci voor de snelle reacties :)

eventmanagement is inderdaad een mogelijkheid, das toch een keuze die je kan maken in het laatste jaar bedrijfsmanagement als ik me niet vergis?

Maar kweet nie echt als ik da later wil doen, momenteel is het wel erg druk om ons festival te organiseren.

Doe aub geen event, ik was dat ook van plan en er is heel weinig werk voor te vinden. Veel mensen doen na hun opleiding niets in de eventsector, je hebt natuurlijk wel een diploma bedrijfsmanagement waarmee je in een bedrijf aan de slag kan.

Voor dat Frans zou ik het niet laten, heb zelf TSO gedaan met 5 uren Frans en was er ook altijd met moeite voor geslaagd maar mits enige inspanning geraak je er wel door. De woordenschat die je moet leren is natuurlijk wel pakken groter dan in het middelbaar.

Benjamin

Legacy Member
Ik zou geen opleiding volgen met "mangement" in de naam, tenzij je de ambitie hebt om werkeloos te worden of om misschien als bankbediende of iets dergelijks te gaan werken (iets waarvoor geen specifiek diploma van hoger onderwijs wordt gevraagd).

Racing_Genk

Legacy Member
Benjamin, leer u ffs informeren.

Bedrijfsmanagement omvat ook Accountancy fiscaliteit en Financien & Verzekeringswezen en dat zijn zeer degelijke opleidingen met veel werkzekerheid

horste

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Benjamin, leer uw ffs informeren.

Bedrijfsmanagement omvat ook Accountancy fiscaliteit en Financien & Verzekeringswezen en dat zijn zeer degelijke opleidingen met veel werkzekerheid

dit klopt. Je hebt verschillende afstudeerrichtingen binnen bedrijfsmanagement, waarvan de meesten een heel grote werkzekerheid bieden. Eventmanagement hoort hier echter niet bij ben ik bang, toch niet in de zin dat je specifiek events gaat zitten organiseren hele dagen. Maar je zal wel vlot werk vinden.

coldvinc

Legacy Member
Kan iemand enkele scholen noemen waar je een degelijke studie (bedrijfs)management kan doen? Of een overzicht geven van welke takken er zijn. Ik kom altijd op de KaHo uit.
Ik ben namelijk ook geïnteresseerd in management.

HAidez [BE]

Legacy Member
Merci voor alle reacties, kga vrijdag naar sidinbeurs in Gent, kan daar bij alle verschillende scholen es een kijkje nemen enz.

Ben van plan om naar de arteveldehogeschool te gaan en daar dan eens bij bedrijfsmanagement enz info te vragen.

Domieneo

Legacy Member
Hier in België vinden de scholen geen random opleidingen uit zoals "vrijetijdsmanagement".
Hier zal de opleiding bedrijfsmanagement naar voldoende jobkansen leiden.
Voor zover ik weet is in Gent is Artevelde iets meer gericht op talen en staat Hogent Mercator ervoor gekend iets meer business gericht te zijn.

Met je bachelor kan je ook altijd via een schakelprogramma doorgroeien naar een universitaire opleiding zoals handelswetenschappen, ew en accountancy revisoraat.

Je sluit dus zeker nog niets uit.

Bedrijfsmanagement Mercator, Hogeschool Gent
Arteveldehogeschool - Bachelor in het bedrijfsmanagement

hogent1

Legacy Member
^^Klopt! Ik denk dat Nederland enkel zo achterlijke richtingen kan verzinnen maar wie wil daar nu studeren. :)

Benjamin

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Benjamin, leer uw ffs informeren.
uw ffs??

Bedrijfsmanagement omvat ook Accountancy fiscaliteit en Financien & Verzekeringswezen en dat zijn zeer degelijke opleidingen met veel werkzekerheid
Waarmee je in hetzelfde bent gespecialiseerd als de HW'ers, TEW'ers en HI's die allen hoger opgeleid zijn?
Ik zou graag eens de werkgelegenheidscijfers (baan op niveau die aansluit op de opleiding!) willen zien voor deze opties binnen bedrijfsbeheer (fatsoenlijk Nederlands voor management).

Racing_Genk

Legacy Member
Waarmee je in hetzelfde bent gespecialiseerd als de HW'ers, TEW'ers en HI's die allen hoger opgeleid zijn?
Ik zou graag eens de werkgelegenheidscijfers (baan op niveau die aansluit op de opleiding!) willen zien voor deze opties binnen bedrijfsbeheer (fatsoenlijk Nederlands voor management).
Lol, ga eens naar vacature.com. Boekhouders zijn op dit moment één van de meest gevraagde profielen (paar jaar geleden zelfs knelpunt beroep)

hogent1

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Lol, ga eens naar vacature.com. Boekhouders zijn op dit moment één van de meest gevraagde profielen (paar jaar geleden zelfs knelpunt beroep)

Hij is trouwens Nederlander. Research kennen zij daar niet denk ik. ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan