Archief - Wat te studeren na psychologie ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

not2secure4u

Legacy Member
Zijn hier mensen die (eventueel al werken) en een idee hebben over welke opleiding er nog bij psychologie bij gedaan kan worden die een goede aanvulling geeft ?

Ik persoonlijk heb mijn oog op een professionele bachelor Voedings- en dieetkunde maar ik heb geen idee in welke mate dit ook daadwerkelijk interessant is om als combinatie te hebben.

Ik studeer af als Klinische psycholoog.

Hawk

Legacy Member
master seksuologie als dat u aanspreekt, ken meer dan een paar klinsch psychologes (idd, vrouwen) die dat gedaan hebben

Tha_nOn

Legacy Member
not2secure4u zei:
Zijn hier mensen die (eventueel al werken) en een idee hebben over welke opleiding er nog bij psychologie bij gedaan kan worden die een goede aanvulling geeft ?

Ik persoonlijk heb mijn oog op een professionele bachelor Voedings- en dieetkunde maar ik heb geen idee in welke mate dit ook daadwerkelijk interessant is om als combinatie te hebben.

Ik studeer af als Klinische psycholoog.

valt te zien met welke mensen ge wilt werken
wilt ge met mensen met eetstoornissen werken, zou da misschien best een mooie aanvulling kunnen zijn

kingjulie

Legacy Member
wel ik ben ook net afgestudeerd als klinisch psycholoog/gedragsoloog en nu ga ik de biomedische/geneeskunde toer op. Imho is dat een awesome aanvulling voor een psycholoog als je de goesting hebt om nog te studeren.

kil911ler

Legacy Member
Wat was de reden waarom je Psychologie bent beginnen studeren?

not2secure4u

Legacy Member
jbreak zei:
een jaar bijdoen om zelfstandige te kunnen worden.

Wat bedoelt ge met een jaar bijdoen ? Een diploma in bedrijfsbeheer halen om zo zelfstandige te zijn ? Is zeker een weg die ik inslaag maar da zie ik mij niet doen zonder een postgraduaat en/of al een tijdje relevante werkervaring. En laat het dat laatste nu net zijn wat op dit moment blijkbaar niet makkelijk te vinden is.
kil911ler zei:
Wat was de reden waarom je Psychologie bent beginnen studeren?

Goh, vanuit het gevoel van mensen te willen helpen en inzicht te willen krijgen in de psychologische processen die erachter zitten ? Dat is een heel moeilijke vraag die je daar stelt.

Efflorescence

Legacy Member
Als je echt graag die voedings- en dieetkunde zou doen, wat houd je dan tegen?

not2secure4u

Legacy Member
Niets uiteraard. Het enige waar ik op zoek ben is een aanvulling voor mijn diploma Psychologie, geen andere richting uitgaan bij wijze van spreken. Ik heb altijd al serieuze interesse gehad in dieet- en voeding in het algemeen maar specifiek ook wat het lichaam doet met voeding. Ik denk dat voedings- en dieetkunde hier het meest aan voldoet aan deze interesse maar misschien een beetje een wetenschappelijke kijk mist ? Eten maken en dergelijke interesseert me minder bijvoorbeeld.

kil911ler

Legacy Member
not2secure4u zei:
Goh, vanuit het gevoel van mensen te willen helpen en inzicht te willen krijgen in de psychologische processen die erachter zitten ? Dat is een heel moeilijke vraag die je daar stelt.

Wil je dan alle mensen helpen of gewoon een bepaalde, specifieke doelgroep?

not2secure4u

Legacy Member
Geen specifieke doelgroep zou ik zeggen, ik zie mij wel met om het even wie werken.

IllumSphere

Legacy Member
Gedragsanalist van psychopaten. Dat is wat ik ook wil gaan doen later. :cool:

not2secure4u

Legacy Member
Goh, als ik moet kiezen zou ik zeggen eerder volwassenen en niet kinderen.
Vele kennissen raden mij aan om een postgraduaat in de therapie te gaan doen en in mijn laatste semester (als mijn stage op zijn einde komt) zoveel mogelijk bijscholingen te doen van korte duur (zoals opleidingscentra Kern en Rapunzel en dergelijke aanbieden).

De vraag kwam in mij op omdat ik hoop met nog een opleiding sneller (relevant) werk te vinden.

Tha_nOn

Legacy Member
not2secure4u zei:
Bump, nog mensen ervaringen of ideeën ?

hebt ge al naar de postgraduaten gekeken die ge kunt doen? zo is er iets neuropsychologisch, maar ook vb. psychodiagnostiek (kinderen/volwassenen)

er zijn er die georganiseerd worden vanuit universiteiten (inter-universitair dan) maar evengoed die door hogescholen worden georganiseerd, ge moet nekeer rondzoeken dan

not2secure4u zei:
Ik denk dat voedings- en dieetkunde hier het meest aan voldoet aan deze interesse maar misschien een beetje een wetenschappelijke kijk mist ? Eten maken en dergelijke interesseert me minder bijvoorbeeld.

ik denk dat voedingds- en dieetkunde nogal weinig te maken heeft met eten maken ze

not2secure4u

Legacy Member
Tha_nOn zei:
hebt ge al naar de postgraduaten gekeken die ge kunt doen? zo is er iets neuropsychologisch, maar ook vb. psychodiagnostiek (kinderen/volwassenen)

er zijn er die georganiseerd worden vanuit universiteiten (inter-universitair dan) maar evengoed die door hogescholen worden georganiseerd, ge moet nekeer rondzoeken dan



ik denk dat voedingds- en dieetkunde nogal weinig te maken heeft met eten maken ze

Ja idd in postgrad is er redelijk wat, maar die willen allemaal dat ge nodige praktijkervaring hebt, dat maakt het moeilijk om direct aan te beginnen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan