Archief - Total of Esso

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pivo1914

Legacy Member
Allen ,
Volgende week heb ik ook gesprek en testen te exxonmobil...

Kan iemand wat meer info geven ivm de testen .. voor mij zijn de schoolbanken alweer een kleine 10 jaar geleden en dus wat theorie betreft zal dat al beter geweest zijn :p , ik kan toch niet alles opnieuw gaan bekijken ...

Gr

brainstormer

Legacy Member
jawadde001 zei:
Is er eigenlijk een loonsverschil voor een procesoperator in de chemie en de petrochemie? De uren zijn namelijk gelijk en ook de jobinhoud is bijna identiek.

Ik vind persoonlijk een wereld van verschil, ikzelf heb nu een jaar bij BASF gewerkt en begin volgende week bij Total als operator. als je ziet welk loon ik nu verdien en wat ik ga verdienen vindt ik het raar dat zo een groot bedrijf als BASF zo (als ik het mag zeggen) slecht betaalt (in verhouding van dezelfde sector). Ik vind het wel heel spijtig dat ik BASF voor deze reden moet verlaten. Ik vond het een heel goede werkgever en ook een heel goede sfeer, maar tenslotte ga je nog steeds voor u geld werken. En ik zal zeggen voor 100-200 euro denk zelf 300 netto in de maand zal ik zeker niet van bedrijf verwisselen.

-::Kratos::-

Legacy Member
brainstormer zei:
Ik vind persoonlijk een wereld van verschil, ikzelf heb nu een jaar bij BASF gewerkt en begin volgende week bij Total als operator. als je ziet welk loon ik nu verdien en wat ik ga verdienen vindt ik het raar dat zo een groot bedrijf als BASF zo (als ik het mag zeggen) slecht betaalt (in verhouding van dezelfde sector). Ik vind het wel heel spijtig dat ik BASF voor deze reden moet verlaten. Ik vond het een heel goede werkgever en ook een heel goede sfeer, maar tenslotte ga je nog steeds voor u geld werken. En ik zal zeggen voor 100-200 euro denk zelf 300 netto in de maand zal ik zeker niet van bedrijf verwisselen.

Betaalt BASF dan zo slecht aan zijn operatoren? Toen ik afstudeerde als burgerlijk ingenieur chemie had ik een aanbod van ExxonMobil en dat bruto loon lag wel in lijn met hetgeen er aangeboden werd bij BASF. Vreemd dat er dan zo een verschil is bij operatoren.

brainstormer

Legacy Member
-::Kratos::- zei:
Betaalt BASF dan zo slecht aan zijn operatoren? Toen ik afstudeerde als burgerlijk ingenieur chemie had ik een aanbod van ExxonMobil en dat bruto loon lag wel in lijn met hetgeen er aangeboden werd bij BASF. Vreemd dat er dan zo een verschil is bij operatoren.

Ik vind persoonlijk van wel, natuurlijk wel te vergelijken op de scheldelaan. Ik heb net nog mijn loonfiche naast die van mijn broer (werkt op total) gelegd, was toch zo'n 1100 euro netto verschil. Was uiteraard wel een goed maandloon bij hem, hun zitten niet met globale premie. En in totaal had hij 1700 euro netto maar als mijn maar dan wel met de petro premie en nog een premie weet niet welke het was bijberekend. Ik viel letterlijk achterover toen ik dit zag. Wil wel bijzeggen, dat ik BASF niet door de modder wil halen, het is wel een goede werkgever.

pug306hdi

Legacy Member
lonen van basf zijn toch online terug te vinden...

ahja, Petro-chemie betaald ook niet slecht hoor :D

pivo1914

Legacy Member
@ Brainstormer , jij toevallig technische testen moeten afleggen bij total ?? heb je hierover wat voorbeelden of dergelijke waar ik op kan letten ?

Gr

Berttt

Legacy Member
@Brainstormer : Welk diploma heb jij?

brainstormer zei:
Ik heb die testen bij total afgelegd ja.

1ste dag= is bij total, eerst krijg je een blad met technische vragen. hiervoor krijg je dacht ik een uur de tijd. nadien komen ze u halen. Eerst moest ik mijn persoonlijk gesprek doen; waarom ik voor total kies en wat ken je al over total enzo.

Na mijn persoonlijk gesprek, is het technisch gesprek; normaal gaan ze vragen stellen over u blad dat je hebt ingevuld. Maar in mijn geval moest ik mijn plant tekenen van BASF en uitleggen wat er gebeurt en ondertussen stelt die nog vragen van waarom staan er 2 pompen of waarom start men een centrifugaal pomp met een gesloten pers.

2de dag= Moet je naar tempo-team gaan, Total maakt een afspraak voor u. Daar krijg je weer een persoonlijk en technisch gesprek. Ik moest eerst mijn technisch gesprek doen, ale gesprek dat is volledig op de computer. Zijn allemaal van die standaard technische vragen, moeilijk om uit te leggen. Ik heb er mijn niet voor voorbereid is ook onmogelijk. is gewoon u logisch verstand gebruiken.

Nadien is het persoonlijke gesprek; krijg je meer vragen over u eigen. bv; als ik nu vraag tegen een vriend van u, beschrijf eens (U). wat zou die dan zeggen. En welk zijn u min en plus punten. zo van die vragen; voor de 2de dag kun je u eigenlijk niet voorbereiden.

3de dag= Dan krijg je bevestiging dat ze wel geïnteresseerd zijn in u, Dan ga je met 2 bazen van u afdeling praten waar je terug zou komen als je wordt aangenomen. Die stellen ook over het algemeen persoonlijke vragen.

Nadien is het wachten op een telefoontje of je wordt aangenomen of niet.

xxxracexxx

Legacy Member
@ brainstormer: Waarom de overstap van BASF naar Total? Mag in PM als je ni wil posten hoor :)

xxxracexxx

Legacy Member
brainstormer zei:
Eigenlijk de hoofdreden is inderdaad het financieel plaatje. Ik vond dat het teveel scheelde met het loon dat ik nu op BASF krijg. En ik kreeg de kans om op total te beginnen, dus heb ik deze kans ook gepakt.

Zoveel verschil zit er niet als je alles samentelt hoor ;)
Als je bij Total een volle maand werkt zal je loon veel hoger liggen van op BASF, maar pak eens een week verlof en je loon is al een pak minder hoor... Voordeel van BASF is het "statutair arbeider" zijn. Verlof of ni die maand, u loon blijft gelijk. Ook je belastingen zullen pak hoger zijn waardoor je maandelijks gezien ook niveel meer extra overhoudt.
Jij bent nu een jaar op BASF, dus valt in laagste looncategorie. Werk er nu bijna 6j en mijn loon zit nu al +/- 500€ NETTO meer als dat van u (afgegaan van een andere topic over in loon op BASF). Lonen stijgen op BASF sterk naargelang je ancienniteit.

Heb ook ooit eens gezien voor naar Total ed te gaan, maar als je de gehele berekening maakt scheelt het echt amper nog iets...

IceruS

Legacy Member
xxxracexxx zei:
Zoveel verschil zit er niet als je alles samentelt hoor ;)
Als je bij Total een volle maand werkt zal je loon veel hoger liggen van op BASF, maar pak eens een week verlof en je loon is al een pak minder hoor... Voordeel van BASF is het "statutair arbeider" zijn. Verlof of ni die maand, u loon blijft gelijk. Ook je belastingen zullen pak hoger zijn waardoor je maandelijks gezien ook niveel meer extra overhoudt.
Jij bent nu een jaar op BASF, dus valt in laagste looncategorie. Werk er nu bijna 6j en mijn loon zit nu al +/- 500€ NETTO meer als dat van u (afgegaan van een andere topic over in loon op BASF). Lonen stijgen op BASF sterk naargelang je ancienniteit.

Heb ook ooit eens gezien voor naar Total ed te gaan, maar als je de gehele berekening maakt scheelt het echt amper nog iets...

Ik denk dat jij de kans van je leven hebt laten liggen. Ik heb op lanxess gewerkt werk nu 1.5 jaar voor total. In mijn dienst zijn 3 mensen van BASF naar total gekomen en het loon was veel lager en minder verlof

Böhse Onkel

Legacy Member
Ik zou voor de shiften alleen al liever op nen Bayer of Lanxess beginnen, die 5 ploegen zijn ideaal als je vergelijkt met dat kutsysteem van die 7 dagen werken en 1 weekend in de maand thuis.
"Ja maar wij hebben wel keiveel verlof", so what 9/10 kunt ge toch niet de dagen pakken die ge wilt want dan is't zever in de ploeg ivm minimumbezetting, (heb het genoeg gezien tijdens m'n stagejaar, had er wel geen last van, ik kon toch kiezen:p)

Anyway, geld is niet alles.

Berttt

Legacy Member
brainstormer zei:
Ik heb beroeps gedaan elektrische installatie, nadien een 7de jaar industriële elektriciteit. En vorig jaar ben ik dan nog geslaagd voor mijn Sira project.

Op het forum zit hier ergens een operator van Total die beweerde dat je bachelor moest hebben voor operator maar aangezien jij beroeps hebt gedaan...

@Brainstormer: Kon je dat eigenlijk wel op die vragen antwoorden op dat blad met technische vragen afgaande van uw beroepsopleiding?

xxxracexxx

Legacy Member
IceruS zei:
Ik denk dat jij de kans van je leven hebt laten liggen. Ik heb op lanxess gewerkt werk nu 1.5 jaar voor total. In mijn dienst zijn 3 mensen van BASF naar total gekomen en het loon was veel lager en minder verlof

En hoelang dienst hadden ze op BASF? Als je zoals brainstormer <5j dienst hebt scheelt het idd veel de verloning...
Mijn keuze nog niet beklaagd, denk toekomstgericht (+/- 15j a 20j) dat werkzekerheid iets hoger zal zijn bij BASF door de vele verschillende producten we maken en de veelzijdigheid. Maar is steeds gokken.
Heb 1j op Evonik gewerkt, loon was er als beginner ook veel hoger dan op BASF maar dat ene jaar dat ik er werkte zijn er 2 plants gesloten en veel moeten snoeien bij het personeel...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan