Archief - Systeem- en netwerkbeheer.

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Innocence

Legacy Member
Hey allemaal

Ik zou graag volgend jaar Systeem- en netwerkbeheer gaan studeren. Ik kom van aso en heb dus (NOG, ik ga er in de vakantie wat aan werken :p) niet zoveel ervaring met programmeren en van die dingen. Ik vraag me af of dat nu een goede keuze is. Volgens mijn vrienden beginnen ze in de hogeschool van nul en mag dat geen probleem zijn. Ik moet enkel ervoor zorgen dat ik vanaf het prille begin mee ben en tevens ook hard werk.

Klopt dit? Beginnen ze daadwerkelijk van nul? Of wordt er enige 'basiskennis' verwacht die je leert in TSO?

Alvast bedankt!

Anoniem09

Legacy Member
Ze beginnen inderdaad vanaf 0 maar het tempo ligt natuurlijk hoger dan in het middelbaar. Gewoon vanaf de eerste les aanwezig zijn, opletten en je inzetten, dan lukt dat zeker! :)

Satkan

Legacy Member
Ik moet je meegeven, dat ik toch al een drietal maanden bezig ben met programmeren te leren.
Lijkt me maar normaal, en ook handig om in september toch met wat voorkennis te starten.

Innocence

Legacy Member
koenpje zei:
Ze beginnen inderdaad vanaf 0 maar het tempo ligt natuurlijk hoger dan in het middelbaar. Gewoon vanaf de eerste les aanwezig zijn, opletten en je inzetten, dan lukt dat zeker! :)

Bedankt voor je antwoord! De motivatie is er, dus dat komt wel goed!

Innocence

Legacy Member
Satkan zei:
Ik moet je meegeven, dat ik toch al een drietal maanden bezig ben met programmeren te leren.
Lijkt me maar normaal, en ook handig om in september toch met wat voorkennis te starten.

Ja, daar heb ik ook rekening mee gehouden ;)
Ik heb de boeken van een vriend geleend en ik ben het nu wat zelfstandig aan het leren. Tegen september zal ik de basis wel begrijpen :D

Satkan

Legacy Member
Innocence zei:
Ja, daar heb ik ook rekening mee gehouden ;)
Ik heb de boeken van een vriend geleend en ik ben het nu wat zelfstandig aan het leren. Tegen september zal ik de basis wel begrijpen :D

Dan zou het moeten lukken. Op de studieplannen zie ik dat ze toch vooral basic blijven.
(In HoGent krijg je toch appart OO)

Burny

Legacy Member
Als de interesse er echt is en je er bijgevolg na uw uren nog hobby-gewijs mee bezig zal zijn, kan die richting echt geen probleem vormen.

Innocence

Legacy Member
Bedankt voor de positieve feedback! Ik ga er gewoon voor zorgen dat ik dat haal, nogmaals merci ^^

Anoniem09

Legacy Member
Innocence zei:
Antwerpen, KdG op de Groenplaats. Dat is toch het plan :p

Heb ik ook gedaan, 3 jaar bachelor Toegepaste Informatica, afstudeerrichting systeem- en netwerkbeheer. Is één van de beste scholen op dat vlak aangezien je brede vakken hebt zoals Frans, Engels, wiskunde, economie.. In het laatste jaar staan ze aan te schuiven om u aan te nemen.

Innocence

Legacy Member
koenpje zei:
Heb ik ook gedaan, 3 jaar bachelor Toegepaste Informatica, afstudeerrichting systeem- en netwerkbeheer. Is één van de beste scholen op dat vlak aangezien je brede vakken hebt zoals Frans, Engels, wiskunde, economie.. In het laatste jaar staan ze aan te schuiven om u aan te nemen.

Voor die wiskunde heb ik wel wat 'schrik'. Maar als ik het haal, zal een job vinden geen probleem worden dus? Nice :D

nickcollyns

Legacy Member
als je van ASO komt is de wiskunde geen probleem.
Ik had er lichte struggle mee, maar ik kom dan ook uit een technische richting

Innocence

Legacy Member
nickcollyns zei:
als je van ASO komt is de wiskunde geen probleem.
Ik had er lichte struggle mee, maar ik kom dan ook uit een technische richting

Ik heb bijles nodig gehad voor wiskunde ;)

Vio

Legacy Member
Als je van ASO komt mag de richting zeker geen probleem vormen. En het leren programmeren op voorhand lijkt mij niet echt nodig aangezien ze echt traag beginnen. Je kan het natuurlijk altijd al doen uit interesse.

Satkan

Legacy Member
Innocence zei:
Voor die wiskunde heb ik wel wat 'schrik'. Maar als ik het haal, zal een job vinden geen probleem worden dus? Nice :D

Begin nu gewoon al met die wiskunde te leren?

RonnoR

Legacy Member
Innocence zei:
Ik heb bijles nodig gehad voor wiskunde ;)

Ik heb ook systeem en netwerkbeheer gedaan & ook bijles gehad in 't middelbaar voor wiskunde, maar voor die wiskunde op KDG moet ge absoluut geen schrik hebben. Ik was in het begin ook echt nog een leek op het vlak van programmeren, daar heb ik wel wa problemen mee gehad in het begin, maar vanaf ge u daar wa aan zet is dat ook goed te doen.

Anoniem09

Legacy Member
RonnoR zei:
Ik heb ook systeem en netwerkbeheer gedaan & ook bijles gehad in 't middelbaar voor wiskunde, maar voor die wiskunde op KDG moet ge absoluut geen schrik hebben. Ik was in het begin ook echt nog een leek op het vlak van programmeren, daar heb ik wel wa problemen mee gehad in het begin, maar vanaf ge u daar wa aan zet is dat ook goed te doen.

Ik heb toch problemen gehad met die wiskunde, maar in het middelbaar was dat ook al niet goed. Gewoon voor die wiskunde naar elke les gaan, niet skippen en actief meewerken, dan moet dat lukken!

Innocence

Legacy Member
koenpje zei:
Ik heb toch problemen gehad met die wiskunde, maar in het middelbaar was dat ook al niet goed. Gewoon voor die wiskunde naar elke les gaan, niet skippen en actief meewerken, dan moet dat lukken!

ik skip geen enkele les :$, de vorige opleiding ook niet gedaan. (Leerkrachtenopleiding)

Li1quid

Legacy Member
Innocence zei:
Antwerpen, KdG op de Groenplaats. Dat is toch het plan :p

Eerste jaar is alles het zelfde. Tweede jaar 1 vak verschil en het 3de jaar is pas specifiek. Tis maar dat ge het weet.

Kheb nu het eerste jaar gedaan ginder en dat is mij goed bevallen. Ik kom van TSO en voor de wiskunde moet je totaal geen schrik hebben. Enkel statistiek kan wel 'moeilijk' worden maar met inzet mag da geen probleem zijn.

Ik had nog 0.0 ervaring met programmeren en in het begin zat ik serieus te kloten. Na 4 weken de lessen goed bij te houden ging ineens alles vanzelf. Begin zeker niet op voorhand iets te leren want er is een grote kans dat ge het toch verkeerd aanleert :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan