Archief - Waar industrieel ingenieur studeren ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bjj4life

Legacy Member
Dag iedereen, ik heb de knoop dus doorgehakt en wil volgend jaar industrieel ingenieur studeren. Nu weet ik alleen nog niet waar.

Wat vinden jullie de beste school om ing te studeren ?

Het maakt niet veel uit waar, als het maar in België ligt natuurlijk.

Ik zat persoonlijk te denken aan Groep T omdat ze ook een team hebben dat meedoet aan de solar challenge. Dit trekt me wel aan, maar ik weet natuurlijk niet of dit wel de beste keuze is.

P.S. Iedereen kan z'n mening geven, maar gelieve ook te argumenteren waarom je dat vindt

Bjj4life

Legacy Member
Ik ben van beringen (limburg), het maakt niet uit of ik op kot ga of niet, ik wil alleen een goede school

boostah

Legacy Member
denayer, kaho, kdg en erasmus.

Da zijn de scholen die ik weet welke vrij goed zijn (vooral de 2 eerste hebben goede naam, 2 laatste zijn praktischer gericht hoe ik gemerkt heb). Mij hebben ze altijd gezegd, blijf weg van groepT (zowa elke andere school lacht daarmee) en oostende (niveau ondermaats hoe ik gehoord heb).

Natuurlijk gaje veel hear say horen (bij mij ook hoor). Zelf erasmus gezeten, goede school tbh, technisch zeer sterk (praktischer gericht itt bv kaho die waren een pak theoretischer, waarik veel volk ken/kon)

NotoriousP

Legacy Member
De meeste scholen zijn goed alleen levert de nayer blijkbaar vrij veel verder studerende studenten... Uit mijn klas (18) alleen al zijn er 6 burgies, 3 management en 1 milieu gaan doen. Uit de KHL bijvoorbeeld is er maar 1 iemand verder gaan studeren.

Cycloon zei:

Dit.

Bjj4life

Legacy Member
Met kaho bedoelen jullie dan kaho leuven, kaho kempen,... ?

xversex

Legacy Member
Bjj4life zei:
Met kaho bedoelen jullie dan kaho leuven, kaho kempen,... ?

Kaho Sint-Lieven in Gent.
Verder kan ik ook nog Howest campus PIH aanraden, maar ik vermoed dat het een beetje te ver is voor u :p

Yen

Legacy Member
Als je in Limburg wilt blijven kan je ook gaan studeren aan de FI² in Diepenbeek. Dit is een samenwerkingsakkoord tussen de KHLim en de XIOS voor de opleiding industrieel ingenieur.

Mr.

Legacy Member
Yen zei:
Als je in Limburg wilt blijven kan je ook gaan studeren aan de FI² in Diepenbeek. Dit is een samenwerkingsakkoord tussen de KHLim en de XIOS voor de opleiding industrieel ingenieur.

Dit geeft je na het 1e jaar nog altijd de keuze uit een pak verschillende afstudeerrichtingen en je blijft een beetje in je omgeving...Is geen slechte keuze denk ik.

Sick-Boy

Legacy Member
Waarom wil je graag industrieel ingenieur worden? Welke subdivisie wil je volgen? Hecht je meer belang aan de specifieke vakkennis die je zal overhouden of hou je het liever breed? Ben je liever zelfstandig bezig of wil je gestuurd worden? Wil je later een job waarbij je praktisch bezig bent of eerder een leidinggevende functie?

Groep T is wel een goede school, maar ik had het gevoel dat het imago naar de buitenwereld vooral belangrijk was. Bij het solar team zal je gemakkelijker iets loskrijgen dan bij andere projecten die niet zo veel in de media komen. Hetzelfde met de meer-dan-ingenieur vakken, dat is allemaal wel interessant en soms wel nuttig in een latere carrière, maar op een bepaald moment stak ik meer tijd in die vakken dan in de technische vakken. Nu niet dat alles slecht is, ik heb interessante en gedreven proffen gehad en bij die mensen leer je echt veel meer dan theoretische kennis. Ook heb je veel projecten waar je individueel leert werken alsook in teamverband. En voor de meeste projecten zit er een leuke drijfveer achter.

Je kan trouwens ook zelf zo'n solar challenges of iets in die aard oprichten in samenwerking met Groep T. Voor sommige zaken zal je gewoon meer moeite voor moeten doen.

Bjj4life

Legacy Member
Ik wil graag industrieel ingenieur worden omdat het me een interessante opleiding lijkt. Die opleiding spreekt me het meeste aan als ik kijk naar de andere opleidingen. Meer specifiek zou ik graag ing EM studeren. Ik zou later als het kan ook een leidinggevende functie uitoefenen, maar ik weet niet of dat voor de ing's is weggelegd. Ik heb gehoord dat bedrijven liever burgies hebben ipv ing's voor de leidinggevende functies.

Sick-Boy

Legacy Member
Dat laatste mag je al vergeten, het zijn de meest gekwalificeerde mensen die de job krijgen ongeacht hun graad van diploma. Wat wel kan helpen is een master-na-master zoals industrial management.
Over de opleiding EM aan Groep T kan ik niet echt een mening vormen, ik heb zelf Elektronica gestudeerd. We kregen wel elk semester een soort managment vak (financial management, quality management, ...) en het zal van jezelf afhangen hoeveel je daar van opsteekt.

Bjj4life

Legacy Member
Zoals eerder ergens vermeld krijg je in sommige scholen geen managementsvakken maar meer ingenieursvakken. Wat is nuttiger ? Als je dus bv management hebt gehad ipv extra ingenieursvak, is dit een groot voordeel of is dit te verwaarlozen

Cycloon

Legacy Member
Ik zou het eerder een nadeel noemen. Want die vakken stellen qua inhoud vaak niks voor waardoor je dus eigenlijk enkel tijd verliest. Neem dan ook nog eens in acht dat je de eerst komende 10 jaar waarschijnlijk geen managementpositie zal hebben en dan kom je er al snel achter dat het klein beetje kennis die je hebt opgedaan op dat moment al helemaal achterhaald is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan