Archief - TSO => ASO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Emma.l

Legacy Member
Dag forumlezers

Ik ben van plan om te overschakelen van 4de Handel naar 5de moderne talen-wetenschappen.
Iemand die goede boeken kent om wat te kunnen bijbenen?

Razors

Legacy Member
Naar mijn weten moet je uw 4de jaar in aso overdoen vooraleer je naar het 5de aso kan?

waffel

Legacy Member
Razors zei:
Naar mijn weten moet je uw 4de jaar in aso overdoen vooraleer je naar het 5de aso kan?

Dat denk ik ook... Ge krijgt toch een attest als je slaagt in het 4de aso?

Emma.l

Legacy Member
Neen, met een a attest kan je in theorie naar volgend jaar, iedere richting.
In theorie mag je dus van 4de toerisme naar 5de grieks-latijn :p

Sovereign

Legacy Member
Ben je daar zeker van? Ikzelf ben van 2 TSO naar 3 ASO gegaan enkele jaren geleden. Na het 2de jaar was dat niet meer mogelijk toen.

Emma.l

Legacy Member
Ja, daar ben ik zeker van. School heeft me dat verteld. Ik was bereid een jaar over te doen. Maar ze vonden het beter dat ik wat bijbeende naar 5de ging, en indien nodig ev. Een jaar overdoen in 5de. Niemand die boeken weet?

Emma.l

Legacy Member
Al eerder gedacht dat ik niet op mijn plaats zat, maar (oude) school gaf me steeds raad om maar in mijn richting te blijven, aangezien ik er 'goed' in ben. Nu bij wijziging van school, werd ik gemotiveerd om te veranderen en worden de nodige middelen zoals bijlessen ingezet. Het is het proberen waard, liever dan levenslang een schuldgevoel.
Hoop dat het de late overstap wat verklaart :)

Boterkoek

Legacy Member
Begrijp ik goed, iig veel succes gewenst. De aanhouder wint.:)

Brython

Legacy Member
Emma.l zei:
Bedankt boterkoek! Iemand nog tips?

Ik weet niet of het een optie is maar misschien kan je dit vragen op je school? Je vraagt of je de boeken van het 4de ASO niet even kan lenen voor de komende periode?

Bij ons op school was dit geen enkel probleem voor studenten die bv. wouden studeren voor het ingangsexamen geneeskunde. Kan me niet voorstellen dat een school ijverige studenten zou negeren :D. En op die manier ben je er ook zeker van dat je dezelfde leerstof hebt gezien als je toekomstige klasgenoten.

ganz

Legacy Member
Zoals Brython zegt: boeken of (misschien nog interessanter) cursussen van 4e jaars vragen via school.

Emma.l

Legacy Member
Ja, is mogelijk. Heb dit al gevraagd. Maar school kan pas ingaan op mijn verzoek na 15 augustus. En ik zou toch al wat eerder beginnen.
Nu we toch hierover bezig zijn, iemand ervaring gehad met zo'n overstap? En iemand die durft te gokken, hoe hoog mijn slaagkansen zijn, mits motivatie en inzet?

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

MrKend54l

Legacy Member
Emma.l zei:
Ja, is mogelijk. Heb dit al gevraagd. Maar school kan pas ingaan op mijn verzoek na 15 augustus. En ik zou toch al wat eerder beginnen.
Nu we toch hierover bezig zijn, iemand ervaring gehad met zo'n overstap? En iemand die durft te gokken, hoe hoog mijn slaagkansen zijn, mits motivatie en inzet?

Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Slaagkansen bereken is moeilijk. Als je uw in de vakantie goed voorbereid en uw inzet is keurig dan zijn uw slaagkansen redelijk hoog.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan