Archief - Telenet-installateur

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

sp1lo

Legacy Member
ok... ik bedoel een vernieuwde café voor installs, dacht dat het tina noemde... sorry hoor

Den_John

Legacy Member
sp1lo zei:
ok... ik bedoel een vernieuwde café voor installs, dacht dat het tina noemde... sorry hoor

Nope, ik denk dat je wellicht de implementatie van het nieuwe afmeldscherm in gedachten hebt? Die was deze zomer in ontwikkeling etc.

Stancke

Legacy Member
Allez, wie weet dat er iemand van jullie mij kan helpen...

Op't werk is er gisteren kortsluiting geweest waardoor alles is uitgevallen. Sindsdien is er geen internet meer. Wij beschikken over draadloos internet, beide PC's hebben (draadloos) een verbinding met de modem/router/whatever maar geraken echter toch niet op het internet.

Een extern persoon kan met z'n MacBook ook verbinding maken met de "hotspot" maar kan ook niet op internet.
Dat doet mij concluderen dat de modem kapot is.

Ik heb enkele foto's genomen van de twee modems (weet ook niet precies hoe dat daar allemaal in elkaar zit), in de hoop dat er mij iemand kan helpen. Ik kan ook niet via het ip-adres in de browser naar de modem geraken.

Ik veronderstel gewoon dat de modem kapot is?

http://i46.tinypic.com/15db33s.jpg
http://i45.tinypic.com/2z6rrj6.jpg
http://i46.tinypic.com/29n9slz.jpg
http://i47.tinypic.com/2r241ud.jpg

Kan ik morgen gewoon naar een Telenet verdeler gaan en daar een nieuwe modem halen? (Wss wel maar je weet nooit)

Thx!

128MB

Legacy Member
foto 1 staat je modem en aan de lampjes te zien is er niet mis mee ...
kan natuurlijk anders zijn maar euh heb je eens alle stopcontacten uitgetrokken en terug ingestoken? ^^

Stancke

Legacy Member
128MB zei:
foto 1 staat je modem en aan de lampjes te zien is er niet mis mee ...
kan natuurlijk anders zijn maar euh heb je eens alle stopcontacten uitgetrokken en terug ingestoken? ^^

Ik hoorde wel van een collega dat de lampjes vroeger flikkerden en dat dit nu het geval is. Ik ga straks eens de stekkers gaan in- en uittrekken:p

Of heeft die modem een bepaald type? Zodat ik op internet kan opzoeken hoe die te resetten (als ik het mij goed herinner, dan was daar niet echt direct een reset button op).

cliffie

Legacy Member
kunde die opleiding bij telenet ook gw als particulier volgen, of is dat via die externe firma's ??

grtz

1CEZ

Legacy Member
dit is gene telenet router dus boek aub gene repair tech want probleem gaat hoogst waarschijnlijk bij uw router liggen, es resetten.

sluit es uw laptop rechtsreeks aan op de utp kabel die naar je router loopt, als dit werkt is dit voor telenet OK

grtz

Stancke

Legacy Member
1CEZ zei:
dit is gene telenet router dus boek aub gene repair tech want probleem gaat hoogst waarschijnlijk bij uw router liggen, es resetten.

sluit es uw laptop rechtsreeks aan op de utp kabel die naar je router loopt, als dit werkt is dit voor telenet OK

grtz

Will do! Thx!

[B]Rocketeer

Legacy Member
1CEZ zei:
dit is gene telenet router dus boek aub gene repair tech want probleem gaat hoogst waarschijnlijk bij uw router liggen, es resetten.

sluit es uw laptop rechtsreeks aan op de utp kabel die naar je router loopt, als dit werkt is dit voor telenet OK

grtz

Dacht het net ook te zeggen.
Kan goed zijn dat die router zijn instellingen is verloren.

En idd, pc rechtstreeks op de modem aansluiten en checken

128MB

Legacy Member
Jups heb dit al een aantal keer voorgehad dat de router zen instellingen kwijt is geraakt.

gwn rechtstreekt op aansluiten met een pc dan zoeken naar de default gateway van je router daar naar surfen en kun je de wifi terug inschakelen moest dat uitgeschakeld zijn.

standaars username/password is meestal admin :p

korpy

Legacy Member
ik had een vraag over die opleiding als telenet installateur.
Ik lees hier dat je de eerst maand een opleiding moet volgen.
2 weken met installateur mee gaan dan naar mechelen rijden om opleiding tevolgen.Ben je dan in die periode betaald? of hoe zit dit eigenlijk in elkaar want op de forum vinden ik dit niet?

128MB

Legacy Member
Ik heb het gedaan met ibo en was toen betaald, had zelfs voorschot gekregen voor gps te kopen :')

is niet voor iedereen gelijk, anderen waren daar als interim of hadden ander contract etc ...

sp1lo

Legacy Member
bij mij was via interim en volledig betaald incl. verplaatsingskosten :~]

korpy

Legacy Member
ah ok intresant. Ik had eigenlijk dat vergeten tevragen tegen die gast van cas vos waar ik soliciteerd heb. Ik mag daar 1 maart beginnen.

korpy

Legacy Member
sp1lo zei:
bij mij was via interim en volledig betaald incl. verplaatsingskosten :~]


De examens vragen bij telenet mechelen is dat moeilijk of valt dit best mee als je een beetje inzet?

1CEZ

Legacy Member
yup valt goe mee het "saaiste e, moeilijkste" zijn de eerste 2 dagen daar leer je alles over coax en metingen enz. de rest is a walk in the park :-)

korpy

Legacy Member
allé vooruit als het dat maar is . Dat het maar vlug 1 maart is dat ik kan beginnen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan