Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dacuba zei:Alé, nu terug naar HLN.be!
Atomsk zei:Ik ben 27 en heb mijn hogeschool diploma ook voor bekeken gelaten. Foute studiekeuze, moeilijke overschakeling naar andere richting, moeilijke thuis situatie en een motivatie ook ver onder 0, lieten het niet meer toe.
Dus, op zoek gegaan naar werk in de sector waar ik graag terecht wou komen: IT. In tegenstelling tot het cliché: ik hen géén spijt dat ik mijn diploma heb achter gelaten. Ja, het is een handicap, maar ik ben uiteindelijk bij een werkgever terecht gekomen die mij een kans gaf. Tegelijkertijd werd ik op een avondschool gezet om alsnog "iets" op papier te behalen (zie Syntra stagecontract).
Geen gemakkelijke opdracht: fulltime werken + twee avonden in de week tot 22u gemotiveerd en geconcentreerd les volgen, drie jaar lang.
Ondertussen heb ik in mijn branche de nodige certificaten behaald, een diploma analist-programmeur, bijkomende opleidingen van de werkgever uit en heb ik meer dan 5j relevante ervaring.
De meeste (niet alle!) werkgevers in mijn omgeving, zijn eerder geïnteresseerd in het bovenstaande, in plaats van een diploma.
Let wel: bedot je ouders niet. Dat is flauw en dat gaat zich wreken. Succes.
Ark'ay zei:Hmm, wat je dus wilt zeggen is:
Je hebt de nadelen van geen diploma te hebben ondervonden, geraakte dus moeilijk aan werk maar na lang zoeken toch ergens binnen geraakt.
Dan ben je dus drie (3!) jaar lang 2 avonden in de week gaan les volgen.
Dat na 5jaar niemand nog geïnteresseerd is in diploma's lijkt me niet meer dan juist, dan moet je jezelf al bewezen hebben.
Dat diploma dient vooral om de eerste 4jaar deuren te openen en 'iets' hoger te kunnen beginnen.
Lijkt me dus een ideale post om de TS aan te moedigen om zijn laatste 2maand nog uit te doen.
We varen wat off-topic, maar we zeggen essentieel hetzelfde: jij en ik hebben geluk gehad, hebben onze studies omwille van gelijkaardige redenen niet kunnen afmaken (al heb ik zelf veel verkloot, eerlijk toegegeven). We zijn ergens terecht gekomen en hebben onze schade dubbel moeten terugbetalen door overal en aan iedereen jezelf opnieuw te moeten bewijzen.Lizie zei:Wel zeggen dat dat wat 4-7 jaar geleden was?
+ je bent 27 , we praten mekaar nog eens in 10 Jaar.
Ik ben er 36 , heb veel verkloot op studie niveau , en heb mijn derde jaar IT ook niet afgedaan , alleen dat het bij mij financiele redenen had daar ik mijn studies zelf betaalde met geld ak verdiend had ervoor , en het was op. Moest werken dus kon mijn jaar niet echt opnieuw doen , al was het maar voor 12 vakken.(geen hulp ook nietvan de school).
(Opeindestraat en Lievehereboomstraat)dacuba zei:"in tijden van economische crisis".. wat is dat nu voor een reden. Je moet je diploma voor jezelf halen en dan zélf aan de weg timmeren, als dat nu "in tijden van economische crisis" (wat ook overroepen is tegenwoordig) of niet is.
.
.