Archief - Trojka: 13 uur per dag werken, 6 dagen per week

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

e.House

Legacy Member
Dat voorstel gaat er natuurlijk nooit van doorkomen want dan breekt er, terecht, een burgeroorlog uit. De werknemer die zoiets accepteert is oerdom.

Preske

Legacy Member
Lmaonaise zei:
Trojka wil Griekse werkweek van 13 uur per dag en 6 dagen per week - HLN.be



13 uur per dag werken, 6 dagen op 7...?! Zo gaat er daar toch NOG meer werkloosheid komen doordat men minder personeel nodig heeft? Wat helpt dit bedrijven vooruit?
Kan iemand dit eens uitleggen?

Zou dit hier ook komen? Ik stop met werken dan!

vooral doen. Zoek u een paar 100.000 man die het zelfde doen en zorg ervoor dat de overheid veel minder inkomsten heeft en tegelijk nog méér geld moet uitgeven aan doppers. Dan zullen we ook rap failliet zijn.

Lmaonaise

Legacy Member
Preske zei:
vooral doen. Zoek u een paar 100.000 man die het zelfde doen en zorg ervoor dat de overheid veel minder inkomsten heeft en tegelijk nog méér geld moet uitgeven aan doppers. Dan zullen we ook rap failliet zijn.

Dus gy zou wel 13 uur per dag, 6 op 7 werken om de overheid te proberen redden? Terwijl de crisis de schuld is van de overheid zelf (zij geven ons geld uit, niet wij)

memorexxx

Legacy Member
Lmaonaise zei:
Dus gy zou wel 13 uur per dag, 6 op 7 werken om de overheid te proberen redden? Terwijl de crisis de schuld is van de overheid zelf (zij geven ons geld uit, niet wij)
Nee ik denk dat hij bedoelt dat die extra uren die ze zouden moeten kloppen dan beter gewoon door andere personen worden gedaan.
Dus minderwerkloosheid.

[LRRP]

Legacy Member
Die grieken hebben jaren geleefd zoals een ''donn'' Nu dragen ze daar de gevolgen van... Eigen schuld, dikke bult :)

SysRq

Legacy Member
Dat zou dan vooruitgang zijn: langer en langer werken, voor minder en minder. Vooruitgang voor wie? Die dikke mannen bovenaan die nog niet genoeg hebben?

Dark_ParaSite

Legacy Member
terug naar de middeleeuwen hé rijke grootgrond bezitters en de arme boertjes, werkvolk... geen welvarende middenklasse meer. Percies of ze het terug daar naartoe willen laten gaan

stormtrooper

Legacy Member
[LRRP];16744775 zei:
Die grieken hebben jaren geleefd zoals een ''donn'' Nu dragen ze daar de gevolgen van... Eigen schuld, dikke bult :)

De situatie is anders wel iets complexer dan dat. Het is nogal simpel om de schuld volledig bij de Griekse bevolking te leggen.

Nu ja, 't is redelijk simpel oordelen over iets waar ge uiteindelijk geen last van hebt. Het is iets moeilijker als ge in de situatie zelf zit.

zarathustra

Legacy Member
e.House zei:
Dat voorstel gaat er natuurlijk nooit van doorkomen want dan breekt er, terecht, een burgeroorlog uit. De werknemer die zoiets accepteert is oerdom.

Dat dat er nooit zal/mag doorkomen daar ga ik met akkoord. Maar een burgeroorlog over zoiets? Toont wel aan hoe geweldig afhankelijk we geworden zijn van al onze technologie. De korte werkweken die we nu kennen zijn pas in voege sinds de laatste wat.. 50-70 jaar ofzo? En dan nog alleen maar voor een heel klein deel van de wereldbevolking.

JPV

Legacy Member
lijkt me een populistische versie van de werkelijkheid. Eerst de concrete teksten over de gemiddelde werkweek (bvb op 3 maand) zien en dan pas oordelen.

Duckwhisperer

Legacy Member
Het gaat hier gewoon om een aanpassing van de arbeidsduurgrenzen.
Met name dat men meer zou MOGEN werken dan nu het geval is, daar waar dat anders niet toegestaan is (grens).

Er is helemaal geen sprake van dat de EU of het IMF deze uren zou opleggen aan de werknemers.

Eventjes sensatie brengen op het forum, ja?

rsmatten

Legacy Member
Duckwhisperer zei:
Het gaat hier gewoon om een aanpassing van de arbeidsduurgrenzen.
Met name dat men meer zou MOGEN werken dan nu het geval is, daar waar dat anders niet toegestaan is (grens).

Er is helemaal geen sprake van dat de EU of het IMF deze uren zou opleggen aan de werknemers.

Eventjes sensatie brengen op het forum, ja?

Ik dacht het ook zo gelezen te hebben. Mensen trekken veel te snel conclusies, maar ik ben ook van mening dat ze die extra uren beter aan werkloze mensen geven.

Agony

Legacy Member
Ja dat zou de EU of het IMF niet durven he :)

Hilarisch ook hoe alle (winstgevende) staatsbedrijven geprivatiseerd moeten worden in ruil voor wat financiele hulp. Schandalig gewoon. Neo-liberalisme ten top.

Ze zijn daar gewoon een derde wereldland binnen Europa aan het creëren. Om de productiviteit te laten stijgen, de lonen te laten dalen en het sociaal overleg ondermijnen.

Preske

Legacy Member
Lmaonaise zei:
Dus gy zou wel 13 uur per dag, 6 op 7 werken om de overheid te proberen redden? Terwijl de crisis de schuld is van de overheid zelf (zij geven ons geld uit, niet wij)

Nee, natuurlijk niet. Maar resoluut zeggen "ik stop met werken" is geen oplossing en ge schiet er alleen uw eigen mee in de voet.

memorexxx zei:
Nee ik denk dat hij bedoelt dat die extra uren die ze zouden moeten kloppen dan beter gewoon door andere personen worden gedaan.
Dus minderwerkloosheid.

Nee, ik bedoel dat, als er een hele hoop mensen ook zeggen van "ik stop met werken" de regering minder belastingsinkomsten heeft, maar wel meer werkloosuitkeringen moet betalen.

stormtrooper zei:
De situatie is anders wel iets complexer dan dat. Het is nogal simpel om de schuld volledig bij de Griekse bevolking te leggen.

Nu ja, 't is redelijk simpel oordelen over iets waar ge uiteindelijk geen last van hebt. Het is iets moeilijker als ge in de situatie zelf zit.

Zo zie je maar dat wij belgen op sport nog al te vaak amateurs zijn. Bij ons ins belastingsontduiking dan misschien wel een nationale sport, bij hen is het een olympische sport.

Trouwens, het heeft wel degelijk invloed op ons. De beurzen houden de situatie nauwlettend in het oog. Maar vooral de ratingsbureaus spelen hier een smerige rol in.

zarathustra

Legacy Member
Agony zei:
Ja dat zou de EU of het IMF niet durven he :)

Hilarisch ook hoe alle (winstgevende) staatsbedrijven geprivatiseerd moeten worden in ruil voor wat financiele hulp. Schandalig gewoon. Neo-liberalisme ten top.

Ze zijn daar gewoon een derde wereldland binnen Europa aan het creëren. Om de productiviteit te laten stijgen, de lonen te laten dalen en het sociaal overleg ondermijnen.

Maar je kan toch ook geen beleid voeren dat basically zegt: 'maak maar een put wij vullen hem wel op'.

Er moet wel enige verantwoordelijkheidszin zijn.

e.House

Legacy Member
zarathustra zei:
Dat dat er nooit zal/mag doorkomen daar ga ik met akkoord. Maar een burgeroorlog over zoiets?

Moest ik een Griekse werknemer zijn en dergelijke maatregelen van kracht worden, dan stopte ik toch direct met werken en sluit ik mij aan bij een of andere (anarchistische) groepering en hopelijk velen die volgen. Dan zal het pas molotov cocktails regenen op het syntagma plein.

Nas

Legacy Member
[LRRP];16744775 zei:
Die grieken hebben jaren geleefd zoals een ''donn'' Nu dragen ze daar de gevolgen van... Eigen schuld, dikke bult :)
not sure if stupid or troll

Agony

Legacy Member
zarathustra zei:
Maar je kan toch ook geen beleid voeren dat basically zegt: 'maak maar een put wij vullen hem wel op'.

Er moet wel enige verantwoordelijkheidszin zijn.

De banken mogen het wel? Laat ons niet vergeten dat die in de eerste plaats de schuldige zijn van de wereldwijde crisis. En dit kunnen ze nog altijd ongestoord doen. Waarom zouden ze het niet doen? Ze verdienen er miljoenen aan. Zij kunnen simpel geld lenen bij de ECB aan lage percentages.

Landen in de miserie daarentegen moeten onbetaalbare percentages betalen! Waar is de logica? Ah je kan me niet betalen? Geen probleem: ik leen je geld maar je betaal wel zodanig een percentage zodat je zeker in de problemen blijft.

Ze moeten dat geld niet schenken he. Maar er zijn grenzen aan hoe ver je je eigen liberale politiek wil doordrukken.

En de EU wist trouwens heel goed hoe de situatie in Griekenland zat voor het uitbarsten van de bankencrisis.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan