Archief - Studierichting zonder statistiek

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PhoenixEffect

Legacy Member
Momenteel volg ik Criminologie, maar dat is dit jaar volledig gefaald dmv gebeurtenissen in mijn persoonlijk leven. Eerlijk gezegd interesseert de richting me ook niet meer.

Mijn interesses liggen eerder bij media. Ik dacht aan communicatiewetenschappen maar daar heb je ook al statistiek, en daar zuig ik dus hard in. Bij andere creatieve opleidingen moet je dan weer toelatingsproeven gaan afleggen, waar ik het ook al een beetje mee heb gehad. Volgens mij blijft er dan niet veel over. Of misschien wel, aan de andere kant van Belgie maar dat hoeft voor mij ook niet.

Iemand suggesties?

Thnx

Pjken007

Legacy Member
Dus je wil een creatieve richting waar je liefst zo weinig mogelijk moeite voor moet doen?

HighLow

Legacy Member
Het nut van statistiek wordt pas zichtbaar eens je werkt. Het mag dan pokkesaai zijn, onderschat het niet

Ikkina

Legacy Member
De professionele bachelors journalistiek en communicatiemanagement hebben geen statistiek.

Bij zowel media als creatieve opleidingen is er wel niet veel werkzekerheid, maar dat terzijde.

Genious

Legacy Member
Ikkina zei:
De professionele bachelors journalistiek en communicatiemanagement hebben geen statistiek.
Aha, dat kan de eindeloze stroom aan foutieve cijferinterpretaties, nietszeggende statistieken en zogezegd nieuwswaardige cijfers die feitelijk heel normaal zijn verklaren. :unsure:

h0pje

Legacy Member
Nas zei:
Haartooi, dacht ek, had geen statistiek.

:lol:

Check mss eens de cursus statistiek voor je het afschrijft. Iedereen binnen die richting doet altijd alsof stastiek pure terreur is, maar uiteindelijk valt het best wel mee als je er wat tijd en moeite in steekt. Ik ben nu mss wel een slecht voorbeeld aangezien ik een 8 had in het eerste semester :p Maar dat ga ik nu grandioos ophalen in het 2de semester! :unsure:

Ik ben gewoon een slechte student die zijn boeken pas open doet een paar dagen voor het examen. Als je het bijhoudt zou het gn probleem mogen zijn. Amper 3u wiskunde gehad ih middelbaar btw (Humane).

Karry98

Legacy Member
Ik zou statistiek ook niet meteen opgeven/afschrijven hoor. Mijn zus had vorig jaar statistiek en ze snapte er eerst niets van. Dan heeft ze enkele bijlessen gevolgd en is ze zonder problemen geslaagd.

Met wat moeite/inzet is het dus best te doen.

KnightOfCydonia

Legacy Member
Nas zei:
Haartooi, dacht ek, had geen statistiek.

Heeft van alle mogelijke vermelde richtingen in deze thread ook de beste jobperspectieven (althans in de richting waarvoor je gestudeerd zou hebbenà. :p

Drew

Legacy Member
KnightOfCydonia zei:
Heeft van alle mogelijke vermelde richtingen in deze thread ook de beste jobperspectieven (althans in de richting waarvoor je gestudeerd zou hebbenà. :p
En ze verdienen bakken geld, als we Booka mogen geloven!

edit: :$

PhoenixEffect

Legacy Member
@Pjken007: Als ik dat zoek dan kan ik volgens mij nog lang zoeken. Lijkt me onvindbaar, een hogere richting waar je niets moet doen.

@kil911ler: Die vraag heb ik mezelf ook al gesteld. Ik denk eerder van wel dan niet. Het BSO heeft me gewoon lui gemaakt. Eigenlijk heb ik daar 4 jaar men tijd verspild, niets geleerd etc. Ik heb het maar gedaan omdat het moest om te kunnen verder studeren. Maar het heeft meer kwaad dan goeds gedaan. Nu ben ik uiteraard genaaid want ik heb de voorkennis niet die je voor vele hogere studies nodig hebt. Of ik geraak niet door toelatingsproeven.

De zever is dat er gedurende men schoolcarrière veel is misgelopen. Ik werd door mijn ouders van hier naar daar gestuurd zonder al teveel support en dan in het BSO beland waar ik vind dat ik zeker niet thuis hoor. Uiteindelijk heb ik wel mijn diploma van SO maar kan ik dus geen kant uit omdat het studeren niet meer in mij zit of ik de voorkennis van vakken niet heb. Nee, ik ben niet te lui om te studeren (of misschien juist wel, maar dat heb ik dan aan mezelf te wijten). Ik wil gerust nog eens een jaar proberen met een richting die statistiek bevat. Maar is dit haalbaar als je de voorbije jaren te maken hebt gekregen met "regels van 3" en breuken?

lectroluv

Legacy Member
PhoenixEffect zei:

je zou beter eens stoppen met de schuld op je ouders en 'het systeem' te steken.

Schrijf u in aan een goeie, haalbare richting aan een hogeschool/unief en studeer u te pletter. Studeren is niet 'iets dat in u zit' na het middelbaar hoor. Dat is iets dat karakter, motivatie en doorzettingsvermogen vergt.


Als je te lui bent om te studeren, doe dan iets anders met uw leven. Maar steek het niet op uw omgeving, da's laf.

Bananarama

Legacy Member
Taal -en Letterkunde. Geen statistiek, haalbaar voor iedereen met normale intelligentie en doorzettingsvermogen, en in vgl met andere studierichtingen nog redelijk creatief ook (eerste jaren uitgezonderd).

BluePyro

Legacy Member
Je kan altijd 1 jaar 3de graad ASO volgen aan volwassenonderwijs. Als je de helft ervan snapt, dan heb je al meer gezien dan 7 jaar BSO, en je leert terug studeren (mits motivatie en karakter).

Statistiek is moeilijk, ja. Maar als je echt iets wilt dan ga je ervoor. Vallen en opstaan? Leren tot je het snapt. Of iemand zoeken voor bijles.

sebak

Legacy Member
Volgens mij zit dat vooral in de kop van veel studenten. Velen vinden statistiek moeilijk, omdat iedereen loopt te zeggen dat het moeilijk is. Zeker in richtingen als communicatiewetenschappen en zo zwaar is die statistiek daar eigenlijk niet hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan