Archief - VS boeken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hwer

Legacy Member
Hey,

Ik ben momenteel studente aan de HUB. Ik studeer Handelswetenschappen. Ik ben van plan om binnen een jaar of 2-3 definitief te verhuizen naar de VS. Om toch een bepaalde kennis te hebben over mijn nieuw land zou ik graag een aantal boeken willen verschaffen.

Ik zou graag willen weten of iemand tips heeft over welke boeken je het best leest om je te verdiepen in de Amerikaanse politiek en geschiedenis. :)

Ik dank jullie alvast voor de reacties ;)


Edit: Ik moet wel zeggen dat ik de zus ben van de Hwer. Ik gebruik zijn account. :)

Gekke_Koerd

Legacy Member
uhhhh who cares about politics and history of the us??

ik denk dat de gemiddelde amerikaan daar al nix over weet :)

Hwer

Legacy Member
Gekke_Koerd zei:
uhhhh who cares about politics and history of the us??

ik denk dat de gemiddelde amerikaan daar al nix over weet :)

Wel ik weet niet of het klopt wat je zegt maar dat laat ik even in het midden. Ik zou als toekomstige Amerikaan graag meer weten. Kwestie van interesse. :)

edraket

Legacy Member
Job in het vooruitzicht daar? Ben benieuwd naar je verhaal :)

NotoriousP

Legacy Member
Wikipedia voor 10 minuutjes en je kent er meer van dan de gemiddelde amerikaan.

Gewoon als je daar aan komt zeggen "the south will rise again!" en je past er perfect in. :p

Hwer

Legacy Member
edraket zei:
Job in het vooruitzicht daar? Ben benieuwd naar je verhaal :)

Een héééél lang verhaal eigenlijk. :p Het komt er eigenlijk op neer dat mijn droomprins en verloofde (sinds 2 maanden. :)) een Amerikaan is. Ik wou mijn studies hier nog afmaken en dan gaan we beginnen met al het papierwerk.

Hwer

Legacy Member
Kerelke zei:
Moment, uw lief/verloofde/droomprins is een amerikaan en dan komt gij hier aan ons "simpele belgen" (die vermoedelijk nog nooit in de vs waren) vragen wat ge moet lezen om iets te weten te komen over de vs..

Ok, give me a sec to grasp it..

:wtf::wtf::wtf::wtf::doh::doh::doh:

eeehhh misschien heeft hij een job? Misschien zie ik hem maar enkele keren per jaar? Misschien spreek jij met jouw vriend(in) over geschiedenis en politiek maar als wij mekaar zien hebben we toch wat beters te doen. :)

Alter E

Legacy Member
Kerelke zei:
Moment, uw lief/verloofde/droomprins is een amerikaan en dan komt gij hier aan ons "simpele belgen" (die vermoedelijk nog nooit in de vs waren) vragen wat ge moet lezen om iets te weten te komen over de vs..

Ok, give me a sec to grasp it..

:wtf::wtf::wtf::wtf::doh::doh::doh:

Is't weer nodig om kinderachtig te reageren of één of ander belachelijke discussie aan te gaan?

Shegers

Legacy Member
Misschien beter eens proberen op een amerikaans forum? Daar kunnen ze u toch beter helpen denk ik?
Of op een forum van politieke wetenschappen? Daar zitten misschien studenten die amerikaanse politiek studeren?
Of gewoon: koop u een cursus amerikaanse politiek van een unief waar ze dat geven? Dat is toch handiger dan hier proberen boeken te vinden?

glashelder

Legacy Member
Bart Religion zei:
Die wou ik ook aanraden maar kon niet op de titel komen, dus een dikke second :niceone:

Hwer zei:
eeehhh misschien heeft hij een job? Misschien zie ik hem maar enkele keren per jaar? Misschien spreek jij met jouw vriend(in) over geschiedenis en politiek maar als wij mekaar zien hebben we toch wat beters te doen. :)
Ik kan mij al levendig voorstellen hoeveel, euh, interessante debatten ik met een Amerikaans lief zou hebben over Amerikaanse politiek en geschiedenis :unsure: Dat heb ik nu al en mijn lief is niet eens Amerikaans :lol:

e.House

Legacy Member
A political history history of the USA: one nation under God. van Bruce Kucklick, kan je onder meer in de Acco in Leuven kopen.

Riverdale27

Legacy Member
Hebt ge een greencard gewonnen dan? Of hoe zijt ge er binnen geraakt?

En waar ga je wonen? Want op de meeste plaatsen ga je mooi tussen iedereen passen als je compleet niks van Amerikaanse geschiedenis weet.

NotoriousP

Legacy Member
Ze zegt toch dat ze verloofd is met een amerikaan?

Hwer zei:
eeehhh misschien heeft hij een job? Misschien zie ik hem maar enkele keren per jaar? Misschien spreek jij met jouw vriend(in) over geschiedenis en politiek maar als wij mekaar zien hebben we toch wat beters te doen. :)

Hadden ze zo maar iets uitgevonden waarmee je over lange afstanden kan communiceren. :unsure:

zipke

Legacy Member
Semi off-topic:

In welk (soort) bedrijf ben je van plan te werken als HW'er in Amerika?

Hwer

Legacy Member
NotoriousP zei:
Hadden ze zo maar iets uitgevonden waarmee je over lange afstanden kan communiceren. :unsure:

:p
Inderdaad, wij Skypen ook minstens 1x per week maar eerlijk gezegd spreken wij daar nooit echt over. :lol: Ik zal het 'em straks eens vragen. :p Ik vlieg dinsdag toch naar de States, we zullen het er eens over hebben. :)

Hwer

Legacy Member
zipke zei:
Semi off-topic:

In welk (soort) bedrijf ben je van plan te werken als HW'er in Amerika?

Mijn vriend werkt bij Boston Consulting en bij hen kan ik niet starten. :sad:

Maar mijn schoonvader heeft een klein tot middelgroot bedrijfje en ik zou daar al mogen starten als administratief medewerker. Het ligt wat onder mijn niveau maar het is ook maar tijdelijk (hoop ik). ;)

Benjamin

Legacy Member
NotoriousP zei:
Hadden ze zo maar iets uitgevonden waarmee je over lange afstanden kan communiceren. :unsure:
Zelfs de nerds in TBBT beseften dat skypen een armzalig substituut is voor IRL-contact. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan